Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:05

Bokt.nl

Afbeelding
Matthias en Totilas tijdens het EK dressuur in 2011.
foto: http://www.sjoert.com
Vanuit zijn ziektebed richt zich Matthias Alexander Rath op zijn website met een persoonlijke boodschap tot zijn fans. De afgelopen dagen waren voor hem turbulent en zeer frustrerend: het afzeggen voor Londen heeft hem natuurlijk zeer geraakt. Al geeft hij aan dat de klap pas echt zal koman als hij zijn teamcollega's op de televisie in actie zal zien. Tegelijkertijd verheugt hij zich daar wel op: hij ziet met genoegen hoe Helen, Kristina en Dorothee presteren en zal hard voor hen duimen.

De afgelopen dagen is er natuurlijk veel gespeculeerd over Rath en Totilas, hij heeft zelf niet veel kunnen toevoegen in die discussie omdat hij ziek op bed lag. Nu schrijft hij: "Wie mij kent, weet dat ik goed met druk kan omgaan en dat dat niet de reden voor mijn ziekte is." Als hij niet met druk had kunnen omgaan, had hij in Hagen ook niet zo goed kunnen presteren na het slechte optreden in Rotterdam en de gedwongen pauze van 8 maanden. "Maar enkele sceptici weten het altijd beter dan ik zelf".

Ook al spreken velen nu over het "gefaalde goudprojekt': voor Rath was het een bijzondere tijd tot nu toe met 'Toto'. Hij wist dat hij op de goede weg was. Zijn wens en levensdroom was het altijd om voor Duitsland bij de Olympische Spelen aan de start te komen. Bij de olympische Spelen 2012 gaat dit helaas niet gebeuren. Toch heeft Totilas veel mensen in Duitsland bereikt die daarvoor niets met dressuur of dergelijke hadden. Hij heeft daarom al iets gewonnen: samen hebben zij eraan bijgedragen dat de ruitersport in Duitsland meer bekendheid kreeg.

Rath eindigt zijn blog strijdbaar: " Ik heb weliswaar voor de ziekte een buiging moeten maken, maar niet te diep. Wie mij kent, die weet dat".

De vader van de door de ziekte Pfeiffer gevelde zoon, Matthias Rath,steekt zijn zoon een hard onder de riem. Matthias is de juiste dressuurruiter voor deze wonderhengst "Totilas". Ongeacht alle kritiek is het bewonderswaardig wat hij al met Totilas tot zijn ziekte heeft bereikt. Zijn prestaties zijn bijvoorbeeld duidelijk beter dan van Isabell Werth.

In het Duitse blad Die Welt geeft Sjef Janssen ook zijn mening over de combinatie Totilas en Matthias Rath. Hij zou ze zeker nog kunnen verbeteren en staat er niet onwillig tegenover om ze daarbij te helpen.

Anoniem

Re: Matthias Alexander Rath over zijn verloren droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:08

Sneu hoor!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:13

Uhm, hij heeft eraan bijgedragen dat de ruitersport in duitsland meer bekendheid heeft gekregen?
Duitsland is ruitersport land no.1, en daarnaast heeft Toot mensen over de hele wereld weten te charmeren.
Het is idd heel sneu dat het nu zo moet lopen, maar voor mij schitterd Toot toch niet meer als ooit te voren, al had ik hem graag op de OS willen zien lopen, want ze hebben wel progressie gemaakt.
Laatst bijgewerkt door different1 op 11-07-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:32

svdijk schreef:
Uhm, hij heeft eraan bijgedragen dat de ruitersport in duitsland meer bekendheid heeft gekregen?
Duitsland is ruitersport land no.1, en daarnaast heeft Toot mensen over de hele wereld weten te charmeren.
Het is idd heel sneu dat het nu zo moet lopen, maar voor schitterd Toot toch niet meer als ooit te voren, al had ik hem graag op de OS willen zien lopen, want ze hebben wel progressie gemaakt.

niets meer aan toe te voegen :j
ben het echt met je eens! Had hem ook graag op de OS gezien al was het met Rath

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:42

Beterschap !

Lijkt op een boodschap van Michael Jackson... Toto is toch
een hondje van Dorothee uit The Wiz ?

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:02

Hmm.. Heb t toch niet zo veel op Rath.. Al helemaal niet nu die Totilas zo vermind heeft..
Dus ik vind het wel goed zo! :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:11

Ik geloof er niet meer in. Denk dat hun er net zo van balen dat het hele verhaal op niets is geeindigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:15

purkie schreef:
Beterschap !

Lijkt op een boodschap van Michael Jackson... Toto is toch
een hondje van Dorothee uit The Wiz ?

Ja, maar zo heette hij op stal bij Visser/Gal ook al hoor.

Als een van de weinige hollanders vind ik het jammer dat die twee niet kunnen starten in London. Ik keek er echt naar uit ze te zien vlammen en een goede prestatie neer te zien zetten voor Duitsland. Echt jammer.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:19

Volgens mij had Totilas met Edward Gal al heel de wereld bereikt inclusief Duitsland en inclusief mensen die niks met paarden of de sport hebben,maarja laat die jongen maar in zijn waan! :Z

En fans....??Heeft hij fans????Ja die enkeling hier op bokt misschien, maar Totilas heeft fans hijzelf maar heel erg weinig hoor!! ;(

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:21

@ paddenpad: amen! Ik vind het voor Toot jammer, hoewel hijzelf er niet rauwig om zal zijn.
Maar hij hoort te schitteren, en voor mij deed hij dat alleen onder Edward.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:22

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ paddepad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:30

Dit wordt dus weer zo'n topic met vrij schieten op Rath.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:35

Lovely schreef:
Dit wordt dus weer zo'n topic met vrij schieten op Rath.

Mee eens, zo typisch!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:51

Ik denk niet dat Toot zo'n "opstappen en wegrijden" paard is. ;)
Daar moet je wel degelijk voor kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-07-12 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:53

Nou nou..denk dat ook niet veel "bokkers" Toot na hadden kunnen rijden..tis geen machientje..ik vindt het sneu voor hem,ik had hem een sportieve strijd gegund en hoop voor hem dat hij er snel weer bovenop is.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:57

Zo, pardon, kan het met wat meer respect misschien?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-07-12 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:00

ik denk dat heel veel bokkers..inclusief ikke...maar niet 1% kunnen rijden als deze knul.
Druk heeft hij genoeg gehad....al voordat hij op Toot zijn rug had gezeten.
Ik vind het jammer voor hem,en voor Toot.
Al denk ik niet dat een paard de OS zal missen...weet hij veel ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:01

misschien kun jij hem rijden dan?Ze zoeken nog iemand :+

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:11

Is toch wel erg sneu voor hem, je stopt er zoveel tijd in en dan heb je dit...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:35

Lovely schreef:
Als een van de weinige hollanders vind ik het jammer dat die twee niet kunnen starten in London. Ik keek er echt naar uit ze te zien vlammen en een goede prestatie neer te zien zetten voor Duitsland. Echt jammer.

Ditto. Ik vind het gewoon een machtig paard om te zien, ongeacht wie er op zijn rug zit, en keek er ontzettend naar uit. Helaas helaas. En vind het verschrikkelijk voor MAR, het zal je maar overkomen, prima op weg (IMHO) en dan worden geveld door zo'n ziekte. Ik hoop met al mijn hart dat we MAR en Totilas snel weer op de concoursen kunnen aanschouwen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:41

Ik word een beetje moe over dat geneuzel van toot en MAR, pffffffffff

Misschien moet er eens een spannend boek over worden geschreven inclusief alle complot-theorieeen, het bokt-orakel, bokt-warriors, etc

Soort van lord of the rings ofzo

mevisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:54

Had best willen zien hoe ver toto nu gekomen was.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:03

Elisa2 schreef:
Nou nou..denk dat ook niet veel "bokkers" Toot na hadden kunnen rijden..tis geen machientje..ik vindt het sneu voor hem,ik had hem een sportieve strijd gegund en hoop voor hem dat hij er snel weer bovenop is.

Moet dat dan? Moet toch eens in de boktregels :list: gaan kijken want blijkbaar mag je pas een mening vormen als je zelf op GPniveau bent |o.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:07

Heel sneu voor deze jongen. Had het hem graag gegund. Hij heeft genoeg over zich heen gehad. Beterschap voor Matthias en zijn tijd komt nog wel.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:15

Wat zijn we weer negatief zeg, wat heeft die jongen eigenlijk mis gedaan in jullie ogen? Hij doet ook maar zijn best lijkt mij.
Ik vind het heel jammer voor hem.