Een tiener uit de Amerikaanse staat Illinois heeft afgelopen week 25 paarden uit een vuurzee weten te redden. Zestien paarden kwamen om het leven. Het grote complex brandde tot de grond toe af.
De vijftienjarige Madison Wallraf zat in de auto van haar vader toen ze langs de stal van Richard Wright reden, waar Madisons eigen paard Red ook op stal staat. Na het bellen van het alarmnummer rende het meisje de brandende stal in en trok paarden mee naar buiten. Met haar heldendaad redde Madison het leven van 25 paarden, waaronder een aantal hoogdrachtige Arabische merries.
Niet alleen Wallraf kwam in actie, verschillende omwonenden hebben de dakloze paarden inmiddels opgevangen.
De oorzaak van de brand is nog onbekend. Drie paarden wisten zelfstandig te ontsnappen en lopen waarschijnlijk ergens in de bossen rond het terrein. Een woordvoerder noemde de actie van Wallraf ‘moedig, maar ook levensgevaarlijk’.
Echt heel heldhaftig. En dan ook nog het merendeel kunnen redden. Toch wel positief dat er ook nog drachtige merries gered zijn
jokari
Geplaatst: 18-04-12 11:54
woow... levensgevaarlijk idd, maar wel hoedje af voor dat meisje !
Keet
Geplaatst: 18-04-12 11:54
Héél riskant wat ze heeft gedaan, maar erg moedig! Knap dat ze zoveel paarden heeft kunnen redden!
Suzanne F.
Geplaatst: 18-04-12 11:55
Wat een held zeg!! Geweldig! Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan maar dat weet je nooit zeker. Het zal best gevaarlijk geweest zijn. Ze verdient een hele grote pluim!
Lowara
Geplaatst: 18-04-12 11:56
wow, hulde voor dat meisje!
_Nann_
Geplaatst: 18-04-12 12:16
Wel een heldendaad hoor!
Laatst bijgewerkt door _Nann_ op 18-04-12 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Jolliegirl
Geplaatst: 18-04-12 12:19
En als er in dit bericht had gestaan : Tiener overleden na het redden van 25 paarden Dan was hier wel anders gereageerd denk ik.. Dus er wordt altijd wel gezeurd joh
Levensgevaarlijke actie... Maar zo dapper en zo knap! Goddank is zij er zelf goed vanaf gekomen! Ik moet er niet aan denken dat zij achter was gebleven in de vuurzee en er enkel nog paarden buiten stonden...
wouw, echt diep respect, gevaarlijk maar wat fijn dat ze nog zo veel paarden heeft kunnen redden, als zij niet naar binnen was gegaan waren die paarden aan hun lot over gelaten, echt ontzettend knap
wow, dat is super dapper. In het filmpje laten ze haar eigen paard zien dus hij heeft het overleeft hoor
Kentaro
Geplaatst: 18-04-12 13:06
WOUW!!! Als dat geen dierenliefhebster is!!! (ben ook wel super blij te horen dat haar eigen paardje het gered heeft, want dat zou toch ook wel heel erg zijn als net die bij de overledenen hoorde )