Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Senja_x schreef:De Jury van het KWPN zit er wel vaker naast.
Prima gedaan deze verkoop
juliomariner schreef:Senja_x schreef:De Jury van het KWPN zit er wel vaker naast.
Wil degene die altijd van een jong paard kan zien of het een internationale topper wordt of niet zich bij mij melden, dan gaan we samen in de springpaarden handel.
Het is altijd makkelijk om de jury af te kraken. Als je het beter weet moet je je er voor aanmelden!
Senja_x schreef:De Jury van het KWPN zit er wel vaker naast.

muc schreef:Ik denk dat het KWPN het niet zo slecht doet met het selecteren van hengsten als je ziet hoe goed de KWPNers het in de sport doen.
Het blijft natuurlijk wel mensenwerk en die kunnen ook fouten maken. Beetje kortzichtig om het zo te beoordelen.
ben ik ook met je eens....maar ik vind niet dat je het KWPN de schuld kunt geven van een dier die ze goedkeuren en die het later toch niet gaat doen, het is ook een combinatie van opleiding en alles op het juiste tijd en juiste plaats doen.Ashley5760 schreef:Sky_as maar nu staan hikstead en plot wel voorop kwpn site als "de vertegenwoordigers" van het kwpn em dat stoot mij dus erg tegen borst gaan lopen pronken met hengstem die amderen wel ontdekt hebben sie ze zelf eerst aan de kant hebben gezet
. Ashley5760 schreef:Sarabande ik ben geen stamboek dus jaloezie is geen spraken.
As I said. Het stoot mij tegen de borst dat ze gaan promoten en hoog van de toren blazen met "hun" hengsten die ze zelf afgewezen hebben (dit is er niet 1) en die een ander stamboek heeft ontdekt/erkend maar vervolgens gaat het kwpn er met de eer van door om zo maar te zeggen.
Prima moeten ze zelf weten maar ken inmiddels heel wat fokkers (ook door vele andere dingen met stamboek) die er voor bedanken of minderen.
Ik zeg nergens dat het kwpn een slecht stamboek is/slechte paarden geeft. Wel dat ze gerust wat meer bescheiden zouden mogen zijn, dat zou ze ook meer sieren.
Mbt selecties etc kunnen we ellen lange discussies voeren over dierenwelzijn naamsbekendheid en de voordelen ervan maar dat doen we misschien maar in ander topic.
Sky_As schreef:Senja_x schreef:De Jury van het KWPN zit er wel vaker naast.
De jury van het KWPN heeft niks met de opleiding van de hengst van doen verder
als je ziet wat dat dier als 3/4 jarige aan shows etc. heeft moeten lopen.... (en ja, daar moest hij iedere keer weer "knallen" ) voor de dekkingen die hij toen kreeg, wie weet was het geestelijk wel teveel voor hem, en eenmaal in de staak, zie dat er maar eens uit te krijgen.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik fan ben van hem en hem een goed paard vind hoor.
Maar als voorbeeld dressuurpaard Uptown (sandreo, Florencio), ook uit de sport gehaald vanwege "lastige" karakters....moesten ook veel te veel doen op jonge leeftijd, de ene kan er wel tegen, de andere niet.
Bij een paard moet alles kloppen en op het juiste moment komen. Als Hickstead in zijn jonge jaren niet bij Arnold Boerenkamps had gestaan, wie weet waar hij geeindigd was (waarschijnlijk ook olympiade, maar dan als knakwordt)