Edward Gal neemt de leiding in de Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Edward Gal neemt de leiding in de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 19:18

http://www.knhs.nl

De grote man van de Grand Prix Special, het tweede onderdeel van het Nederlands kampioenschap dressuur voor Senioren, dat in het Haarlemmermeerse bos in Hoofddorp wordt verreden, werd Edward Gal. In deze wedstrijd nam hij met Glock's Undercover de eerste, met Blue Hors Romanov de tweede en met Interfloor Next One de derde plaats in. Pas op plek vier eindigde verrassend Patrick van der Meer met Uzzo en daarachter Anky van Grunsven met Salinero.

Hans Peter Minderhoud, die met Glock's Tango na de eerste wedstrijd nog tweede stond, moest de strijd staken omdat de hengst zo was afgeleid dat er fout op fout werd gestapeld. Gal gaat nu met drie paarden aan de leiding in het NK, waarvan hij er slechts met één paard, Glock's Undercover, mag starten in de Kür. Gal heeft nu ruim vijf procent voorsprong op Anky van Grunsven en bijna zeven voorsprong op Van der Meer.

Die afleiding bij Minderhoud werd veroorzaakt door de nog steeds straffe wind die waaide. Weliswaar niet met windvlagen, maar toch dermate stevig dat het in het met publiek goed bezette stadion zeer onrustig was door op de spanten van de tribune kletsende zeildoeken. "Het is jammer dat de organisatie de ruiters voorafgaande aan de wedstrijd niet in de gelegenheid heeft gesteld om even aan de onrustige omstandigheden in het stadion te laten wennen", was de mening van bondscoach Sjef Janssen. Westrijdleider Rogier van Iersel reageerde daarop: "De info die ons door de Meteo van Schiphol was verstrekt was tot vanmiddag 12.00 uur exact juist gebleken. Daarna zou de wind gaan afnemen en niet meer hinderlijk zijn. Dat bleek met de kennis van 18.00 uur achteraf niet juist. Daardoor is het jammer dat we de ruiters niet deze gelegenheid hebben geboden", aldus Van Iersel.

Voor Edward Gal waren het drie moeilijke ritten geweest. "Het was echt met alle drie paarden moeilijk rijden, maar dat gold voor alle deelnemers. Undercover, voor wie dit de eerste Grand Prix Special was, bleek iets nerveus. Omdat ik hem nog net niet voldoende ken weet ik niet hoe hij reageert. Ik merk wel dat hij spanning opbouwde, maar bleek ook onder deze moeilijke omstandigheden niet kijkerig te zijn. Dat ik de eerste drie plaatsen in deze Grand Prix Special inneem is voor mij verrassend".

Patrick van der Meer was met Uzzo de aanvoerder van de rest van het veld met een vierde plek. "Iedereen heeft kunnen zien dat Uzzo in topvorm is. Londen heb ik naast me neergelegd en ik ga gewoon door mijn eigen ding te doen. Voor het oog lijkt Uzzo een heel sensibel paard, maar ik heb veel controle wat ook voortkomt uit het feit dat Uzzo en ik al vele jaren een team vormen", aldus Patrick van der Meer. Toch was het de bondscoach die de hoop op Londen bij Van der Meer een impuls leek te geven. "Er komt nog een observatiewedstrijd in Rotterdam en dan hebben we Aken en misschien dat ik daar deze combinatie nog in acte wil zien", aldus Janssen.

Anky van Grunsven, die met Salinero als vijfde eindigde, reed bij het binnenkomen met het rijzweepje in de hand. "Salinero moest meer attent zijn in deze wedstrijd dan in de Grand Prix op donderdag. Iedereen heeft kunnen zien dat hij nu duidelijk beter met zijn hoofd bij de les was", aldus Janssen. Daarop vulde Anky aan strijdend ten onder te willen gaan.

Janssen werd niet blij van het gegeven dat Hans Peter Minderhoud de strijd had gestaakt. "Hans Peter had de hengst heel goed voor elkaar en kan volgens de reglementen van dit kampioenschap morgen niet meer met hem van start gaan in de Kür. Toch ga ik proberen om het met de organisatie te regelen dat hij morgen 'hors concours' met Tango in de Kür van start mag gaan".

Een opvallend goede Grand Prix Special leverde Marlies van Baalen af met BMC Miciano, terwijl ook Stephanie Peters zeer nette ritten afleverde. Imke Schellekens-Bartels werd ook geconfronteerd met een door de omstandigheden last van stress krijgende Hunter Douglas Toots en eindigde in de Special als tiende.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-06-12 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: dubbelop

Gianti

Re: Edward Gal neemt de leiding in de Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:21

goed van Edward!! blijf respect voor hem hebben. Maar om alles nou 2x neer te zetten :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:22

Hij ging er goed :D Jammer van Hans Peter met Tango

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:26

Dus Anky wil strijdend ten onder gaan. Hmmmm, komt dat ze al rekening houdt met het feit dat ze ten onder gaat?
Tja, Edward heeft goed zijn best gedaan. De Jazzen konden de onrust in het stadion niet aan. Tja, lastig bloed onder deze omstandigheden.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:33

Zijn er filmpjes? ben erg benieuwd!
wordt er morgen nog iets uitgezonden van de Kur?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:36

@ vur hoezo anky strijdend ten onder gaan
edward ik heb echt respekt voor de man 2 paarden die die nog niet zo lang onder z`n kont heeft 1e en 2e
Laatst bijgewerkt door tiger27 op 09-06-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:36

*\o/* *\o/* Go Patrick go Patrick *\o/* *\o/*

Uiteraard ook top van Edward +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:38

Patrick van der Meer legt de hoop neer voor Londen? Zoals het nu gaat zie ik hem veel liever in Londen starten dan een heleboel andere combinaties..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:58

Ik heb filmpjes van marlies anky en imke en foto's

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:58

Cayenne schreef:
Patrick van der Meer legt de hoop neer voor Londen? Zoals het nu gaat zie ik hem veel liever in Londen starten dan een heleboel andere combinaties..

Helemaal mee eens. :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:02

vur schreef:
De Jazzen konden de onrust in het stadion niet aan. Tja, lastig bloed onder deze omstandigheden.

Wat een onzin zeg :n

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:06

vur schreef:
Dus Anky wil strijdend ten onder gaan. Hmmmm, komt dat ze al rekening houdt met het feit dat ze ten onder gaat?
Tja, Edward heeft goed zijn best gedaan. De Jazzen konden de onrust in het stadion niet aan. Tja, lastig bloed onder deze omstandigheden.

En Interfloor Next One is opeens zeker geen Jazz meer.... :(:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:10

Ben ik erg negatief al ik denk dat we het met de huidige combinaties niet gaan redden in London?
Van de proef van gister van Undercover kreeg ik geen kippenvel, Toots valt ook tegen (maar daar had ik ook hoge verwachtingen van moet ik eerlijk zeggen, maar OS komen jaartje te vroeg ben ik bang), Salinero was hem ook niet_
Poeh, wat ben ik blij dat ik niet Sjef Janssen heet......

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:13

joke20@ kan je ook een link naar die filmpjes plaatsen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:23

vur schreef:
Dus Anky wil strijdend ten onder gaan. Hmmmm, komt dat ze al rekening houdt met het feit dat ze ten onder gaat? Tja, Edward heeft goed zijn best gedaan. De Jazzen konden de onrust in het stadion niet aan. Tja, lastig bloed onder deze omstandigheden.

paard is 19 en heeft al heel veel gedaan, niet zo gek he, vind het te respecteren dat ze het toch nog een 3de keer probeert met hem, dan heb je echt inzet voor het team, zij heeft echt al alles gewonnen, dus voor haar valt er niets meer aan te winnen
en dat van die Jazzen slaat nergens op, ja een Jazz is meer bloed, maar daarom zijn profruiters er ook heel blij mee, ja voor een recreantje is het vaak te veel, hebben deze ruiters echt geen last van ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:24

Salinero is 18...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:25

Aangezien het in London ook best eens kan waaien lijkt Uzzo mij zo'n verkeerde nog niet. In de GP werd hij enorm ondergewaardeerd, misschien moet de bondscoach daar eens bij stil staan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:25

Patrick heeft het erg goed gedaan. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:57

Miepie77 schreef:
Patrick heeft het erg goed gedaan. :)

Is er van hem ook een filmpje?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:57

grace1989 schreef:

Ben nu aan het uploaden duurt effe

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:02

Dat Anky strijdend ten onder wil gaan, staat in het bericht.
Toots, Tango en het ZZ-zwaar paard van Adelinde hadden veel problemen met de wind. Staat tenminste in alle berichten. Zijn alle drie Jazzen. Duzzz... Dat verzin ik zelf niet. Happie gaf zelfs op, dus zelfs topruiters hebben het er dan moeilijk mee. Verzin ik zelf ook niet. Duzz...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:04

vur schreef:
Dat Anky strijdend ten onder wil gaan, staat in het bericht.
Toots, Tango en het ZZ-zwaar paard van Adelinde hadden veel problemen met de wind. Staat tenminste in alle berichten. Zijn alle drie Jazzen. Duzzz... Dat verzin ik zelf niet.

Lekker makkelijk! "Zijn alle drie Jazzen......" :roll:

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:04

janderegelaa schreef:
vur schreef:

Next One is een oude rot in het vak net zoals Parzival. Die heeft ook al veel bijgeleerd in de loop der jaren. De andere drie Jazzen die veel problemen hadden (tot zelfs opgeven toe) waren jonge Jazzen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:29

janderegelaa schreef:
vur schreef:

Inderdaad zie je Next One over het hoofd vur. En je bent zo stellig dat ik aan kan nemen dat je zelf ook ervaringen met Jazz-nakomelingen hebt, waardoor je dit beweert?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:08

grace1989 schreef:

Ik maak morgen een topic aan, nu 2x geprobeerd, klik op versturen, kan ie de pagina niet weergeven :? en kan weer opnieuw beginnen :(