Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 08:03

http://www.bokt.nl

Sinds enkele weken is de politie op zoek naar de mensen achter Stichting "Het Afdankertje". De stichting zat voorheen gevestigd en Didam maar verbleef sinds enige tijd in Babberich.

"Het Afdankertje" stond bekend om het opvangen van verwaarloosde paarden. Bij de stichting werden de dieren opgeknapt, goed verzorgd om vervolgens indien mogelijk naar een nieuw huisje te vertrekken. Er was tevens de mogelijkheid om een paard of pony op afstand te "adopteren" waarbij men tegen donatie een contract kreeg waarin stond dat men op de hoogte gehouden werd van de vordering van paard of pony.

Eind maart 2010 kwam de organisatie in het nieuws omdat de eigenaresse het niet meer kon bolwerken. Er kon geen eten of dierenarts meer worden betaald en daar bovenop kreeg de eigenaresse nog een hoge boete omdat de mest rechtstreeks de grond in werd gedumpt. Het SBS6 programma Hart in Aktie besloot vervolgens om "Het Afdankertje" te helpen. Er werd onder andere voor een goede mestbak gezorgd en het een en ander is toen grondig opgeknapt. Ook lokale ondernemers sprongen in de bres voor de paarden.

Sinds enige tijd staat het pand echter leeg en zijn de opgevangen paarden spoorloos verdwenen. Na onderzoek blijkt dat het door vele mensen gedoneerde geld niet voor de behoeftige dieren is gebruikt. Twee maanden geleden werd er op de locatie van de stichting tevens een hennepkwekerij opgerold. Verschillende instanties maken zich inmiddels grote zorgen om de verdwenen paarden en pony's.

De politie is op zoek naar mensen die weten waar de uitbaters van "Het Afdankertje" zijn gebleven of waar de paarden en pony's momenteel zijn gehuisvest.

SusaSuusJarig

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:06

Heb die aflevering van Hart in Aktie toen gezien, maar dit niet verwacht.. Dan denk je dat het om mensen gaat die het beste voor hebben met dieren, maar gaat het ondertussen toch weer om geld |o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:07

jeetje wat een wending, wat vreselijk dat ze het gedondeerde geld voor andere doeleinden hebben gebruikt.
Ik hoop dat de 'crew' gepakt en gestraft wordt en dat de paarden het goed maken!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:12

Dat is hier praktisch om de hoek, hoorde al welzoiets maar dat is nu dus bevestigt. Jammer dat er dit soort mensen zijn die dan het vertrouwen schaden van anderen. Daardoor zijn andere opvang tehuizen weer de dupe. Ik hoop dat de "vermiste" paarden en pony's snel gevonden worden en alsnog een goed tehuis krijgen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:15

je zal je paard daar door omstandigheden maar hebben moeten brengen :(:)
ik denk niet dat we ons af hoeven te vragen waar ze gebleven zijn als het alleen maar om geld draait -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:22

Erg jammer, voor de paarden, maar ook voor andere opvangs/vzw's die zo opnieuw met veel wantrouwen te maken hebben.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:35

Dat je mensen afperst is al fout, maar als je daarbij dieren voor misbruikt is helemaal ziek!!! Ik hoop dat de mensen die dit op hun geweten hebben eeuwig de slaap niet meer kunnen vatten.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:19

Dit meer je niet.. jezus.. zo wordt je goed geholpen door buitenstaanders en zo ineens vertrek je maar en weet niemand ergens van.. hoop dat de diertjes allemaal ergens netjes zijn ondergebracht en nix mankeren.. maar vrees bijna het ergste :(

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:55

(had over deze stichting al een x een bericht geplaatst dat ze niet waren wat ze deden voor komen.. Maar dat soort ''dingen'' mocht ik hier niet plaatsen...) ..

Ik ben bekent met deze stichting. Heb helaas zelfs nog gehoplen met het oprichten van deze stichting.
Gelukkig genoeg zijn wij er snel genoeg achter gekomen wat er echt gebeurde en zijn wij er meteen uit gestapt.

Voor zover ik weet is het inderdaad zo dat daar de hennep kwekerij is opgerold. En ook dat 2 dagen later alle dieren weg waren.

Maar hebben ze al contact gehad met die vrouw die de hulp van Hart in actie heeft gevraagt? Misschien dat zij wel een stuk meer weet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:57

Die zitten vast te genieten van de zon in verweggistan!!! bah, je zou je paard er maar naartoe gebracht hebben.....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:01

heb toen idd dat programma gezien. Was oprecht blij voor die mensen dat ze zo geholpen werden, en dat hun "nobele" werk door kon gaan. Maar nu ik dit lees.................................... gaat er een lampje zachtjes uit

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:08

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:12

Ik ken deze mensen,tenminste de 2 vrouwen en. Zij boden mij een pony aan,een schaapje,shetlander en een muildiertje.Ik heb hun email adres en tel. nr. ook nog,maar dat zullen ze wel niet meer hebben?Het was idd. stichting 'het afdankertje' ze hadden ook honden en katten in de opvang.
Ze vertelde mij dat ze er mee moesten stoppen omdat de gemeente hun land had terug genomen en ze het financieel niet meer konden redden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-02-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:14

Vreselijk zulke mensen :r En ze krijgen het nog voorelkaar ook om op tv te komen en er dan ook nog eens van alles uit te slepen :( Ben wel heel benieuwd hoe het met die paarden is..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:21

Voor zover ik weet hebben álle dieren een plekje gevonden.Ik weet wel dat ze tegen mij zeiden dat als er geen plekje werd gevonden voor een oudere pony Kimberly vóór een bepaalde datum,dat die dan naar de slager zou gaan.Maar volgens mij was ook daar net op tijd een plekje voor gevonden.

Yade13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:23

gohya, in dat geval kunnen zij er dus niks aan doen toch?
nu gaat iedereen roepen dat het opligters zijn terwijl dat nog helemaal niet is bewesen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:27

Nee ik kan ook niet zeggen dat het oplichters zijn,ik weet n.l. dat ze hun uiterste best hebben gedaan om voor álle dieren een onderkomen te vinden.Er word al heel gauw slecht gepraat over een stichting als er iets mis gaat,maar de ware aard kennen de meeste niet.Ik weet dat ze financieel aan de grond zaten én hun land kwijt waren.

Yade13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:31

als het geld op is is het gewoon op en dan kun je niet verder.
jammer dat je dan meteen voor opligter word uitgemaakt.
ze konden zoals te zien is in de programma toen al bijna niet meer verder.
dankzij hart in actie hebben ze het wat langer kunnen trekken maar blijkbaar is de koek nu op.
het is ook eigenlijk niet haalbaar om dit in je eentje te moeten zoen zonder grote sponsors.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 10:32

Dan zou ik als ik hen was even een aantal mensen contacteren die nog geld van hen krijgen, want ook dat valt onder oplichting helaas.
Fijn om te horen dat de paarden/pony's een goed huis hebben gekregen. Hopelijk klopt die verstrekte info maar dan zou het wel fijn zijn voor de donateurs/adoptanten om dat ook te weten, zeker wanneer het in een contract is opgenomen :)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:41

Jep, daar zijn ze weer me open ogen in gestonken lijkt het....

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:43

weet iemand misschien waar je die aflevering kan terug kijken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:45

@Cayenne
Zeker weten doe ik het niet,of ze allemaal idd. een nieuw tehuis hebben gevonden.
Het werd mij verteld en dan ga ik er maar vanuit dat het ook zo is.

@astwice
Als je de datum weet van die uitzending kan je bij uitzending gemist dat programma terug kijken.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:46

Als de betreffende Stichting het zo goed geregeld heeft, dan kunnen zij zich vast goed verdedigen. Ik neem aan dat er een administratie is van de herplaatste paarden en pony's!?
Met de noorderzon vertrekken ........ geeft een bepaalde wanklank.

Ik zou zeggen ...... laat zij zich melden en weerleg de twijfels dan is er geen vuiltje aan de lucht!
maar op dit moment hebben zij (de Stichting en de mensen erachter) de schijn tegen. :7
Laatst bijgewerkt door J01andA op 01-02-12 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:47

Als het klopt dat de gemeente het land heeft teruggenomen, kan dat daar toch nagevraagd worden?
Meestal komt de gemeente wel met een alternatief.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:47

Hmm ik zag dit nieuwsbericht en bedacht me dat ik lid was van hun hyves.
Ik heb hem even opgezocht en daar is nu ook alles verdwenen met een onpasselijke profielfoto nu
http://hetafdankertje.hyves.nl/
Ook al zou voor alles dan een goed tehuis gevonden zijn, waarom zijn ze dan ineens vertrokken.
Kijk geld op is geld op maar ik vind het niet bepaald fatsoenlijk hoe ze zijn opgehouden van de 1 op de andere dag of ligt het aan mij?
Het schept onrust en verontwaardiging, wie weet wat ze op hun kerfstok hebben waardoor ze zo snel zijn vertrokken.
Ik vind het maar een raar verhaal en geloof best wle dat er meer achter zit.
Idd als ze het zo goed geregeld hadden dan vertrek je niet zómaar