Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
?
. gummie schreef:Ik snap de ophef over de disckwalificatie niet....
Verwonding + overgevoeligheid = exit. Verwonding = exit. Overgevoeligheid = exit.
Wat is het alternatief? Verwonding / overgevoeligheid = gewoon doorrijden? DAT lijkt me pas echt maf.
Arabesk schreef:Ok een wondje aan de kroonrand en je bent exit.
Je paard dubbelvouwen, blauwe tong en mond telkens open, geen probleem, krijg je zelfs zilver voor.
Stupido FEI!!!!!!!!
RiderLiza schreef:er is ophef o.a. omdat het niet de eerste keer is dat een paard domweg gedisqualificeerd wordt zonder überhaupt iets als een jog te doen om te zien of het gewoon 'sound' is. (Sapphire world cup om maar een voorbeeld te noemen.) Dit paard, Victor, liep prima onder het zadel en had nergens last van, totdat er een stel officials met z'n allen op dat sneetje begonnen te poken. Verwacht je dan dat zo'n paard daar doodstil blijft staan en dat toelaat? Deze hele actie van de FEI lijkt gewoon de zoveelste waarschuwing voor de ruiters, om aan te geven dat 'ze zich maar beter aan de regels houden want de FEI zit erboven op'. Dat is niet de juiste manier van het behouden van een 'clean sport', maar volslagen belachelijk. (Afgezien nog van het feit dat bijv. het paar Vigo een hele nacht op ijs heeft mogen staan en de volgende dag alsnog had mogen springen als Phillipe dat zou willen. En Tiffany's paard wordt om een stom sneetje binnen 6 minuten eruit gegooid... klopt er toch iets niet ofwel?)
Het is goed dat er regels zijn ter bescherming van de dieren, maar dit is met enorme oogkleppen op en een bord voor je kop de regels volgens zonder enig rationeel denken.
spicegirl schreef:nee. dan zouden ze wond zeggen.juridisch gezien zijn dat 2 verschillende dingen.
Soms zijn de regels wel goed (zoals de neusriem, tong en bit controle) maar ze controleren totaal op de verkeerde plekken. Laat ze op eens rondlopen op een plaatselijke wedstrijd. Je wilt niet weten wat voor dingen ik heb langs zien komen (zelf vastgebonden tongen, pas nadat ik foto's had gemaakt daarvan wilde ze het bekijken en toen was het er al af en wilde ze geen verdere actie ondernemen!!)