Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Het dier nam hij direct mee naar de dierenarts? Wat is dat toch voor iets.. Ze zijn zooo makkelijk met het meenemen van dieren onder de stempel 'verwaarlozing'.. Terwijl er 9 van de 10 keer niet zoveel aan het handje is.
Pluttersput schreef:Precies. Volgens mij mag de dierenpolitie eerst eens een aantal lesjes volgen over het hoe en het wat. Niet zomaar gaan handelen omdat ze 'in the picture' willen komen.
Anais96, ik kan je uit eerste hand ervaring vertellen dat ze er vaak weinig tot niets vanaf weten. Mishandeling daar waar wordt opgeknapt, trailerladen hebben ze helemaal nog nooit van gehoord. En zodra ze erop aangesproken worden krabbelen ze terug en was het één grote vergissing..
Brilletje schreef:Heel vaak heb ik op bokt gelezen dat mensen verontwaardig zijn omdat instanties niets doen aan dierenmishandeling/verwaarlozing.
En nu gebeurt het wel en kennelijk heel terecht wat de eigenaar geeft aan er niet voor te kunnen zorgen!
En dan zie ik hier reacties dat ze beter moeten worden opgeleid en niet mee mogen nemen enz.
Op die manier kan niemand wat goed doen. En vaak zullen ze onterecht ook niets doen, maar in dit geval is er ingegrepen en dus terrecht! Beter een zaak opgelost dan helemaal geen zaak opgelost!
Ben blij met de dierenpolitie