Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 15:20

http://www.horses.nl

Opnieuw waren Matthias Alexander Rath en Totilas vandaag op Horses and Dreams de sterksten. In de Kür kwamen Laura Bechtolsheimer en de nog steeds in vorm groeiende Mistral Hojris wel heel dichtbij. Rath scoorde 88,075%, Bechtolsheimer kwam tot 87,600%. De derde plaats was voor Kristina Sprehe en Desperados (83,78%). Lorraine van den Brink eindigde met Murdock als laatste (69%).

Lees hier verder.

NatassJa

Re: Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:28

Knap hoor!! Ben benieuwd naar filmpjes!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:34

Leuke muziek ook.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:39

afschuwelijke muziek
wel goed dat tie een andere proef heeft gemaakt

Vanquard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:49

En nog vind ik het beeld niet fijn.. er zitten goede stukken tussen.. maar soms nog veel te wiebelig..
En kom op! Totilas verdient toch wel super muziek in plaats van deze prut?!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:25

Helemaal mee eens hij durft hem duidelijk niet te rijden want dan is hij hem kwijt.
zonde van het paard.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:26

Iemand filmpje?

AnneFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:34

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:35

Ik moet zeggen, ik vind de kur heel erg goed passen bij de gangen van Totilas veel beter het is nu echt hun eigen kur en ik vnd MAR totilas erg fijn rijden. Alleen zelf vind ik de muziek niks, maar dat is gewoon omdat ik nooit van michael jackson heb gehouden haha.

heeft iemand toevallig ook al een filmpje van de kur van laura bertolsheimer? ben erg nieuwsgierig!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:36

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:42

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:47

Jeetje wat een spanning... Geef mij maar Valegro....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:53

Dat is wel degelijk het filmpje van de kür, en veel spanning zie ik er niet in :)

Wel een foutje bij de 2de uitgestrekte galop en in de eerste pirouetten, maar vlak die uit en hij rijdt 90%...

Valentin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:56

De score van 88% is echt te hoog. Er zittten hele mooie stukjes in, maar veel te veel spanning en de stang staat continue dwars. Totilas heeft ook af en toe zijn mond open wat begrijpelijk is met de stang zo dwars. Hij durft of kan hem niet laten lopen.

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:36

Vind de score ook te hoog. Wel fijn dat ze nu een stijgende lijn hebben, hopelijk houden ze dat vast.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:59

Pfff... en daar krijg je dan zulke punten voor..
vind het leuk dat hij nu echt een eigen en venieuwde kur heeft,
maar wat een spanning. Hij blijft niet mooi bij elkaar en hij komt achter de loodlijn.
Ook blijft de achterhand op veel punten echt achter, en dat was al niet zijn beste punt.
Vind bij de galop appuyementen persoonlijk de achterhand ook teveel voor..

Nee, ik vind het zelf nog steeds geen goede en harmonieuze combinatie.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:06

Het is wel een heel stuk verbeterd maar geen 88%. Alleen al die muziek in die kuur. Het lijkt wel zo'n slecht na gesynchoniseerde duitse tv serie }:0

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:22

Ik weet niet zo goed wat ik van die muziek moet denken :+ Lijkt wel of ze dat thuis zelf ff in elkaar geflanst hebben.
Z'n trens kan hij de volgende keer ook wel thuis laten, die gebruikt ie toch niet :=

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:35

Citaat:
Z'n trens kan hij de volgende keer ook wel thuis laten, die gebruikt ie toch niet

:D Zat net te bedenken hoe ik dat nou eens leuk ging verwoorden; je was mij voor hahaha... Vind ook dat hij iig in de galop zijn handen zo ontzettend breed zet, past niet op dat niveau. Ook de grove manier van hulpen geven kan ik nog steeds niet waarderen maar dat is volgens mij zijn manier van rijden. Al met al niet dit percentage waard, maar dat is mijn mening :D

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:49

Totilas is back, ik zie weer een Totilas zoals hij ooit was, enthousiast, tevreden, overijverig en aan het eind zijn aandacht voor de omgeving.
De uitgestrekte draf vind ik meer door het lijf dan ooit, zijn achterbeengebruik correspondeert meer met het voorbeengebruik en is krachtig maar toch ontspannen.
Natuurlijk zijn er nog best veel punten ter verbetering, zeker bij de afwerking, maar wanneer je dit vergelijkt met die hengsten show is dit weer een wereld van verschil.
Ik zie weer een tevreden Totilas, wat ben ik blij voor hem, gelukkig ze zijn een team geworden.
Misschien heeft Sjef of Edward al wat tips gegeven, want het was toch dramatisch hoe hij er aan toe was, zo zou niemand die een paardenliefhebber is en zou weten hoe Totilas gereden moet worden hem op de manier van het afgelopen jaar door hebben kunnen laten lopen.
Voor het paard ben ik heel blij want het was nog maar een vage schaduw van wie hij ooit was.

Concurrentie voor Adelinde zou ik zo zeggen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:50

Ik vond het een fijne proef om naar te kijken. Totilas is duidelijk sterker in zijn achterbeen gebruik en werd ook mooi van de hand af gereden. De overgangen piaffe/passage waren uit het boekje en ruiter en paard waren zichtbaar weer in hun element om te starten. Een verdiende score dus!

(Over het stanggebruik: nu is het Matthias, maar met hem zijn er zo vele ruiters die de stang laten doorslaan en die rijden ook in de top!)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:57

Heb dus alle combi's zien rijden en MAR was gewoon de beste. Wel is er van begin af aan vrij hoog (te hoog) gepunt en tja dat dan de beste aan een score van ruim 88% is dus niet verwonderlijk. De betere combi's waren op 1 hand te tellen, merendeel vond ik erg tegenvallen. Dat de Nederlandse combinatie als laatste is geëindigd vond ik zelf niet terecht. Zij is als enigste erg laag gewaardeerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:05

Ik zie die spanning niet hoor..tuurlijk kan het nog beter maar ik vondt hem an sich fijn om te zien..alleen die muziek..die kur die Edward voor hem had was echt super,dat paste mooi en bouwde super op.Ik vindt deze muziek hem geen recht aan doen eerlijk gezegd..te luchtig ofzo..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:22

Tja, er was één(nederlandse) jury die volgens mij nog steeds bij het woord Totilas meteen boven de 90% denkt en geeft, persoonlijk vind ik dit een te hoge score gezien de moeilijksheidsgraad die Mar liet zien in verhouding tot sommige anderen. Muziek past bij Toot maar niet in deze rommelige variant. Paard oogt wel weer de oude en dat is positief, die 90% komt wel maar dit was gewoon 3 a 4 teveel.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:35

Ik vindt het er goed uitzien, paard en ruiter ogen ontspannen, hij durft hem op het eind ook weer los te laten, Zie wel af en toe een hoofd een beetje scheef maar geen vergelijk met de hengstenshow.