Modern Society
Vrijwel alle van de 15.000 racepaarden die op dit moment in Groot-Brittannië worden getraind zijn zwart, (donker)bruin, vos, roan of schimmel. De kleur van Modern Society is echter zo zeldzaam dat het Internationale volbloedstamboek het eerst eens moesten worden over het beschrijven van dit soort paarden. Het werd uiteindelijk ‘painted’ ofwel gekleurd. Dat meldt sportinglife.co.uk
De tweejarige Modern Society heeft als vader de Amerikaans gefokte I Was Framed (v. Racey Remarque). Zijn moeder is Artzola (v. Alzao - Lyphard). De tienjarige I Was Framed is zelf nooit uitgebracht op de renbaan en is één van de twee gekleurde goedgekeurde volbloedhengsten in Europa, hij werd als eerste goedgekeurd en had in 2007 ook het eerste gekleurde veulen, Ben op zijn naam staan. De moeder van I Was Framed, Dance Spot een vos overo won 48.000 Amerikaanse Dollars in haar carrière en haar vader, de vos sabino Dance Ball (v. Dance in Time - Northern Dancer) racete meer dan twee ton bij elkaar.
Modern Society is afgelopen herfst door de Brit Andrew Reid aangekocht. Reid traint het paard ook in zijn stal in Noord-Londen. Reid heeft 200 winnaars op zijn naam staat en gaf vooraf te kennen dat hij natuurlijk hoopt dat Modern Society de volgende wordt.
“De meeste volbloeden hebben standaard al niet zo’n kleur, laat staan dat je ze zo op de racebaan tegenkomt.”, aldus Reid.
Helaas voor Reid won de opvallende verschijning de race niet. Modern Society werd laatste.
Video: http://horses.sportinglife.com/Video/Ra ... _4,00.html
En recreatief denk ik inderdaad.
Vraag me wel af waarom zijn vader nooit op de renbaan heeft gelopen en toch is goedgekeurd voor de dekdienst. Ik dacht dat enkel hengsten die op de renbaan hadden gelopen de dekdienst in mochten.
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen..