Matthias Rath krijgt aparte kans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Matthias Rath krijgt aparte kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:54

horses.nl

Matthias Alexander Rath krijgt een aparte inspectie voor mogelijke deelname aan de Olympische Spelen. Het Duitse team voor de Olympische Spelen wordt zondag, na afloop van het CHIO Aken, bekendgemaakt. Matthias Alexander Rath is daar niet bij wegens de ziekte van Pfeiffer. Vrijdag gaat een delegatie van de Duitse hippische federatie naar hem toe, om hem te inspecteren. “Om hem nu naar Aken te halen is waanzin”, aldus Klaus Roeser, voorzitter van het dressuurcomité van de Duitse olympische paardensport (DOKR).

Lees hier verder.

Cardy

Re: Matthias Rath krijgt aparte kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:56

O jeetje.. Lijkt mij niet dat hij op tijd beter is, aangezien je niet binnen een paar weken ervan af bent.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:58

Apart..Dat hij een aparte kans krijgt gezien de mogelijkheden van Totilas, snap ik. Duitsland zou zich in de voet schieten als ze hem bij voorbaat al uitsluiten, maar op 23 juni wordt nog gezegd dat hij twee weken niets mag doen en dan wordt hij a.s. vrijdag al geïnspecteerd? Het lijkt me stug dat je dan al iemand met pfeiffer kan beoordelen of hij fit genoeg is voor een OS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:04

Ik vind het niet erg eerlijk om uitzonderingen te maken.
Ook al is het misschien de paard/ruiter combinatie die goed zal scoren... Het is niet eerlijk tegenover anderen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:06

En zo belangrijk is het dus om een goede/grote sponsor te hebben :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:09

mylittlejoy schreef:
Apart..Dat hij een aparte kans krijgt gezien de mogelijkheden van Totilas, snap ik. Duitsland zou zich in de voet schieten als ze hem bij voorbaat al uitsluiten, maar op 23 juni wordt nog gezegd dat hij twee weken niets mag doen en dan wordt hij a.s. vrijdag al geïnspecteerd? Het lijkt me stug dat je dan al iemand met pfeiffer kan beoordelen of hij fit genoeg is voor een OS.

Hij zal wel moeten, want eind deze week moeten alle deelnemers definitief opgegeven zijn voor deelname.
Langer wachten kan dus niet meer.

en ach, hij is de enige niet. Adelinde is ook op een aparte manier geselecteerd :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:12

Als hij de ziekte van Pfeiffer heeft wens ik hem veel succes, ik kon nog geen hele dag school volhouden, laat staan de druk van de OS...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:17

Ik heb zelf pfeiffer gehad. Drie weken plat met hoge koorts en zo'n dikke keel dat ik amper adem kon halen :x en als je te snel te veel doet kan je je lever beschadigen. Daar komt bij dat zelfs na de acute fase een langzaam herstel wenselijk is. Kortom, direct vol in training en dan "even" naar de OS valt niet echt binnen het doktersadvies. := Het is niet dat ik het hem misgun, maar ik vind wel dat er erg veel van de jongen wordt gevraagd :(:)
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 03-07-12 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:18

Wat een toestanden allemaal. Zo onderhand vind ik dat 't ook wel eens een keer normaal mag gaan. Dan zie we Totilas onherkenbaar slecht lopen op een hengstenshow, vervolgens wordt zijn come-back telkens weer uitgesteld. Dan staat er een definitieve datum vast wanneer hij in de ring verschijnt, dan kondigt hij aan dat het toch een dag later wordt. En nu krijgt hij weer een aparte kans :/ . Er zullen vast mensen over struikelen dat ik dit zeg, maar zo onderhand begin ik me er wel aan te irriteren. Toch wil ik er wel bij zeggen dat het Matthias ook zeker niet makkelijk wordt gemaakt met alle druk die op hem wordt gelegd, kies je er niet voor om pfeiffer te krijgen en natuurlijk is Totilas DE troef van Duitsland op de OS dus ik snap wel dat ze het organiseren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:18

Cayenne schreef:
mylittlejoy schreef:

Hij zal wel moeten, want eind deze week moeten alle deelnemers definitief opgegeven zijn voor deelname.

en ach, hij is de enige niet. Adelinde is ook op een aparte manier geselecteerd :)

Oh ja, dat is waar. Dan wordt het toch koffiedik kijken denk ik. Ik ken maar weinig mensen die na twee a drie weken voldoende hersteld waren van Pfeiffer om iets sportiefs te kunnen presteren. Dan moet je gaan gokken of hij over een maand voldoende hersteld is.

De aparte selectie heb ik niet zoveel problemen mee. Idd, voor Adelinde gebeurde dat ook. Ook wel logisch, je wilt je beste combi's in Londen laten starten en het is zonde een evt. medaille te laten liggen door zoiets.

Ik hoop iig dat hij kan starten. Het in de schaduw blijven is nu wel klaar. Hup, naar die Spelen en optreden tegen "the big guns"!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:20

Ik heb ook Pfeiffer gehad maar viel allemaal reuze mee. Hopen dat het bij hem ook meevalt en dat hij een fijne dit rijd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:22

Lekker thuis laten die jongen, hij heeft wel genoeg druk op zijn schouders gehad, en gezondheid gaat voor. Over 5 jaar is er wel weer een OS. Heel sneu, maar that's life en er zijn nog ergere dingen als niet meedoen aan de OS.

Maar dat is mijn mening... :P

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:24

Begon me al af te vragen wanneer de berichten over het eventueel afzien van deelname aan de OS door Rath zouden verschijnen. Ik ben geloof ik een beetje sceptisch geworden als het over Rath en Totilas gaat. Neemt niet weg dat ik hem oprecht deelname aan de OS toewens maar het is opvallend hoe vaak Totilas op het laatste moment teruggetrokken is van deelname aan wedstrijden door blessures/ziektes van zowel Rath als Totilas zelf.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:37

Cayenne schreef:
mylittlejoy schreef:

Ook dat is niet eerlijk t.o.v. andere ruiters :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:42

De wereld en het leven zijn nu eenmaal niet eerlijk. Deal with it.
Ik gun het hem, maar hoop ook dat ie aan zijn gezondheid denkt en zich niet laat pushen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:45

Misschien heb ik er in een van de andere nieuwsberichten over heen gelezen, maar wat doet dat paard nu dan? Aangezien Rath niet rijdt ben ik daar wel benieuwd naar. Door laten rijden door iemand anders, aan de longe of staat hij momenteel stil? Lijkt me allemaal sowieso geen van de drie voorbereiding op de O.S. .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:47

In het volledige bericht staat dat paps 'm in conditie houdt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:52

Sundral schreef:
Misschien heb ik er in een van de andere nieuwsberichten over heen gelezen, maar wat doet dat paard nu dan? .

Dat paard eet zijn "avondeten" nu. :(:)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:55

Het zou jammer zijn als Rath en Totilas niet op de OS verschijnen (dat ik kaarten heb voor de kur en finale landenwedstrijd heeft daar niets mee te maken ;) ). Dat is het moment waar vanaf de verkoop van Totilas naar uit wordt gekeken: doet-ie het of doet-ie het niet? :D Laat nu de krachtmeting maar plaatsvinden zodat we vervolgens alle discussies over deze combinatie achter ons kunnen laten!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:56

Ayasha schreef:
In het volledige bericht staat dat paps 'm in conditie houdt.

Die leert hem natuurlijk wel even de les. Sorry offtopic.

Maar als de beste jongen slim is gaat hij aan zijn gezondheid denken, sorry hoor maar wat is erger de OS missen, of de rest van je leven last houden van een ziekte als dit! Omdat je te snel en teveel weer alles hebt gedaan.

(best kans dat alle druk rondom totilas en zijn al dan niet presteren, de oorzaak is.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:11

Je kent hem persoonlijk en woont de trainingen bij veronderstel ik? :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:16

Ayasha schreef:
Je kent hem persoonlijk en woont de trainingen bij veronderstel ik? :)

Je moet het niet serieus opvatten vandaar dat ik er ook naast had gezet dat het wel offtopic was.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:16

ukje schreef:
Maar als de beste jongen slim is gaat hij aan zijn gezondheid denken, sorry hoor maar wat is erger de OS missen, of de rest van je leven last houden van een ziekte als dit! Omdat je te snel en teveel weer alles hebt gedaan.

(best kans dat alle druk rondom totilas en zijn al dan niet presteren, de oorzaak is.)

Daar ben ik het, helaas als ervaringsdeskundige, helemaal mee eens. Ik heb ook absoluut niet uitgeziekt in eerste instantie en nu ook nog steeds afwijkende leverwaarden. Maar als ik in mijn glazen bol kijk, zie ik hem ook nog wel starten...

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:20

Lante, over 4 jaar zijn er weer OS, in Rio!

Ach, laat ze hem maar beoordelen. Dan komt hij in Londen en dan? Ik geloof niet dat hij een rol van betekenis zal betekenen voor Duitsland. Totilas heeft amper wedstrijdritme en zo goed heeft het nog nooit gelopen met MAR.
Maar ook ik begin ondertussen helemaal leip te worden van alle vage berichten rondom MAR en Totilas, pure pech waarschijnlijk maar knap was hij in het afgelopen jaar al allemaal heeft gehad (zowel ruiter als paard)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:23

Ayasha schreef:
De wereld en het leven zijn nu eenmaal niet eerlijk. Deal with it.
Ik gun het hem, maar hoop ook dat ie aan zijn gezondheid denkt en zich niet laat pushen.

Dan moet je je toch eens beter gaan verdiepen in de geschiedenis en oorsprong van de Olympische Spelen :)

Juist in tijden als deze zou de sport eerlijk moeten verlopen, een titanenstrijd en vooral gelijke kansen voor iedereen.