Vijf pony's en één paard in wagen van 6 vierkante meter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Vijf pony's en één paard in wagen van 6 vierkante meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:16

http://www.nieuwsblad.be/

De 15-jarige Caroline Vogelzang wist niet goed wat ze zag toen ze van haar examen terug naar huis wandelde. Langs de kant van de Tervurenlaan, in Tervuren, stonden verschillende pony's. 'Ik ben zelf verzot op paarden en pony's en heb er zelf ook eentje. Ik wist meteen dat die dieren daar niet thuishoorden. Geen enkele paardenliefhebber zou pony's vrij laten in de buurt van een snelweg. De dieren raken in paniek door de voorbijrazende auto's.'

Maar toen het meisje ook een bloedplek op de straat zag, wist ze helemaal dat er iets ernstigs aan de hand was. 'En toen zag ik in de aanhangwagen een merrie, gewond en duidelijk in paniek. De eigenares had de pony's in veiligheid gebracht, maar liet het paard alleen staan. Ik wilde meteen naar het paard, maar de vrouw hield mij tegen.'

Voordeur losgekomen

De eigenares was met het paard en de vijf pony's op weg naar het Park van Tervuren, waar op dat moment tal van jongeren op een sportieve manier de laatste dagen van het schooljaar doorbrachten. Maar onderweg was het dus fout gelopen. Niet verwonderlijk, aangezien de merrie en de vijf pony's samen vervoerd werden in een aanhangwagen die uitgerust was om hooguit twee paarden te vervoeren.

Bovendien was de voordeur van de trailer losgekomen en raakte de merrie met haar been geklemd tussen de deur en het asfalt. Kilometers lang sleepte het been van het paard met hoge snelheden over de baan, met zware verwondingen tot gevolg.

Hoef weggesleten

Nochtans hadden verschillende bestuurders geprobeerd om de hoogbejaarde bestuurster en eigenares van de wagen duidelijk te maken dat ze naar de kant moest. Maar het duurde nog minstens 3 kilometer vooraleer de wagen stopte.

Intussen had een van hen de politie verwittigd. Die kwam ter plaatse en liet meteen een dierenarts komen om het been van de merrie te verzorgen. De hoef was helemaal weggesleten, waardoor het asfalt over het vlees had geschuurd. En doordat het paard zich probeerde vrij te maken, liep ze ook nog ernstige wonden op aan het onder- en bovenbeen. Nadat de eerste zorgen waren toegediend, werd het dier overgebracht naar het dierenziekenhuis.

De eigenares van het paard was erg overstuur na het ongeluk en zat met tranen in de ogen voor zich uit te staren. Toch zal ze het de komende dagen mogen uitleggen aan de politie, die allerminst opgezet was met de behandeling van de dieren. 'Totaal onverantwoord', klonk het, toen ze zagen in welke ruimte - hooguit 6 vierkante meter - de zes paarden vervoerd werden.

'Nooit gewild'

'Ik heb dit nooit gewild', stamelde de dame. 'Ik moest plots remmen omdat de wagen voor mij zo traag reed. Daarop zal het paard tegen de deur zijn geknald. Ik zag in mijn spiegels dat de deur gehavend was, maar op geen enkel ogenblik merkte ik dat het paard klem zat. Dit is verschrikkelijk.'

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:18

Pfoe! En ook niet stoppen als je ziet dat de deur stuk is nadat je hebt moeten remmen met 6 paarden in een trailer (?). Die mogen ze van mij haar rijbewijs en het recht op het houden van dieren afpakken.

'Dit heb ik nooit gewild'. Nee, als ik vier paarden in een eenpaards trailer zet wil ik ook liever niet dat ze eruit floepen, maar ik kan wel bedenken dat het niet zo gek is als het gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 22-06-12 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:19

Bah :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:20

Kippenvel.. Bah..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:21

:oo wat ontzettend naar!! Hoe komt iemand er ook bij om 6 paardjes in zo'n wagen te vervoeren??

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:21

ik heb dit nooit gewilt, nee tuurlijk wil je dat niet. Maar dat kan iedere weldenkend mens op zijn vingers natellen, dat een 2 paards trailer niet geschikt is voor 6 paarden!!!!!!. Misschien mini shets, dat zou nog gaan.........

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:23

omg arm beestje een trauma de rest van zijn leven

capopjekop

Re: Vijf pony's en één paard in wagen van 6 vierkante meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:25

Arm, arm paard, meer woorden heb ik niet. Wat een ultiem domme actie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:25

Heel dom om zoiets te proberen. Ik kan me wel voorstellen dat ze er heel veel spijt van heeft en ook haalt dat zoiets gebeurd en het zo heftig is (dat ze haar paard zoiets heeft aangedaan) ze zal zoiets in ieder geval nooit meer doen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:29

Oh.. tranen in mijn ogen na het stukje te hebben gelezen.. Wat heeft die merrie geleden!
Bah.. ontzettend verantwoordelijk en dom! Ik hoop dat dit ook voor andere mensen een
waarschuwing is.. Jammer dat er dieren voor hebben moeten lijden om dit duidelijk te kunnen maken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:31

domme actie.
maar er zijn er wel meer, die dit soort dingen doen, "omdat het maar een klein stukje is " ..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:32

Wat vreselijk.. Het arme dier. Moet nog maar zien of ze het overleefd..

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:33

Hoe kan iemand dat doen!!!!
Ik heb gewoon kippenvel ervan en tranen in mijn ogen als ik dat lees. Wat afschuwelijk veel pijn moet dat arme dier gehad hebben zeg......

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:35

arm dier.... wat een ontzettend dóm mens...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:38

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:52

Hoe krijg je het in je hoofd om 5 pony's en 1 paard allemaal in een 2 paards trailer te proppen? :? Dat de paarden er dan nog in gaan?!

Ik snap dat niemand dit wilt, dus de reactie van de eigenaresse is logisch, maar met een beetje gezond verstand snap je toch wel dat zoveel paarden in 1 trailer niet gaan passen?

Ik vind het ontzettend naar voor de merrie, wat zal die een pijn hebben (gehad). :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:04

sneu voor alle partijen. Hopelijk kan het paard nog gered worden, klinkt namelijk heel heftig als ze zeggen dat de hoef is weggesleten maar niet dat het dier is afgemaakt.

Als mensen één keer naar mij seinen ga ik de weg al af om m'n verlichting te bekijken, laat staan als ik met dieren in een trailer of veewagen zou rijden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:11

Wat ik nog het raarst vind om te lezen inderdaad is dat het dier (nog) niet is afgemaakt! Blijkbaar is er toch hoop op genezing :oo
Lijkt me ook frustrerend als je op de baan rijdt en je probeert iemand te laten stoppen maar diegene reageert niet..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:18

brr wat naar.
Hoef weggesleten, het verbaast mij dat het dier nog leeft, die laat je toch niet doorlopen? dat paard moet een ongelooflijke pijn hebben.. niet te spreken over het moment daar, wat zal het dier geleden hebben...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:35

Onvoorstelbaar, hoe haal je het in je hoofd. En dan ook nog zeggen ik heb dit nooit gewild.
Hoe dom kunnen mensen zijn als je ziet dat je deur kapot is, mensen toeteren en waarschuwen en je rijd doodleuk door.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:39

Ik snap niet zo goed hoe het een achterbeen kan zijn als jet voordeurtje los was geschoten. Stonde al die dieren achterste voren of los?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:42

Ik denk dat ze is komen te zitten doordat die vrouw remde, achterbeen schoot door het deurtje en kwam klem te zitten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:42

ah gatsie toen ik t las van dat been over t asfalt kreeg ik de rillingen... sommige mensen en ik zeg t vaker, maar zouden geen dieren mogen hebben, laat staan een rijbewijs

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:46

Brrrr, wat moet dat arme paard een pijn hebben en zeker op het moment zelf! Hoe kun je 5 pony's en 1 paard ooit in zo'n trailer krijgen! :oo :r

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:49

ze gaat wss alle dieren er gewoon los in gepropt hebben, zonder voorstang.
echter, die foto vind ik wel apart. paard is gebandageerd, je ziet wel wat bloed maar staat er redelijk vrolijk op
en meisje en eigenares staan er ook niet bepaald ongelukkig op ...
wie heeft er in zon situatie tijd om effe op de foto te gaan staan?