Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 09:19

http://www.blid.be / http://www.bokt.nl

Op zaterdagmorgen 5 mei is te Westerlo een tweejarige pinto merrie, met een half maanoog gestolen. Het paard liep nog samen met ander paarden op een weide aan de Ilse Velden. Tijdens de diefstal zaterdagmorgen omstreeks 07.30 uur is een paardenvrachtwagen opgemerkt in de omgeving van de weide.

De andere aanwezige paarden, buiten één hengst, zijn door de daders opgesloten in de paardenstallen. In de weide zijn sporen van verzet gevonden. Terwijl er aanwijzingen zijn van de mogelijke daders, is op dit ogenblik de merrie nog steeds spoorloos. De politie van Westerlo heeft proces–verbaal opgemaakt.

Foto van de merrie. Iedereen die aanwijzingen, tips of ideeën heeft over de verblijfplaats van deze merrie, wordt opgeroepen contact op te nemen met de politie of met BLID.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:38

Jeetje wat erg. Het zou je maar gebeuren. Jammer dat het nou al weer is gebeurd nu er weer paarden de wei op gaan. Hopen dat ze de merrie weer snel terug vinden en de daders kinnen oppakken

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:46

Hoop dat het paard snel terug gevonden word.
Mag het ook op facebook enz gedeeld worden incl foto?
misschien helpt het?
En zijn er nog andere fotos? anders weet ik nu al dat iedereen let op de schone weide op de achtergrond dat daar commentaar komt komt op me fb als ik dit deel.

Humphry

Re: Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:05

Groot gelijk, is ook niet echt een weide te noemen.
Alleen maar hopen poep en tjah een soort mos bodem? :')

Hopen dat iemand hem herkent en hij snel terug kan naar zijn eigenaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:08

LoveBaileys schreef:

Hopen dat iemand hem herkent en hij snel terug kan naar zijn eigenaar.

Sorry hoor, maar dit vind ik wel erg respectloos om te plaatsen, als jij van 1 foto al kan zien dat een paard er altijd zo bij staat......

Hoop echt voor de eigenaar dat het paard snel terug gevonden wordt. Is wel een erg herkenbaar dier dus hopelijk is dat een voordeel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:10

Ik vraag me af of er nog een andere kant aan het verhaal zit?
Met alle respect,het is vreselijk natuurlijk,echter is de merrie nou ook niet'bepaald'een plaatje om te zien op dit moment.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:15

erg vreemd dat ze maar 1 paard meenemen als ze een vrachtwagen bij zich hebben

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:19

Heb nu niet echt de indruk dat je daar veel aan kunt verdienen, daarnaast is het een erg herkenbaar paard, wat niet echt handig is voor een dief. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt in de zaak hoe het zit.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:25

Ik heb de foto en info gedeeld op mijn hyves en Facebook, misschien meer mensen die dit kunnen/willen doen om te helpen deze merrie te hereinigen met de rechtmatige eigenaar.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:44

timokyana schreef:
Ik vraag me af of er nog een andere kant aan het verhaal zit?
Met alle respect,het is vreselijk natuurlijk,echter is de merrie nou ook niet'bepaald'een plaatje om te zien op dit moment.

een twee jarige die de winter uit komt is niet altijd een plaatje om te zien.
Het kan best dat de dieven hebben gedacht dat aan het einde van de zomer dit paardje zo veranderd gaat zijn, dat het moeilijker terug te vinden is.

Sterkte voor de eigenaar!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:50

beetje vreemd verhaal..meerdere paarden ,maar je neemt er maar 1 mee? En de rest (op de hengst na dan) worden netjes in de stallen opgesloten? Klinkt eerder als een pensionklant die nog pensiongeld moest betalen, dit niet wilde voldoen en dus maar in het geniep hun paard opgehaald.

Maar kan er helemaal naast zitten natuurlijk, maar is wel een erg vreemd verhaal zo

In ieder geval is het een duidelijk te herkennen paard, helemaal in combinatie met een half maanoog, dus ze zal vast snel gevonden worden

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:52

Ik woon hier vlakbij en ik herken het paard volgens mij, zal dus mee kijken of ik iets zie!
Als het het paard is wat ik denk dat het is (waar ik niet 100% zeker van ben), staat het inderdaad niet op de meest ideale plaats en bodem, maar het is wel verzorgd hoor! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:47

ik snap zelf ook niet helemaal waarom je als dief zijnde maar 1 paard steelt en de rest op stal zet :? en vind t nou niet echt een knap ding ofzo om te stelen..

maar hoop voor de eigenaar dat ze het dier snel terug hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:43

LoveBaileys schreef:

Dus een paard dat loopt op een wei waarvan het gras kort is gegeten en waarvan de hopen mest nog niet zijn afgehaald mag je gewoon zomaar meenemen? Dan mag ik die van mij wel aan de ketting zetten in zijn wei met kort gegeten gras en overal hopen mest 8)7

Apart dat de andere paarden op stal gezet zijn ... hopelijk is het dier snel terug bij de eigenaar.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:48

Tja, het blijft natuurlijk gis werk, maar het kan heel goed dat ze de andere op stal hebben gezet om ze makkelijk op te kunnen laden en met de makkelijkste zijn begonnen, maar geen tijd meer hadden voor de rest. Aangezien er sporen van verzet te vinden waren op de weide, zou het dus ook kunnen dat ze de andere niet opgeladen kregen en dus op stal hebben gezet om zo minder op te vallen.

Maar goed, het is idd weer een verhaal met halve details.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:05

idinn schreef:
LoveBaileys schreef:

Dus een paard dat loopt op een wei waarvan het gras kort is gegeten en waarvan de hopen mest nog niet zijn afgehaald mag je gewoon zomaar meenemen? Dan mag ik die van mij wel aan de ketting zetten in zijn wei met kort gegeten gras en overal hopen mest 8)7

Apart dat de andere paarden op stal gezet zijn ... hopelijk is het dier snel terug bij de eigenaar.

Denk niet dat ze bedoelde dat het stelen gerechtvaardigd was..., ze doelde volgens mij op de vorige post - die om een andere foto vroeg om op Facebook te zetten.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:22

Dit is geen gewone diefstal, alle tekenen wijzen op een eventuele afrekening of heeft een reden van welke aard ook;

Eva14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:27

Ik hoop dat ie snel gevonden wordt!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:04

Verdorie dat komt wel heel dicht bij zeg, ben ik blij dat die van mij aan huis staan. :(:) Ik hoop dat ze het paard (en de daders) snel vinden.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:25

Hoop dat het paard het nu beter heeft ! Want dit ziet er niet uit. Geen gras, allemaal mest en dat kan niet toevallig zijn aangezien haar hoeven ook wel een smid kunnen gebruiken.

Ik denk ook niet dat dit een "normale" diefstal is, want commercieel is het paard zeker niet !

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:28

Jeetje, ik schrik best wel van sommige reacties, sommige vind ik toch behoorlijk stuitend! :x Het zal je potdorie maar overkomen, dat je paard gestolen word en dat er dan zo gereageerd wordt... :n

Hoop dat de merrie gauw ongedeerd gevonden wordt en gauw bij rechtmatige eigenaar terug is!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:02

In mijn gemeente woont ook een zgn. dieren beschermings activist.
Die heeft dus, vorig jaar, in de vroege uurtjes een pony uit een wei gestolen, omdat zij er van overtuigd was dat de pony slecht verzorgd werd.
Helaas had ze pech.
Het was pure diefstal en ze is kort geleden veroordeelt door de rechtbank.
Het was dus ook niet de eerste keer dat die persoon een paard steelt.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:56

Jeetje wat een reacties! Niemand dat er eens aan denkt dat de foto misschien net gemaakt is op het kortgegeten poephoekje van de weide? Wie weet hoe groot die nog wel is waar het paard op kan! Ik vind het vreselijk dat mensen van 1 foto al meteen hun oordeel al klaarhebben zonder een bepaalde situatie te kennen.

Hopelijk wordt het paard snel terug gevonden!

Ariebren

Re: Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:15

Ik zou wel eens een foto willen zien van de andere paardjes.
Al met al een raar verhaal.
Je zet er een paar op stal, laat een hengst lopen en neemt er eentje mee ???

Wat een hoop werk voor weing.

Doet mij heel sterk denken aan een dieren activist.
En dat soort personen worden niet door enige kennis en inzicht geremd.

ElsB

Re: Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:36

Er zijn mensen die alleen op bonte paarden vallen (zoals ik en met mij veel zigeuners). Misschien dat daarom specifiek dit paard gestolen is en de anderen op dezelfde wei niet?