Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) en hun honden los laten terwijl dat niet mag. Alleen dáár wordt niets aan gedaan. En zij mogen gewoon gratis het bos in. Met al hun troep achterlatend. Zinzi_jewel schreef:Dan nog , met een examen zijn er zeker nog aso,s ....
PocoGaucha schreef:veel mensen denken dat ze overal heen mogen met hun paard, misschien meer borden plaatsen met paarden en daardoorheen een grote rode streep ofzo?.
of gebeurt dat al?(ben nog nooit op de veluwe geweest)
Ik denk dat het begint met wederzijds begrip en rekening houden met elkaar! En waarschijnlijk zit daar ook een stuk bewust wording achter. Sommige mensen begrijpen namelijk serieus niets meer van paarden. Dat zie je toch ook in het verkeer? Ik denk dat staatsbosbeheer een hele slag kan slaan door de recreanten op positieve manier te wijzen op de verschillende paden en regels in haar natuurgebieden. abbycootje schreef:Het is wel heel zwart wit gezegd.
En misschien moet er ook eens rekening worden gehouden met hele gezinnen die midden op het ruiterpad zitten te picknicken.
Ook zouden sommigen paden volgens mij ook wat beter onderhouden moeten worden.
Een stijle bult met aan de beide kanten van die groeven is niet erg fijn om naar beneden te gaan

Needje schreef:Bij ons in het bos moet je 100 euro p.j. betalen als ruiter om er te mogen rijden. Van het ruiterpad af en gesnaaid worden betekend meteen 50 euro boete.
Dus het gros houdt zich netjes aan de regels. (wordt ook goed gecontroleerd)
Aan de andere kant ergeren wij ons juist kapot dat de wandelaars op het ruiterpad lopen en fietsen (of zelfs picknicken) en hun honden los laten terwijl dat niet mag. Alleen dáár wordt niets aan gedaan. En zij mogen gewoon gratis het bos in. Met al hun troep achterlatend.