Dierenpolitie Utrecht neemt pony in beslag in Schalkwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dierenpolitie Utrecht neemt pony in beslag in Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 07:09

http://crime.camilleri.nl/

Medewerkers van de Dierenpolitie Utrecht hebben in samenwerking met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in Schalkwijk donderdag 9 februari een pony in beslag genomen.

Bij een eerdere controle van de pony was een verwonding aan het oog geconstateerd. De eigenaar heeft hierop de mogelijkheid gekregen om de nodige zorg aan zijn dier te bieden. Tijdens de hercontrole bleek echter dat het oog verslechterd was. Hierop is een onafhankelijke dierenarts ingeschakeld die constateerde dat het dier acute medische zorg nodig had. Naast de verwondingen aan het oog bleek dat het dier ernstige bloedarmoede en koorts had.

In overleg met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming is besloten de pony bestuursrechtelijk in beslag te nemen. Ondanks de geboden medische zorg verslechterde de toestand van de pony. Dit was zo ernstig dat deze de volgende dag moest worden geëuthanaseerd.
Tegen de eigenaar van de pony zal proces verbaal worden opgemaakt.

Malouke

Re: Dierenpolitie Utrecht neemt pony in beslag in Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:36

Pff ik snap dat soort "baasjes" echt niet. Als je van je dier houdt dan doe je daar toch alles voor.
Sommige mensen mogen echt geen dieren hebben!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:42

Gelukkig heeft het beestje niet langer hoeven te lijden maar triest dat mensen op die manier omgaan met dieren....

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:57

Echt heel zielig voor de pony de eigenaar zou nooit meer dieren mogen hebben

Stalhulp1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:40

echt vreselijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:42

Triest hoor.... ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:49

Maar uit het bericht blijkt niet dat het baasje na de waarschuwing geen zorg heeft gegeven. Toen hij in beslag genomen was verslechterde het alsnog

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:51

Nou ja, als dat zo is, kan het baasje vast een verklaring van zijn/haar DA voorleggen :j

Arm dier. Gelukkig hoeft ie niet meer te lijden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:51

stef schreef:
Maar uit het bericht blijkt niet dat het baasje na de waarschuwing geen zorg heeft gegeven. Toen hij in beslag genomen was verslechterde het alsnog

ja,ja....afgezien van dat oog had de pony bloedarmoede....verwaarloosd en bloedarmoede=stikken van de wormen.
Dat helpt de algehele toestand ook niet.
Ik geloof niet in waarschuwingen....als je er niet voor zorgt blijft dat zo....het is niet in ene omdat de dierenpolitie langs is geweest dat je dan het licht hebt gezien en er wel voor gaat zorgen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:08

geerke schreef:
stef schreef:

ja,ja....afgezien van dat oog had de pony bloedarmoede....verwaarloosd en bloedarmoede=stikken van de wormen.
Dat helpt de algehele toestand ook niet.
Ik geloof niet in waarschuwingen....als je er niet voor zorgt blijft dat zo....het is niet in ene omdat de dierenpolitie langs is geweest dat je dan het licht hebt gezien en er wel voor gaat zorgen.

als de eigenaar medishe zorg heeft geboden aan de pony, zal het niet verslechteren en heeft hij een DA die ervan af weet en de pony in behandeling heeft. als dat zo was geweest was de pony vast niet in beslag genomen.

en waarschuwingen geloof ik ook niet in. mischien schrikken mensen soms even als de dierenpolitie langs komt.
en veranderd het een en ander maar 9 van de 10 keer dan wel tijdelijk en vallen weer terug in de oude gewoontes na een poosje.
arme pony, maar gelukkig nu uit zijn lijden verlost, mischien maar beter ook.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:52

pfff kliniek schalkwijk ligt daar in de buurt(schalkwijk is klein) kwestie van even langs gaan voor medicijnen...

ik woon indb van schalkwijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:38

Gipsy, kennelijk wel, aangezien het na in beslag name nog verslechterde. Let wel: ik zeg niet dat er wel of geen zorg is gegeven, ik vind alleen het bericht onvolledig

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:15

Jeetje, soms snap ik mensen niet. Er zijn genoeg instanties waar je kunt aankloppen als je het dier geen medicijnen kan geven door de kosten/andere redenen

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:11

Arme pony! En dan ligt de kliniek nog eens vlakbij, je kan dan toch even langs?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:16

Jeetje :oo arme pony, gelukkig lijdt hij nu niet meer.

Ik ben nu wel benieuwd om welke het gaat, heb jaren in schalkwijk rond gereden...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:08

Jeetje... arme pony.

ik ben ook wel benieuwd welke pony het was en waar in schalkwijk deze stond.
mijn pony's staan ook in schalkwijk.....
maar die van mij zijn het niet.

Vanessa82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:51

Verschrikkelijk zoiets! Dierenpolitie had er jaren geleden al moeten zijn in NL. Wat dat betreft heeft Amerika er een goed systeem voor. Hopelijk komt dierenleed in NL ook steeds minder voor en wordt het zwaar bestraft.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:07

Ik vind t verhaal ook onvolledig. Bloedarmoede kán door een ernstige worminfectie veroorzaakt worden, maar er zijn talloze andere oorzaken.
Een verwonding aan t oog kan langdurige zorg nodig hebben. Jammer dat er niet bijstaat of de eigenaar al een behandeling in had gesteld of had laten stellen. Ook staat er niet bij hoelang de tijd was tussen de eerste en tweede inspectie. Ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat als er maar enkele dagen tussen zat, dat oog nog niet beter was.

Dat de toestand van de pony na inbeslagname verder terug uit ging, maakt wel duidelijk dat de pony ernstig ziek was. Maar ook hier geen duidelijkheid over, wát de pony nu mankeerde.

Vind t verhaal erg vaag. Zeker met in het achterhoofd de OP van een andere bokker hier, die ook de dierenpolitie op de stoep had gehad en heel waarschijnlijk onterecht haar paarden op moest stallen. Want het was niet goed om de paarden overdag de benen te laten strekken in een modderwei/paddock. Ook met dit weer en vooraf het regenweer, is het fijn voor paarden om toch even de gelegenheid te krijgen om hun benen te strekken.

Door de onvolledigheid van de OP over de pony, heb ik toch zo mijn vraagtekens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:35

Nja, ik neem aan dat als een wond vol meuk hangt en dat 2 dagen erna nog steeds zo is, dat je dan wel stiekem mag vermoeden dat er niks is gebeurd in de tussentijd 8)7
'In de modder staan' en 'er zo slecht aan toe zijn dat inslapen de enige optie is' zijn twee totaal verschillende dingen..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:54

tja de eigenaaar was blijkbaar al te laat met behandelen.
als het diertje al koorts heeft dan is het waarschijnlijk al flink ontstoken en had hij allang al medicatie nodig gehad.
weer een dikke pluim voor de dierenpolitie!

vraag me ook af of dit te maken heeft met een topic wat ik laats zat te lezen, zal ff kijken of ik die kan vinden.
[YRT] Wat ik daarnet toch heb gezien... wat moet ik doen?
gevonden

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:42

"Vind t verhaal erg vaag. Zeker met in het achterhoofd de OP van een andere bokker hier, die ook de dierenpolitie op de stoep had gehad en heel waarschijnlijk onterecht haar paarden op moest stallen. Want het was niet goed om de paarden overdag de benen te laten strekken in een modderwei/paddock. Ook met dit weer en vooraf het regenweer, is het fijn voor paarden om toch even de gelegenheid te krijgen om hun benen te strekken.
"
waarom wordt bij elk verhaal over dierenmishandeling/nalatigeheid dat verhaal over "dierenpolitie bij je paarden/blubber "erbij gehaald?
Zijn toch twee hele verschillende dingen?
Verhaal is niet zo vaag op zich hoor. Paard is overleden, paard was gewond en was lichamelijk niet in orde, grote kans dus daar het door nalatigheid was dat het dier moest worden ingeslapen. Goed dat de dierenpolitie erbij was en het dier niet langer heeft hoeven lijden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:32

Zielig voor het diertje dat dit moest gebeuren. Gelukkig is die uit zijn lijden verlost, helaas maar beter voor de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:34

stef schreef:

Wat denk je zelf?

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:41

jolanda20 schreef:
Jeetje, soms snap ik mensen niet. Er zijn genoeg instanties waar je kunt aankloppen als je het dier geen medicijnen kan geven door de kosten/andere redenen

Voor een dier? ben benieuwd welke instanties dat zijn dan..

Roxaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:22

Ze moeten die eigenaar in de cel gooien !
Zal ik dat eens bij hem doen .
bah ik kan daar zoo moe van worden
Groetjjeess !!
xx