Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Interestingly, riders indicated a loss of balance and steering control in the loose frame”. The presentation explained that although they asked the riders to allow the horses to stretch out for the loose frame, they had to settle for a posture which was only slightly longer and lower, because the riders were concerned with control.

Maar omdat het nu iets is wat in de mond zit en wat sommige mensen mooi vinden, of omdat het door ruiters toegepast wordt waar iedereen tegenop kijkt moeten er eerst weet ik veel hoeveel onderzoeken tegenaan... 
Bo_Cassey schreef:Ik denk dat het de discussie is of het echt mishandeling is, of dat een soort extreme rekoefening is die mits juist en met mate wordt uitgevoerd tot een soepeler paard moet leiden.
In het eerste geval mag het natuurlijk geen seconde, daar zal iedereen het over eens zijn. In het tweede geval krijg je discussie.
RianneH schreef:Het is in elk geval weer een interessant onderzoek en aanvulling op wat we al wisten.
Het stukje over controle komt me wat raar over, basis hoort toch te zijn een paard dat je met zo min mogelijk hulpen kunt rijden?
cynthiar schreef:En wat dachten jullie van al die basis ruiters die dit na gaan doen?
jongens jongens.... Niemand heeft er hier op bokt verstand van hoe die rollkur/hyperflexie/ldr in elkaar zit. En toch maar hard roepen. _Zsazsa_ schreef:jongens jongens.... Niemand heeft er hier op bokt verstand van hoe die rollkur/hyperflexie/ldr in elkaar zit. En toch maar hard roepen.
Ga eens langs bij zo'n ruiter, ga naar het rijden/paard kijken tijdens trainen en ga vanuit daar je conclusie trekken. In plaats van maar hard te roepen op bokt.
Met hardlopen moet ik mezelf ook stretchen en trainen op manieren die ik voor het hardlopen niet nodig heb maar uiteindelijk wel om mijn lijf topfit te krijgen, en ik loop als het regent ook een uur met mijn kin op mijn borst om geen regen in mijn ogen te krijgen. Voel ik niks van. En stress heeft tegenwoordig 70% van de werkende mens. Deze dieren werken in de topsport en ja daar komt ook voor een dier stress bij kijken. Dat is hard en onnatuurlijk. Maar ze gaan er zeer klaarblijkelijk niet dood van. Kijk maar naar een hoop oudjes die nu nog presteren of op de wei lopen naar een jarenlange carriere. Ik zie ze liever 10 min met de kin op de borst, dan zo'n dikke hobbelende ruiter die een uur lang de rug van zijn paard zit te verpesten. Maar wel zijn neus in de lucht steekt en daar weer stress van krijgt. Of een paard wat bij zon natural de hele dag tot aan zn knieen in een weitje staat omdat dat 'natuurlijk' is. In de natuur blijven ze ook niet in de modder staan maar trekken ze naar drogere gedeeltes.
Dus in plaats van hier heel hard te schreeuwen, ga even een filmpje van Brooke Hospital kijken en zie dan paarden die ECHT mishandeld worden ipv Salinero die in een beter bed slaapt dan ik...