Anky: “Olympische Spelen voor Upido misschien te vroeg”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Anky: “Olympische Spelen voor Upido misschien te vroeg”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:22

http://www.dehoefslag.nl

Anky van Grunsven was gisteravond te gast in het tv-programma ‘Tijd voor MAX’. Tijdens de uitzending vertelde Anky dat ze nog steeds Olympische ambities heeft, maar de aankomende Olympische Spelen wellicht nog te vroeg komen voor haar opkomende Grand Prix paard I.P.S. Upido (Ferro x Amethist). De elfjarige hengst staat inmiddels alweer een jaar op stal in Erp en moet onder Van Grunsven zijn Grand Prix debuut nog maken.

“Salinero (Salieri x Lungau) is dit jaar achttien geworden en in principe heb ik met hem het doel niet om nog een keer de Olympische Spelen te rijden. Mochten we hem toch nodig hebben om een team te kunnen samenstellen, dan kan het zomaar zo zijn dat we hem alsnog in gaan zetten. Ik heb echter mijn pijlen nu gericht op Upido. Ik weet zeker dat het met hem helemaal goed komt qua oefeningen, maar dat moet in de praktijk natuurlijk nog gaan blijken. Ik ga niet meedoen wanneer ik geen reële kans heb op een medaille.

Anky vertelde verder wat de Olympische Spelen voor haar betekenen, hoe Sjef op slinkse wijze Upido aan haar probeerde te “verkopen” en hoeveel impact haar vader op haar carrière heeft gehad.

Zie ook:
[VN] Anky van Grunsven in Tijd voor Max

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:23

Misschien zou ze hem eens een keer kunnen starten.... Weet ze gelijk waar ze staat.

mylittlejoy

Re: Anky: “Olympische Spelen voor Upido misschien te vroeg”

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:27

Niets nieuws toch? Volgens mij heeft ze dat ook al bij DWDD toen gezegd. Maar het plan was in ieder geval om hem binnenkort uit te brengen. Ben benieuwd wanneer we hem nou gaan zien.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:04

Ik zou het gewoon fijn vinden (ook naar al haar volgers en fans toe) als Anky gewoon eens duidelijk gaat zijn.
Upido lijkt me ook nog niet klaar inderdaad, maar 1 jaar de tijd nemen voor alle afstellingen vind ik persoonlijk ook wel heel lang duren, gewoon starten, dan zie je toch waar je staat niet dan?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:10

ik vind dat anky gelijk heeft dat ze wacht met upido tot ze echt zeker weet dat het goed zit

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:11

Yolien schreef:
Ik zou het gewoon fijn vinden (ook naar al haar volgers en fans toe) als Anky gewoon eens duidelijk gaat zijn.
Upido lijkt me ook nog niet klaar inderdaad, maar 1 jaar de tijd nemen voor alle afstellingen vind ik persoonlijk ook wel heel lang duren, gewoon starten, dan zie je toch waar je staat niet dan?

Ze is toch heel duidelijk? Ze weet het zelf ook nog niet...
:Y)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:12

Gewoon starten en zien waar je staat? Nou, als het wat minder gaat door welke omstandigheden dan ook heb je direct alle internetfora vol met commentaar. Ook niet zo fijn als juryleden niet meer blanco naar je gaan kijken.
Ik denk dat ze wacht tot ze bijna zeker weet dat er geen fouten meer in zitten. Dat kan ik me voorstellen ook!
Off topic; zou fijn zijn wanneer basisruiters dat ook eens deden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:16

InekeN schreef:
Gewoon starten en zien waar je staat? Nou, als het wat minder gaat door welke omstandigheden dan ook heb je direct alle internetfora vol met commentaar. Ook niet zo fijn als juryleden niet meer blanco naar je gaan kijken.
Ik denk dat ze wacht tot ze bijna zeker weet dat er geen fouten meer in zitten. Dat kan ik me voorstellen ook!
Off topic; zou fijn zijn wanneer basisruiters dat ook eens deden :+

Juryleden horen blanco te kijken. Bovendien lijkt het me minder slim om maar gewoon gelijk naar de OS toe te werken, ipv eerst zorgen dat je zoveel mogelijk kunt groeien als combinatie op wedstrijd.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:22

Volgens mij heeft ze ook in een eerder interview gezegd dat ze pas wil starten als alles goed is. Ze doelt op hetzelfde 'wow'-effect dat iedereen had bij Carl Hester en Utopia, als ik het me goed herinner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:25

CharlotteMae schreef:
Volgens mij heeft ze ook in een eerder interview gezegd dat ze pas wil starten als alles goed is. Ze doelt op hetzelfde 'wow'-effect dat iedereen had bij Carl Hester en Utopia, als ik het me goed herinner.

Kan ik begrijpen :) Heb ik ook niets tegen, maar ik vind het erg jammer dat er bij de aankoop al zo'n beetje geroepen werd dat ze ermee naar Londen wou.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:25

starten met dat beest ze heeft hem een jaar onder het zadel hij liep al op dat nivo gaan met die banaan:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:36

Ik denk dat Anky (zeker in combinatie met Sjef) genoeg ervaring heeft om door te hebben hoe of wat. Die hebben niet een jury nodig om te oordelen 'dit was redelijk goed' of 'dit leek nergens op'.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:38

Hebben ze Upido laten ruinen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:55

Asyaa schreef:
Ik denk dat Anky (zeker in combinatie met Sjef) genoeg ervaring heeft om door te hebben hoe of wat. Die hebben niet een jury nodig om te oordelen 'dit was redelijk goed' of 'dit leek nergens op'.

Dat is zo, maar zoals gezegd kan het nooit kwaad om ook als wedstrijdcombinatie te groeien ipv enkel als thuiscombinatie.
De jury is uiteindelijk degene die moet oordelen, hoe jammer het ook is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:02

Geinig dat weer een boel bokkers denken Anky haar schema beter te kunnen maken dan Anky zelf. Super dat ze lekker de tijd neemt! Ze is helemaal niemand duidelijkheid of uitleg verschuldigd. Ja misschien Sjef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:04

Ayasha schreef:
Geinig dat weer een boel bokkers denken Anky haar schema beter te kunnen maken dan Anky zelf. Super dat ze lekker de tijd neemt! Ze is helemaal niemand duidelijkheid of uitleg verschuldigd. Ja misschien Sjef.

Jap, dat denk ik zeker.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:12

Ayasha schreef:

Maar dat is toch zo? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Bokkers weten toch veel beter hoe ze een paard GP-klaar, inclusief 'wauw' effect, moeten trainen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:14

Ayasha schreef:

_/-\o_

Eenser kan ik niet zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:15

Asyaa schreef:
Bokkers weten toch veel beter hoe ze een paard GP-klaar, inclusief 'wauw' effect, moeten trainen?

Sure, op hun Shet in de achtertuin :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:18

Anky had de eerste maanden moeite met het paard omdat dat toch een andere training heeft gehad dan wat zij doet.
We weten inmiddels wel wat er gebeurd als je te vlug gaat.(MAR en Totilas)

Wie even de moeite neemt om het interview te bekijken weet dus waarom ze nog niet gestart is.
En ik mag toch aannemen dat zij wel weet waar ze het over heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:25

Mitxa schreef:
Hebben ze Upido laten ruinen?

Hoe kom je bij die aanname?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:26

Ayasha schreef:
Asyaa schreef:

Sure, op hun Shet in de achtertuin :j

Sorry, zou je misschien kunnen quoten waar ik precies zeg dat ik het beter weet dan Anky?
Echt belachelijk kinderachtig dat er dan weer gelijk zo gereageerd moet worden. Zegt eerder iets over je eigen niveau van discussiëren dan dat van een ander. Ik begrijp niet helemaal waarom ze hiervoor kiest, maar goed, zij kent dat paard beter :D dus ga ik daar niet over zeuren, zal mij een worst wezen. Zij bemoeit zich ook niet met mijn paard. Maar omdat ik dat vind (Ik vind dat dus. Mening. Weet je wel. Vrijheid van meningsuiting.) hoop ik toch dat er normaal op gereageerd moet worden ipv het 'oh gut bokt weet alles weer beter'-argument wat weer gelijk rondgestrooid wordt bij gebrek aan fatsoen. Ik zeg nergens, maar dan ook nergens! dat ik het beter weet. Ik heb er gewoon vraagtekens bij, ik heb me er ook niet helemaal in verdiept omdat ik nog andere dingen te doen heb dan 24/7 op Bokt zitten. Ik hoop dus van harte dat er nu iets volwassener gereageerd kan worden in plaats van gelijk tot onder het vriespunt van discussie-niveau te zakken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:27

Marga schreef:
http://www.dehoefslag.nl

Anky van Grunsven was gisteravond te gast in het tv-programma ‘Tijd voor MAX’. Tijdens de uitzending vertelde Anky dat ze nog steeds Olympische ambities heeft, maar de aankomende Olympische Spelen wellicht nog te vroeg komen voor haar opkomende Grand Prix paard I.P.S. Upido (Ferro x Amethist). De elfjarige ruin staat inmiddels alweer een jaar op stal in Erp en moet onder Van Grunsven zijn Grand Prix debuut nog maken.

“Salinero (Salieri x Lungau) is dit jaar achttien geworden en in principe heb ik met hem het doel niet om nog een keer de Olympische Spelen te rijden. Mochten we hem toch nodig hebben om een team te kunnen samenstellen, dan kan het zomaar zo zijn dat we hem alsnog in gaan zetten. Ik heb echter mijn pijlen nu gericht op Upido. Ik weet zeker dat het met hem helemaal goed komt qua oefeningen, maar dat moet in de praktijk natuurlijk nog gaan blijken. Ik ga niet meedoen wanneer ik geen reële kans heb op een medaille.

Anky vertelde verder wat de Olympische Spelen voor haar betekenen, hoe Sjef op slinkse wijze Upido aan haar probeerde te “verkopen” en hoeveel impact haar vader op haar carrière heeft gehad.

Zie ook:
[VN] Anky van Grunsven in Tijd voor Max

Hier door vermoed ik. Ik was 'm ook l aan het herlezen.

BB: waarom voel je je dan aan gesproken? :+ Houd je panty's maar aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:28

Ik draag geen panty's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:29

Aha! Heb ik dus overheen gelezen. Jammer! Maar begrijpelijk (als het waar is). :)