Dubbeldam trekt zich terug voor Aken en Londen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

armlou

Dubbeldam trekt zich terug voor Aken en Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:43

* www.NU.NL

Springruiter Jeroen Dubbeldam neemt deze zomer niet deel aan de Olympische Spelen van Londen.
Dat zei hij zondag kort na zijn mislukte rit met Utascha op het CHIO van Rotterdam. ,,Op deze manier heeft het geen zin. Voor mij geen Aken en geen Londen dit seizoen.''

In 2000, Sydney, werd Dubbeldam met De Sjiem olympisch kampioen. In 2004 was hij niet in Athene omdat zijn legendarische schimmel niet fit was.

In 2008 kon hij niet met Up and Down opdraven, omdat hijzelf een been had gebroken. ,,Kennelijk mag het niet meer lukken sinds 2000.''
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-06-12 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast aan eisen VN

armlou

Re: Jeroen Dubbeldam NIET naar Aken en de OS in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:44

Eigenlijk hoorde dit al voorpagina nieuws te zijn!!

Lante

Re: Jeroen Dubbeldam NIET naar Aken en de OS in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:51

Jeetje, rot voor hem, maar wel goed dat hij realistisch is, nu kan iemand zijn plaats innemen die wel het gevoel heeft dat hij er enige rol van betekenis kan spelen (of eigenlijk waar de bondscoach dat gevoel van heeft). :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:52

armlou schreef:
Eigenlijk hoorde dit al voorpagina nieuws te zijn!!

staat het ook, in het verslag van de grote prijs. Maar ik zal deze ook verplaatsen.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:04

Goh... Dat is best jammer. Het is niet dat ik het Jeroen Dubbeldam niet gun, maar Utascha is bij Eric van der Vleuten weggehaald ivm het oog op Londen. Nu blijkt het dus nog niet gelukt te zijn. Misschien heeft het SFN een verkeerde beslissing genomen door haar daar weg te halen. ( had ik nooit gedaan, ze waren een goed team.)In mijn ogen zijn Jeroen en Utascha niet een echt team geworden.. Zonde voor het paard en de Nederlandse springsport.

Al is het wel zuur voor Jeroen om weer de Spelen te missen..

Anoniem

Re: Dubbeldam trekt zich terug voor Aken en Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:45

Wat jammer. Een van de mooiste sportmomenten ooit blijft toch de gouden medaille van De Sjiem en het zilver voor Lando in Sydney. Totale janktelevisie was dat.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:14

Jeroen is verstandiger dan de bondscoach. Die wilde hem ja nog eens testen in Aken vlg mij onder druk van SFN. Als het niet loopt moet je niet willen forceren, goeie beslissing van Jeroen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:31

Vind het ook goed van Jeroen.
Hij is wel eerlijk.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:01

Inderdaad je hebt helemaal gelijk @nienketje17 dat is ook mijn idee.
En ook pech voor Jeroen.
Grts
Nebraska

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:30

Utascha had inderdaad moeten blijven waar ze was, zo'n mooie combi uit elkaar halen was een enorm risico. Zie hier het resultaat. 2 sterke ruiters thuis..

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:41

X__Trees schreef:
Utascha had inderdaad moeten blijven waar ze was, zo'n mooie combi uit elkaar halen was een enorm risico. Zie hier het resultaat. 2 sterke ruiters thuis..

Wie zegt dat het paard met van der Vleuten wel goed had gelopen? Dat ging de laatste tijd dat hij hem reedt ook stukken minder. Ik acht de kans groter dat het paard bang is geworden door die missers van vorig jaar.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:43

Misschien toch ook wel mee te maken dat Jeroen zelf niet goed in zijn vel zit...

Jammer voor het paard!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:47

erg jammer, maar heel erg eerlijk naar zichzelf, het paard en de buitenwereld!

Hij verzint er geen leuke verhaaltjes bij of komt met een k*t smoes op de proppen, gewoon kei hard en eerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:32

In de hoefslag van anderhalve werk terug stond een stuk over jeroen dubbeldam en daarin geeft hij al aan dat als het in rotterdam niet zou lukken het over zou zijn met de olympische ambities. En zo is het helaas ook gegaan. Gelukkig geen valkuilen als "het kan nog". Sterke sporter die jeroen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 01:21

Wat fijn dat er ook iemand is die eerlijk ervoor durft uit te komen dat ie niet goed genoeg is, om deel te nemen aan de OS.

echt toppie van Jeroen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:41

Willem47 schreef:
X__Trees schreef:

Wie zegt dat het paard met van der Vleuten wel goed had gelopen? Dat ging de laatste tijd dat hij hem reedt ook stukken minder. Ik acht de kans groter dat het paard bang is geworden door die missers van vorig jaar.

Mee eens, denk dat de schade die bij vd Vleuten is ontstaan eerder de oorzaak is van het feit dat Utascha het 'niet meer doet'. De tijd om dit vertrouwen vóór de OS te herstellen is voor Jeroen simpelweg te kort.
Dappere en eerlijke beslissing van Jeroen :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:58

Willem47 schreef:
X__Trees schreef:

euhhh Pardon ...welke periode ging het stukken minder ?? Volgens mij alleen het EK in Madrid maar dan zeker nog geen ramp ..wel een heel sterk super league seizoen met heel veel nulrondjes in 2011 !! IK denk dat beide ruiters geen schuld treft ..Eric heeft die bakken shit niet verdiend en Jeroen ook niet ..de heren van het SFN moeten zich misschien eens achter de oren krabben of Utascha wel een "toppaard " is ..het is gewoon een heel fijn grandprix paard die mooi die wedstrijden van de super league kan lopen maar waar je gewoon telkens een stapje terug moet doen zodat ze haar vertrouwen blijft behouden ..op gewone 4 en 5 sterrenwedstrijden en super league kan je de eerste dag mooi een 1.40-1.45 proefje inlopen ..op een EK -WK of OS moeten ze er vanaf dag 1 staan met een dik 1.60 ( de eerste dag dan ook nog eens direct op tijd !)en dat is net dat Extraatje wat Utascha niet heeft , dan moet ze gewoon naar adem happen en begint te twijfelen ..want dat is gewoon wat ze bij beide ruiters deed : dan begint ze de brede oxers gewoon te "paniekeren " :j

Afbeelding

en raakt ze der verterouwen kwijt ..bij Eric was de druk van het SFN gewoon veel minder in de opleidingsjaren ..Jeroen moest ineens de teugels overnemen onder volle druk van het Sfn en de publieke opinie en die druk was de laatste weken enorm ..in Mierlo ,Hamburg ging het echt niet en Jeroen wilde een stapje terug doen ..maar nee men heeft hem gepuscht om toch naar Sankt gallen te gaan ( waar het goed ging -maar aan de hand vd beelden op eurosport vond ik het toch weinig echt overtuigend :o )EN Rotterdam EN Aken etc want ja het is wel het SFN paard die OS had moeten lopen !!
Jammer ...geen van beide ruiters , noch Utascha hebben dit verdiend ..hoop dat ze haar vertrouwen alsnog terugkrijgt en opnieuw een goed teampaard wordt zoals ze dat verleden jaar was ..al vraag ik me af of ze nu opnieuw een andere ruiter gaan zoeken voor haar ?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:31

besita schreef:
[..hoop dat ze haar vertrouwen alsnog terugkrijgt en opnieuw een goed teampaard wordt zoals ze dat verleden jaar was ..al vraag ik me af of ze nu opnieuw een andere ruiter gaan zoeken voor haar ?

Vertrouwen terug krijgen ?
Alleen als je er een B-ruiter opzet die van voor af aan begint. Anders wordt het spoelen voor ET.
Van een flinke whiplash genees je ook nooit meer.

Afbeelding

ceasario schreef:
Maysie schreef:
Zo dat is een nare val! !

[ Afbeelding ]

http://www.ed.nl/sport/9535418/Eric-van ... t-door.ece

ceasario schreef:

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:44

misschien kan ze een met een junior of Young rider nog landenwedstrijden rijden .. :)*
een keertje de video's op You tube bekijken en het verschil in beide ruiters bestuderen ..
ze had gewoon bij Eric moeten blijven , was een goede combinatie en een genot om naar te kijken ..mooi vanuit een hoger tempo rijden ..en alle paarden hebben wel eens een dipje ..dat zouden de heren van het SFN ( en de sigarentweeling vooral ) toch moeten weten ??
er zijn genoeg voorbeelden van paarden die eens een serieuze crash maken en dan op de rem gaan ofzo ..dat hoeft echt niet het einde van een carriere te zijn :? ( oa Coup in Balve , Gotha in Balve ;) )

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:13

@Besita. Ik ben het zo eens met jouw posts, precies zoals ik het zie. Utascha is typisch zo'n bloedje die regelmatig een gaatje lager moet kunnen voor het vertrouwen om dat beetje extra voor het hoogste te kunnen afroepen. Vlg mij deed Erik dat ook zo. Altijd het laatste te moeten geven lukt niet. Daa

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:27

@ besita: Helemaal mee eens!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:40

Lami schreef:
@Besita. Ik ben het zo eens met jouw posts, precies zoals ik het zie. Utascha is typisch zo'n bloedje die regelmatig een gaatje lager moet kunnen voor het vertrouwen om dat beetje extra voor het hoogste te kunnen afroepen. Vlg mij deed Erik dat ook zo. Altijd het laatste te moeten geven lukt niet. Daa

_/-\o_
en net daarom misschien niet het individuele goud paard maar wel een paard dat het team helpt naar overwinningen en goede klasseringen in de landenwedstrijden ..die het team kon helpen zodat niet steeds dezelfde jongens moeten opdraven ..
ipv al die minder getalenteerde bokken aan te kopen had het SFN beter wat geld geïnvesteerd om Simon nog een jaartje op Nl bodem te houden

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:57

@Besita: ook ik ben het helemaal met je eens!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:36

Willem47: Denk dat je de laatste resultaten van Utascha niet goed gevolgd had?? Die val in Madrid was een misser, dat overkomt de besten, maar een combi moet gewoon de kans krijgen vertrouwen te herstellen. Dag later (bij wijze van spreken) stond ze al bij Dubbeldam op stal.. Het geld hadden ze idd beter in Simon geïnvesteerd, daar had Dubbeldam grote kans mee gehad.

busdriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:38

Heeft Jeroen Dubbeldam zich dan toch vergist toen hij aan het SFN selectie team te kennen gaf dat hij wellicht beter met Utasha kan presteren dan Eric van der Vleuten?