Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:30

http://www.dehoefslag.nl

Er moest een fotofinish aan te pas komen, maar uiteindelijk ging de overwinning in de Britse Grand National naar de schimmelhengst Neptune Collonges. Jockey Daryl Jacob trok tijdens de eindsprint alles uit de kast om Richi McLemon met SunnyHillBoy voor te blijven. Uiteindelijk ging het tijdens deze 165ste editie van de wedstrijd om enkele centimeters verschil. De derde plaats ging heel verrassend naar een vrouwelijke jockey. Katie Walsh is de eerste vrouw ooit die zo hoog in deze loodzware wedstrijd weet te eindigen.

De grote favoriet Synchronized (winnaar van de Gold Cup) en According to Pete kwamen ernstig ten val en moesten worden ingeslapen. Slechts veertien van de veertig combinaties bereikten de finish.

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-04-12 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd, nieuwsbericht geplaatst en titel aangepast. ON --> VN

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: tragedie bij Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:40

Heb je toevallig ook een bronvermelding? Nieuws zonder bron mag hier namelijk niet.

Zal dit ook even bij een modje onder de aandacht brengen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: tragedie bij Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:43

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:15

Mallootje

Re: Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:27

Wat een valpartijen weer.. Jammer dat dat er altijd bijkomt!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:30

Pffffft.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:33

Mallootje schreef:
Wat een valpartijen weer.. Jammer dat dat er altijd bijkomt!

Voor mij een reden om weg te zappen. Viel er midden in toen ik thuis kwam en de tv nog op de BBC stond.
Vond het naar om te zien hoe bij elke hindernis paarden vielen.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:35

er is al een topic over dit hier. even nazoomen..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:41

@BrankaZ: Klopt, ik heb ook maar 2 minuten gekeken..

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:47

Ik vind het echt geenfijne races om naar te kijken nee.. Bij elke sprong gaat er wel een paard omver. Blijven ook ontzettend veel jockeys doodstil op de grond liggen.. :n

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:49

jah het is gewoon zielig voor woorden dit meer kan ik er echt niet van maken

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:52

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-04-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, editknop gebruiken aub

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:56

mijn god hoe kun je dit leuk vinden.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:02

Ik had daarstraks heel even op BBC gekeken voor de race begon, maar ben er niet zo'n fan van en nu blijkt precies weer waarom..Blij dat ik het niet heb hoeven zien zeg...
Is Synchronized niet dezelfde die vooraf nog even zijn jockey (en hem tegen de elleboog trapte) eraf kreeg en er vandoor ging?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:05

Ik heb gekeken en het ook uitgekeken.

Het mooie van de GN is dat heel Engeland opleeft en mee leeft als het bijna gaat gebeuren. De BBC heeft een enorm lange uitzending, kranten staan vol en de tribunes zitten extreem vol. Men leeft mee met winnaars en verliezers. Het is de ultime race.
Ja, Het risico ligt hoger dan in een gemiddelde race, maar het is 1 keer per jaar een race met de beste paarden. Het is niet zo dat elke race zo is. Je kunt dit ook niet zomaar stoppen. Het is traditie en cultuur. En een ding is zeker. Ze zijn erg gericht op het veiliger maken van de race. Het is echt verbeterd met vroeger.

Ik snap de kant van de tegenstanders zeker, maar als ik een renpaard zie, dan zie ik vuur. Ze zijn gefokt en leven voor het rennen. Je ziet dat ze het graag doen en het geweldig vinden. Deze paarden hebben best een behoorlijk leven kan ik je zeggen. Goede verzorging, rennen en veel buiten zijn. Dat wil ik ook wel hoor :D daar tegenover staat dat het een sport met risico is. In de GN ligt deze hoger dan in een gemiddelde race. Dat is nu eenmaal zo en ik ben blij dat het vaak wel gewoon goed gaat zowel voor jockeys als paarden.

Ik zou niet willen dat men stopt met de GN en ik denk ook dat je dan heel Engeland op je dak hebt. Het zit ingenesteld in een cultuur waar paarden een belangrijke rol spelen. Ik vind dat prachtig om te zien, maar het blijft een beetje dubbel. Ook voor mij, maar toch kan ik er zeker van genieten. Van de spanning vooraf, van de race zelf, van de paarden die er zin in hebben etc.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:05

Creatas schreef:
Ik had daarstraks heel even op BBC gekeken voor de race begon, maar ben er niet zo'n fan van en nu blijkt precies weer waarom..Blij dat ik het niet heb hoeven zien zeg...
Is Synchronized niet dezelfde die vooraf nog even zijn jockey (en hem tegen de elleboog trapte) eraf kreeg en er vandoor ging?

:j die deed even een opwarm rondje zonder ruiter.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:06

Jeemig, wat spannend.. En wat een lange race zeg. Je ziet bijvoorbeeld aan de loslopende paarden dat ze zo moe zijn, en helemaal geen zin meer hebben om te springen, ze gooien zich er nog een paar keer over heen, ontdekken dan dat je er ook omheen kunt om vervolgens er de brui aan te geven. Wat een conditie hebben ze.. Petje af als je dit haalt. Prachtig, wat een evenement!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:00

Dieren die omkomen ter vermaak van mensen, dit is in mijn ogen hetzelfde als stierenvechten enz. Alleen omdat het traditie is word het in stand gehouden, misschien moeten er maar heel veel foto's komen van paarden met gebroken ledematen, wellicht dat er dan paardvriendelijkere racas komen, als ze maar kunnen gokken die engelsen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:07

bah, blijf de steeplechases een zeer naar event vinden. Bij elke race gaan er wel paarden op hun plaat, jammer dat mensen dit leuk kunnen vinden...

107240

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:08

een paard zonder jockey op kop, zie ik dat nou goed ? (03;19)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:09

als ik nog eens een ander paard krijg noem ik hem ook; sjaka laka boem boem, denk ik. :D

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:22

vind dit echt schandalig.
om mensen een plezierige dag te geven moeten er weer paarden sneuvelen.
wat vallen er een hoop paarden.
mag voor mij verboden worden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:44

Dribbel schreef:
Je kunt dit ook niet zomaar stoppen. Het is traditie en cultuur.

Dat was stierenvechten ook, en stenigen van overspelige vrouwen weer ergens anders

Traditie en cultuur stammen vaak uit tijden waarin anders over veel zaken gedacht werd.
Ik denk dat dit evenement in deze tijd een achterhaalde traditie is.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 00:04

sarabande schreef:
Dribbel schreef:
Je kunt dit ook niet zomaar stoppen. Het is traditie en cultuur.

Dat was stierenvechten ook, en stenigen van overspelige vrouwen weer ergens anders

Traditie en cultuur stammen vaak uit tijden waarin anders over veel zaken gedacht werd.
Ik denk dat dit evenement in deze tijd een achterhaalde traditie is.

Kan het niet anders dan eens zijn met je!!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 00:16

Wat een fantastische race weer. Oké het heeft een dubbel gevoel, want de risico's liggen heel hoog, maar de jockey's en de paarden zijn ultieme topatleten. De John Smith Grand National is one of a kind, hier worden de paarden en jockeys tot het uiterste getest en mede daardoor mogen/kunnen alleen de beste hier aan mee doen. Om die atleten zo een race goed uit te zien lopen is uniek en zo mooi. Om de posities van de paarden in de race te zien, en hoe dat op het allerlaatste moment nog zo kan veranderen. Hoe de paarden met zo'n noodgang zulke extreme kunnen springen.
Veel mensen hier willen het niet horen, maar ook het meeleven van de Britten voor die race is enorm. Niemand wil de paarden zien sneuvelen. In heel Engeland kun je de spanning al een week van te voren voelen. Ook bij mensen die normaal niet veel met racen van doen hebben. De Grand National is de ultieme test, en een geweldige eer om alleen al aan mee te mogen doen.

Oordeel niet voordat je weet wat het is. Voordat je hebt ervaren hoe en wat het is. Want die paarden die die race lopen zijn geen normale paarden die 5x per week hun stal uitkomen voor een uurtje rond hobbelen. Dat zijn paarden die geboren zijn om te rennen en te springen. Knappe jongen als er mij kunt overtuigen dat je het paard hier geen plezier mee doet als ik een paard op kop zie lopen zonder ruiter die behoorlijk wat heggen mee springt. Want nogmaals we spreken hier niet over normale paarden en normale ruiters. Beide moeten een enorme passie en uithoudingsvermogen hebben om dit te kunnen doen, dit is alleen voor de aller allerbeste. En om de allerbeste zien te presteren waarvoor ze zo hard gewerkt hebben is geweldig mooi.