Het einde van manege Charlois

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Het einde van manege Charlois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:32

Het einde van Manege Charlois

12-06-2012 | 09:21 bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/12-06-201 ... e-charlois

Het einde dreigt voor Manege Charlois aan de Zuiderparkweg in Rotterdam. Als er geen oplossing komt voor de geldproblemen, wordt de manege woensdag geveild.

De schulden waar de huidige eigenaar Lieuwe Croonenborg mee kampt, zijn ontstaan door een niet goed afgelopen investering in Zeeland. De bank wil dat geld terugzien. Een onbekende projectontwikkelaar heeft een onderhands bod gedaan, maar dat is nog niet geaccepteerd.

Voor de tachtig paarden en pony's in Charlois zou het de slager betekenen, want in de omgeving is nergens anders ruimte, zegt de eigenaar. Ook voor de ruitervereniging die in de manege wedstrijden en andere activiteiten organiseert, zou een veiling het einde zijn.

easygoing

Re: Het einde van manege Charlois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:31

Ik snap werkelijk niet dat de paarden dan naar de slacht moeten. Dit is de zoveelste manege in problemen die dat roept.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:32

Alsof de paarden nu zo makkelijk verkopen. Ze zullen heus niet allemaal naar de slager gaan maar ik denk dat dat wel het lot is van een groot deel.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:33

Triest hoor...... Ooit begonnen met paardrijden op deze manege.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:38

Zonde, ondanks de niet heel paardvriendelijke omgeving heb ik er leuke tijden gekend.
Gaat wel lekker zo, Mazeppa over de kop of net niet, nu manege Charlois over de kop...
En de investering in zeeland, Lisiduna neem ik aan, erg jammer allemaal.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:27

M3lisss schreef:
Alsof de paarden nu zo makkelijk verkopen. Ze zullen heus niet allemaal naar de slager gaan maar ik denk dat dat wel het lot is van een groot deel.

Je gaat mij niet vertellen dat er niet iets anders te verzinnen is.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:28

Er staan sowieso 50 eigen paarden, deze mensen kunnen een ander stal vinden. Het zal dan misschien gaan over 30 andere paarden/pony's. Waarschijnlijk zullen deze ook wel een goed baasje vinden!

Zou het heel erg vinden, staan nog zoveel pony's waar ik heb op leren rijden.

Maar misschien wordt het opgekocht en wordt de manege voortgezet. Afwachten!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:30

easygoing schreef:
M3lisss schreef:

Je gaat mij niet vertellen dat er niet iets anders te verzinnen is.

Weet niet hoe het er in die regio aan toe gaat, maar hier worden ze gratis aangeboden!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:54

femke_harley schreef:
Er staan sowieso 50 eigen paarden, deze mensen kunnen een ander stal vinden. Het zal dan misschien gaan over 30 andere paarden/pony's. Waarschijnlijk zullen deze ook wel een goed baasje vinden!

Zou het heel erg vinden, staan nog zoveel pony's waar ik heb op leren rijden.

Maar misschien wordt het opgekocht en wordt de manege voortgezet. Afwachten!

Nou, de mensen hebben niet voor niets hun paard juist op deze manege staan.
Voor 50 paarden een andere plek vinden, die net zo goed is(als in reistijd, kosten, kwaliteit), is bijzonder moeilijk.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:17

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat er geen 80! paarden naar de slacht gaan..
Hoe moeilijk t is om een plekje te vinden, ik zeg ook niet dat t leuk is of wat dan ook, sfeer vind je niet meer e.d. Maar daarvoor laat je niet je paard inslapen toch?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:53

Ach als het goede lespaarden zijn zullen er heus maneges zijn die interesse hebben in 1 of meedere dieren. Zo maar een mogelijkheid die in mn hoofd op komt.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:00

Jeetje das heftig ineens. Hopelijk doen ze een poging tot verkopen. Wij en meerdere mensen die ik ken zullen zeker dan gaan kijken of er iets tussen zit.

Wij wisten overigens niet dat dit speelde terwij wij vlakbij wonen. Zal morgen eens aan mijn vader vragen of hij de man persoonlijk kent. Hij heeft regelmatig daar met zij bedrijf op de manege gelopen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:32

De 50 pension paarden zullen heus wel onderdak vinden in een pension stal of iets dergelijks.
Voor de 30 manege paarden/pony's zal het wel iets moeilijker zijn. Maar je moet het ook zakelijk bekijken, hoeveel paarden/pony's staan er wekelijks op een paarden markt om verkocht te worden....?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:48

Niet vergeten dat de eigenaren geen weken de tijd hebben om eigenaren te zoeken. Failliet = paarden weg. En ja dat betekend voor heel veel naar de slager.
Het aanbod van paarden is al heel groot. Ze worden gratis weggegeven overal. Helaas is het lot voor velen dan de slager.

Klinkt heel lullig, maar dit hebben we uiteindelijk zelf zo in de hand gewerkt. De goede/gezonde/fijne/aparte paarden die te koop aangeboden worden vinden wel een baasje. Alleen ja, de oudere/zwakke of gewoon 10 in een dozijn paarden, die gaan er in deze tijden uit.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:55

easygoing schreef:
Ach als het goede lespaarden zijn zullen er heus maneges zijn die interesse hebben in 1 of meedere dieren. Zo maar een mogelijkheid die in mn hoofd op komt.

Ik vind je positieve denkwijze bijna schattig.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:59

ben erg benieuwd hoe dit nu gaat aflopen vandaag...

Ik heb alleen nooit begrepen dat er mensen bleven staan met hun eigen paarden
dit is al weken (al dan niet maanden) bekent bij iedereen dat het over de kop ging...

Maar goed, de mensen die er bleven staan hadden vast hun eigen goede redenen denk ik :j

Hopelijk kunnen de manege paarden blijven...

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:26

@ wendy1978: ja, waarschijnlijk is de reden dat ze bleven staan het feit dat ik net aanhaalde, aan die kant van Rotterdam zijn vrijwel alle stallen vol en weining accomodatie's die hetzelfde kunnen bieden (of meer) voor dat geld.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:30

Als je de binnenbak wegdenkt
Zijn er best veel stallen waar plek is...
Maar als je idd die binnenbak als eis hebt
Heb je weinig tot geen keus...

Maar hopelijk kunnen ze blijven staan :))

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:34

Weet iemand een contactpersoon als het om de manegepaarden/pony's gaat.
Wij zijn nog op zoek naar betrouwbare paarden/pony's.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:37

Even googlen voor de site.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:40

cp112 schreef:
Niet vergeten dat de eigenaren geen weken de tijd hebben om eigenaren te zoeken. Failliet = paarden weg. En ja dat betekend voor heel veel naar de slager.
Het aanbod van paarden is al heel groot. Ze worden gratis weggegeven overal. Helaas is het lot voor velen dan de slager.

Klinkt heel banketstaaf, maar dit hebben we uiteindelijk zelf zo in de hand gewerkt. De goede/gezonde/fijne/aparte paarden die te koop aangeboden worden vinden wel een baasje. Alleen ja, de oudere/zwakke of gewoon 10 in een dozijn paarden, die gaan er in deze tijden uit.

Het is zomer, dan gooi je ze als eigenaar ergens op de wei.
Ook in deze regio is die wel te vinden en anders ga je stukje rijden met een gehuurde vrachtwagen waar er 16 in kunnen.
Daarmee koop je tijd en kan je rustiger nieuwe eigenaren zoeken.
In de tussentijd zet je als eigenaar goede campagne op om je dieren definitief nieuw huis te bieden, vraagt niet de hoofdprijs
en dan doe je niet aan morele chantage.

Hier in de buurt zitten echt wel paar maneges die 1 of 2 goede manege paarden kunnen gebruiken.
Zeg ik er wel wat bij GOEDE, ken de betroffen manege niet dus geen idee wat de kwaliteit van de dieren is (en de v.p.).
Theoretisch zouden ze goed moeten zijn, anders is het nogal schandalig dat ze nog lessen moesten lopen toch?

Meld zich al iemand, met vraag naar betrouwbaar manege paard....

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:46

Er zijn anders genoeg mensen die BRAVE paarden en pony's zoeken, voor de recreatie.
De enige gratis paarden/pony's die ik tot nu toe heb zien staan in advertenties, zijn paarden met zoveel gebreken, waar inderdaad niemand een cent voor over heeft.
Gratis goede pony's heb ik nog niet gezien, ja misschien wat shetlanderhengstjes, maar verder niet.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:44

De meeste paarden en pony's zijn goed qua gezondheid & gedrag. Hopelijk zijn er dan nog altijd de lessers die een aantal pony's/paarden 'kopen'.

Ik ken vele mensen op deze manege, vroeger zelf gereden. Als ik meer weet over en wat zal ik het plaatsen.

Overigens hebben wij ook een pony van HCB op stal, die is ook 'gered' en ken er meerdere die zo een oude dag krijgen! Hopen dat t met deze pony's ook gebeurd.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:51

@Sjolvir Haha gooi ze in een vrachtwagen enzv. Vind het idee wel leuk maar zover komt dat dacht ik niet in nl. Als een manege met levende have failliet zou gaan krijgen de paarden ook enige tijd om ander onderdak te vinden van een curator, zo niet komt er een rechtzaak met dierenbescherming en al.
Maar inderdaad, het is zomer tijd en een weitje is ergens altijd te vinden voor nood oplossing.

Ik had een kennis overigens al enkele maanden geleden getipt dat die manege in de problemen zat. Geen idee of hij er iets mee gaat doen.
En misschien de eignaar van een pension stal in Nieuwerkerk a/d IJssel, die heeft al meerdere manege's op gekocht in nl.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:47

Of je ziet ze voorbijkomen op een veiling. Dat gebeurd eerder dan dat de eigenaar ze een nieuw baasje gaat zoeken.

Misschien kan hij dit ook wel niet. Ik bedoel, als hij weet ik hoe hoge sculden heeft worden de paarden in beslag genomen, geveild, en zo niet, tja.... enkeltje richting the meat man.

Iedereen zit altijd maar oooh niet doen zo sneu, maar uitiendelijk, is het juist goed dat er minder paarden komen in NL.
Je krijgt momenteel bijna geen paarden verkocht, alles ligt op zijn gat. Als de economie weer aantrekt dan is het paardenbestand wat uitgedund. En over een paar jaar kan dan de markt weer aantrekken. Nu is er gewoon een over-aanbod.

Klinkt lullig maar welkom in het echte leven.