Tessa Baaijens-van de Vrie maakt kans op deelname aan de Paralympics komende zomer, maar toch bestaat de kans dat Baaijens-van de Vrie niet kan deelnemen aan de Spelen. Tot voor kort nam een sponsor het vervoer en de kosten daarvan voor zijn rekening, maar het bedrijf is failliet en Baaijens-van de Vrie heeft geen vervanger kunnen vinden. Dat meldt Bndestem.nl
"Een paar keer heeft iemand me geholpen'', vertelt de amazone. ,"Maar ik heb ook al wat wedstrijden moeten missen.'' Volgens de krant verscheen de amazone afgelopen week niet op de centrale training in Uden. "De bondscoach was er niet blij mee'', vertelt ze. "Maar ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.''
Voor de komende week doemen er ook weer problemen op. Woensdag is de eerste finaleronde van de BMC Cup. De beste zes mogen er zaterdagavond de kür rijden. Baaijens: ,,Ik heb een rijbewijs, maar kan alleen korte stukjes rijden. Grote afstanden rijden is niet verstandig. In het weekeind rijdt m'n man vaak, maar door de week moet hij werken.'' Daarmee is er voor de woensdag dus geen vervoer.
Die week daarop is het Nederland Kampioenschap in Hoofddorp, dat tegelijkertijd ook een observatiewedstrijd voor de Spelen is. Baaijens-van de Vrie moet er verschijnen, anders komt haar mogelijke plaats in de selectie in gevaar.
Inmiddels heeft de 32-jarige Baaijens-van de Vrie contact gelegd met de KNHS. Ze hoopt dat die haar kan helpen om het probleem op te lossen.
Heeft ze aangepast vervoer nodig? Dit is anders toch behoorlijk zot voor woorden, genoeg trailer-taxi bedrijfjes toch?
Sofy
Geplaatst: 24-05-12 12:02
Er moet toch wel een groom te vinden zijn die het leuk vindt om mee te gaan en te rijden? Als zij dan de auto+trailer/vrachtwagen beschikbaar stelt moet dat volgens mij geen probleem zijn. Oproepje op bokt markt plaatsen
Anoniem
Geplaatst: 24-05-12 12:02
Wat ik mis in het verhaal is wat Tessa nodig heeft: - Een chauffeur, - Een auto, - Een trailer, - Combinatie van dat allemaal??
ik citeer: Grote afstanden rijden is niet verstandig. In het weekeind rijdt m'n man vaak, maar door de week moet hij werken.'' Daarmee is er voor de woensdag dus geen vervoer.
Dan lijkt het me gebrek aan chauffeur... maar volgens mij moet dat redelijk makkelijk op te lossen zijn. En waar die sponsor dan voor nodig is? Lijkt me dus dat er meer voor nodig is
Kaja
Geplaatst: 24-05-12 12:42
Als ik mij niet vergis, is er wel altijd wat met haar hoor
snater
Geplaatst: 24-05-12 13:51
*knip*
Laatst bijgewerkt door snater op 24-05-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
snap het niet echt, als ze alleen een chauffeur zoekt dan is het toch niet zo´m probleem, er is toch echt wel iemand in de familie/vriendenkring die mee kan en wil...
BigOne
Geplaatst: 24-05-12 14:14
Als je in de olympische kaders zit krijg je toch veel vergoed door de knhs, laat ze een paardentaxi bellen, snap dat het vervelend voor haar is maar iemand heeft toch vrienden en kenissen genoeg die een auto met trailer kunnen besturen. Vind dit beetje vreemd, als je zegt dat je aanspraak maakt op een plek voor de os dan kun je vast wel een paar sponsors vinden, iig voor drie maanden.
kimmie1
Geplaatst: 24-05-12 14:16
Mag hopen dat dit geen oproep tot sponsors/geld is, ieder ander topic zou daarvoor gesloten worden....
Gero_Justine
Geplaatst: 24-05-12 14:20
Volgens mij een lichtelijke oproep. Stond ook al in de regionale krant ! Is inderdaad altijd wat !
Hoe moet dat toch met de reguliere ruiters ? Moeten geloof ik ook alles zelf regelen en betalen...
Mijn vriend zou voor zo'n belangrijke wedstrijd wel een dagje vrij nemen
Zie ook niet helemaal waar ze nou naar zoekt. Ze lijkt alleen een chauffeur nodig te hebben, er zijn gewoon bedrijven die dat doen, dus dat kan het probleem al niet zijn. En als je al zo lang van te voren weet waar je een wedstrijd hebt, kan je toch wel iemand in je omgeving vinden met het juiste rijbewijs...
Aimee
Geplaatst: 24-05-12 14:54
Zij werd toch gesponsord door VMF Stables? Als ik de website daarvan bekijk, die aardig up to date is, lijkt het me stug dat dat bedrijf failliet is.
Maar wij rijden 26 juli naar London.... Wil best de trailer aanhaken en een paard meenemen hoor