Morgan Barbançon gaat op CHIO R'dam voor startbewijs OS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Morgan Barbançon gaat op CHIO R'dam voor startbewijs OS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:12

http://www.chio.nl

De negentienjarige Spaanse amazone Morgan Barbançon mag haar observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen tijdens het CHIO Rotterdam rijden.

De andere Spaanse ruiters en amazones rijden hun observatiewedstrijden in principe in Spanje. Omdat Morgan Barbançon en haar zwarte goedgekeurde hengst Painted Black (v. Gribaldi) in Nederland wonen, heeft de Spaanse bondscoach ermee ingestemd dat de dressuurrubrieken tijdens het CHIO voor deze combinatie als observatiewedstrijd gelden.

Morgan Barbançon kreeg Painted Black als verrassing van haar ouders voor haar 18de verjaardag. Anky van Grunsven, die de hengst opleidde en uitbracht, traint Morgan en begeleidt haar bij wedstrijden. De combinatie is inmiddels al een aantal keren succesvol gestart in Grand Prix rubrieken en is zeker een serieuze kandidaat voor de Olympische Spelen.

Ramzi

Re: Morgan Barbançon gaat op CHIO R'dam voor startbewijs OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:27

'' Morgan Barbançon kreeg Painted Black als verrassing van haar ouders voor haar 18de verjaardag''

-O- Voor haar 18de verjaardag, wat krijgt ze voor haar 21ste verjaardag. Totilas? Haha

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:30

ik heb even een filmpje opgezocht, omdat ik eigenlijk wel benieuwd was naar deze combinatie.
ze is natuurlijk nog heel jong, en ik doe het haar zeker niet na..maar ik vind het er nog niet heel rustig uit zien :o soms zelfs wat onvriendelijk :o

http://www.youtube.com/watch?v=9tQ9gEUbEtM

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:56

Ramzi schreef:
'' Morgan Barbançon kreeg Painted Black als verrassing van haar ouders voor haar 18de verjaardag''

-O- Voor haar 18de verjaardag, wat krijgt ze voor haar 21ste verjaardag. Totilas? Haha

Vandaag stond er een heel stuk over haar in het brabants dagblad, ook over het feit dat ze Painted voor haar verjaardag heeft gehad. Ik heb toch veel respect voor haar, want wat zij met PB tot nu toe al bereikt heeft zag ik anky nooit doen..

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:09

Anky haalde dit ook wel hoor ;p. Maar het was altijd Anky's tweede paard dus op zulke grote wedstrijden kwam ze met dr toppaarden aan de start.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:27

Ramzi schreef:

Ik snap niet waarom dit zo raar is, in zulke kringen weet je dat kinderen wel eens wat grotere cadeaus krijgen.

Vind het hartstikke leuk voor die meid, en ze rijdt er knap mee weg!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:42

Janine1990 schreef:
Ramzi schreef:

Ik snap niet waarom dit zo raar is, in zulke kringen weet je dat kinderen wel eens wat grotere cadeaus krijgen.

Vind het hartstikke leuk voor die meid, en ze rijdt er knap mee weg!

Is ook niet raar, maar zijn flinke cadeaus.. Ik vond het grappig zoals het in de tekst stond.
Ze rijdt er knap mee weg, en inderdaad Anky reed er minder mee in the picture, ze had op dat moment een beter paard voor haar grote wedstrijden.
En volgens mij was PB in zijn jongere jaren ook wat instabieler. Wisselende scores.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:47

Ramzi schreef:
Is ook niet raar, maar zijn flinke cadeaus.. Ik vond het grappig zoals het in de tekst stond.
Ze rijdt er knap mee weg, en inderdaad Anky reed er minder mee in the picture, ze had op dat moment een beter paard voor haar grote wedstrijden.
En volgens mij was PB in zijn jongere jaren ook wat instabieler. Wisselende scores.

Was ook niet zo zeer persoonlijk aan jou bedoeld, maar er zijn mensen die gewoon ronduit jaloers reageren op minder.
Weet niet goed waarom ik jou heb gequote hoor, maar zeker niet persoonlijk.

Ik denk dat PB een stuk meer in de picture komt idd, zal IPS ook niet vervelend vinden. :D

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:58

Janine1990 schreef:
Ramzi schreef:

Was ook niet zo zeer persoonlijk aan jou bedoeld, maar er zijn mensen die gewoon ronduit jaloers reageren op minder.
Weet niet goed waarom ik jou heb gequote hoor, maar zeker niet persoonlijk.

Ik denk dat PB een stuk meer in de picture komt idd, zal IPS ook niet vervelend vinden. :D

Ow geeft niet, er zit geen emotie bij een tekst dus ik snap dat je het zo opvatte ;) En ieder heeft zijn eigen portemonnee.
IPS zal het inderdaad niet erg vinden om hem dadelijk op de OS te zien, zal de kassa wel rinkelen als hij het goed gaat doen!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:16

Heb haar in drachten zien rijden en vond de combinatie toen nog erg onrustig, maar wie weet zijn ze inmiddels weer wat verder gegroeid samen :) T leukste was nog hoe Anky stond mee te huppen en klikken bij de ingang van de piste hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:19

Goh, ze heeft zelfs de kurmuziek er bij overgekocht? Wist ik niet. Krijg echt zo'n wannabe-Anky gevoel ervan. :')

Ik blijf Painted Black op de een of andere manier altijd zo'n 'puppy-paard' vinden. Hij doet me niet zoveel eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-12 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:25

Er stond in de BIT nu ook een hee stuk over deze zusjes, vond het wel een leuk stuk.
Doe het haar zeker ook niet nar maar wat me wel stoort aan het beeld is idd de onrustiheid met name in haar benen, het achterover hangen en de teugellengte, die vind ik te lang.......maar het is wel een hele leuke combi die 2 samen :D

Wens haar veel succes !

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:31

Ramzi schreef:

Ja, zoiets dacht ik ook :')
Jaloeerss :+
Maar ik gun het haar wel van harte, super wat ze met dat paard bereikt.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:49

Nou ik doe t haar niet na.ik kreeg mijn Z paard toen ik 16 werd :o .
Maar als de financiële middelen er zijn, en t paard komt erdoor ook weer meer in de picture.
Waarom niet? Ik zou zeggen: GO FOR IT GIRL! *\o/*

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:14

Jeetje mini wat een opmerkingen weer ... Sommige mensen hebben nu eenmaal meer te besteden dan een ander ..

Als mijn dochters die ambitie`s hadden en ik had het geld zou ik hetzelfde gedaan hebben ..

beetje meeleven en de gunfactor is weer ver te zoeken bij sommigen in dit topic .. jammer !!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:40

haha ik ben in het verkeerde nest geboren. :D

Owja mocht ik ook bulken van het geld en mijn kinderen zouden willen rijden en kunnen het een beetje..dan zou ik er ook geld tegenaan gaan smijten..... dus wat dat betreft geef ik ze groot gelijk hoor die ouders en meisje boft gewoon met zulke ouders en hoop dat ze vele succes met hem gaat behalen. Go for it girl.

Maar ik blijf het jammer vinden voor de minder bedeelde volwassenen en kinderen en dat paardrijden iig vooral een geld sport is.
Ik zie bij de top in NL (en dan bedoel ik pony's junioren, young riders..) weinig/ geen armoedzaaiers met ouders die niets in de pap te brokkelen hebben ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:07

Er stond over haar en haar zus ook een heel artikel in de bit. Erg leuk om te lezen. Ze vertelde daar ook dat ze vanaf een heel ander trainingsysteem komt (duits) en dat ze haar complete rijden moet aanpassen.
Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:14

Ik vind wel persoonlijk dat ze heel wat stappen overslaat in de opleiding van jonge ruiter, ik vraag me af hoelang het allemaal zal duren? De kür in Addington vond ik nu ook weer geen 78+ waard. Pirouetten heel groot, piaffe niet op de plek, onrustig beeld en idd, ze hangt in de teugels. Wel knap dat ze het er allemaal uit krijgt want Anky hd destijds ook veel moeite om hem te laten piafferen...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:18

studiemiep schreef:
haha ik ben in het verkeerde nest geboren. :D

Owja mocht ik ook bulken van het geld en mijn kinderen zouden willen rijden en kunnen het een beetje..dan zou ik er ook geld tegenaan gaan smijten..... dus wat dat betreft geef ik ze groot gelijk hoor die ouders en meisje boft gewoon met zulke ouders en hoop dat ze vele succes met hem gaat behalen. Go for it girl.

Maar ik blijf het jammer vinden voor de minder bedeelde volwassenen en kinderen en dat paardrijden iig vooral een geld sport is.
Ik zie bij de top in NL (en dan bedoel ik pony's junioren, young riders..) weinig/ geen armoedzaaiers met ouders die niets in de pap te brokkelen hebben ;)

Ben ik niet (helemaal) met je eens kijk eens naar een Adelinde die heeft het toch echt wel op eigen kracht moeten doen ...
Natuurlijk is het gemakkeijker als er een FEI pony voor je dochter klaar staat ze bij coby mag lessen maar ik ben er van overtuigd dat alles kan alleen de weg er naar toe iets hobbeliger is !!

Wat betreft de aanmerking op de rijkunsten van Morgan .. ik ben wel benieuwd wat de mensen die deze opmerkingen maken zelf rijden ? :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:09

@Ellis Adelinde is idd een voorbeeld van de uitzondering (maar 90>% of meer heeft wel aardig wat poen vanuit thuis of ouders..die niet bepaald arm zijn). maar over het algemeen draait het wel om geld, geld om goede ponys te kopen en je in de picture te rijden, goed junioren paard en zo verder.

De weg zal zeker hobbeliger zijn en dat is nog heel licht uitgedrukt vind het ook ontzettend knap van haar dat ze het helemaal zelf heeft gedaan.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:06

Heeeeel goed van haar en wat heeft ze toch ook een toptrainster!! Anky ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:02

Think_twice schreef:
Ik vind wel persoonlijk dat ze heel wat stappen overslaat in de opleiding van jonge ruiter, ik vraag me af hoelang het allemaal zal duren? De kür in Addington vond ik nu ook weer geen 78+ waard. Pirouetten heel groot, piaffe niet op de plek, onrustig beeld en idd, ze hangt in de teugels. Wel knap dat ze het er allemaal uit krijgt want Anky hd destijds ook veel moeite om hem te laten piafferen...

Wat voor stappen slaat ze over?

Ik weet namelijk niets van de voorgeschiedenis van Morgan. Jij wellicht meer, proef ik hieruit?

Of is dit een opmerking die puur voortkomt uit afgunst?

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:25

Janine1990 schreef:
Think_twice schreef:

Wat voor stappen slaat ze over?

Ik weet namelijk niets van de voorgeschiedenis van Morgan. Jij wellicht meer, proef ik hieruit?

Of is dit een opmerking die puur voortkomt uit afgunst?

ik ken idd wat van de voorgeschiedenis en jaloers ben ik helemaal niet, zie mijn laatste opmerking.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:48

Ben ik toch wel nieuwsgierig naar die voorgeschiedenis, voordat ik een te positief of te negatief beeld schep voor mezelf.

Hmmm, dat laatste heb ik niet onthouden (mensen :n onthouden altijd alleen maar de negatieve dingen, sorry), excuses.

Ben alleen nieuwsgierig welke stappen ze overslaat volgens jou.

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 06:17

Volgens mij slaat ze de stappen over waar je van junior ruiter met een niet zo technische proef naar young rider gaat waar je een proef echt technisch leert rijden, waar je handig leert worden met je paard op een technische manier en niet op een manier van 'ik-geef-hem-wel-eens-een-duw-met-mijn-been' Gelukkig heeft ze een paard die al die techsnische dingen voor mekaar heeft en ze krijgt het er goed uit maar Painted zal ook niet eeuwig in de sport kunnen lopen en dan vraag ik me af ofdat ze het ook wel uit een ander paard zal krijgen als je die stappen overslaat.