Schotse krijgt levenslang verbod voor houden van paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Schotse krijgt levenslang verbod voor houden van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 08:12

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk / www.worldhorsewelfare.org

Een Schotse vrouw mag haar hele leven lang geen paarden meer houden. Dit besloot de rechtbank van Aberdeenshire afgelopen dinsdag.

De vijfenzestig jaar oude Valerie Pritchard werd op alle punten schuldig bevonden aan ernstige dierenverwaarlozing en mishandeling. Hier bovenop komt nog een taakstraf van tweehonderd uur.

In 2009 kreeg de dierenbescherming van Schotland een telefoontje dat een aantal dieren op de boerderij van Pritchard er slecht aan toe waren. Een inspecteur arriveerde en trof een kudde halfwilde paarden aan die bestond uit hengsten, merries en veulens. In het midden van het weiland lag een doodgeboren veulen.

Een van de merries, een twenter, kon niet in de benen komen. Ze lag te zweten en haar ogen rolden door de kassen. Een veearts liet het dier direct inslapen.
De boerderij werd na deze dag meerdere keren bezocht en de eigenaresse kreeg adviezen over het houden van haar dieren. De situatie leek echter niet te verbeteren en de dierenbescherming stelde de vrouw voor haar dieren aan de organisatie over te dragen.

Een dag voor het ophalen van de paarden roken de mensen van de dierenbescherming een zeer sterke rottingslucht. In een van de aanwezige schuurtjes werden zo'n vijftien rottende karkassen van paarden aangetroffen.

De overige drieentwintig paarden, allen ondervoed met slechte voeten en onder de luizen, werden in beslag genomen.

Tijdens de rechtszaak gaf Pritchard toe dat ze de dode dieren direct had moeten opruimen, maar bleef ontkennen dat ze haar dieren niet goed verzorgde. Volgens Pritchard waren de paarden in uitstekende conditie.

De dierenbescherming laat weten erg blij te zijn met de uitspraak van de rechter en het een geruststellende gedachte te vinden dat de vrouw nooit meer paarden mag houden. "Het ongecontroleerde fokken met paarden zorgde voor veel gezondheidsproblemen, maar het gaat nu goed met de dieren. We zijn erg blij met deze uitspraak want een levenslang verbod komt niet zovaak voor.

"Met de meeste dieren gaat het nu erg goed en een aantal van hen heeft al een nieuw thuis gevonden. De overige dieren blijven in onze zorg en hopelijk hoeven ze dit soort taferelen nooit meer mee te maken."

Let op! De volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:22

;( te triest dit voor die dieren :(:)

jammer dat er altijd te laat ingegrepen word.
ze zouden deze misdadiger haar land af moeten nemen

LastDream

Re: Schotse krijgt levenslang verbod voor houden van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:26

verschrikkelijk!

ik heb het filmpje stop gezet omdat bijna de tranen over me wangen liepen.
wat denk ze zelf? oja, ze zijn in top conditite hoor! nou zelf een kleuter van 2 weet dat het NIET zo is.
heel goed dat ze nooit meer paarden mag houden!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:27

Wat ik nu niet begrijp is dat ze al lang wisten dat het daar niet goed ging en toch zijn er nog 15 paarden dood gegaan. Dus zijn ze er toch lang genoeg niet geweest. Waarom is er niet elke week iemand heen gegaan?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:29

eerste instantie zie je een stel paarden in een weiland staan, dan denk je dat het nog mee valt, maar verderop valt het toch tegen.
Vind de kerel die verteld erg traag praten trouwens.

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:32

Walgelijk zo'n vrouw :r
Dat er zulke mensen bestaan :(

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:36

jeetje zeg wat bezielt zo'n mensen toch, begin er dan niet aan of houd er mee op als je er niet voor kan of wil zorgen. Afschuwelijk gelukkig heeft men de rest kunnen helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:38

Jeetje zeg... Goed dat ze die vrouw zo hebben aangepakt maar ik vind het nog niet hard genoeg!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:42

als ze eeder waren gekomen, waren de beesten veel eerder gered...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:53

Bah wat afschuwelijk :n Gelukkig hebben de meeste nog een goede toekomst. :(:)
Ik ga er van uit dat ze de dieren wel eerder hadden willen redden, maar de wet werkt traag.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:55

Heftig.. Je ziet de weides ook en dan denk je van oh valt mee, best groen nog. Maar lang niet genoeg voedsel en sommige plekken is de modder letterlijk kniediep :oo
En dan die dode paarden in dat schuurtje, vreselijk zeg... Ben dan ook weer benieuwd hoe ze die daarin heeft gekregen. Stonden ze daar al en zijn ze dood gegaan of wat?
En 2 grote rollen ruwvoer, als die nou naar de paarden waren gegaan..

Ongelooflijk :\

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:26

kohtje schreef:
Wat ik nu niet begrijp is dat ze al lang wisten dat het daar niet goed ging en toch zijn er nog 15 paarden dood gegaan. Dus zijn ze er toch lang genoeg niet geweest. Waarom is er niet elke week iemand heen gegaan?

Zoals ik het begrijp hebben ze eerder gewoon niet in dat schuurtje gekeken. Die paarden lagen daar waarschijnlijk bij de eerste melding ook al.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 09:27

DaniBanani schreef:
kohtje schreef:

Zoals ik het begrijp hebben ze eerder gewoon niet in dat schuurtje gekeken. Die paarden lagen daar waarschijnlijk bij de eerste melding ook al.

Of er heeft enige tijd tussen de bezoeken gezeten terwijl in die tussentijd de paarden zijn overleden.
Aan de grote hoeveelheid dode paarden en staat van ontbinding te zien moet je dat toch wel ruiken wanneer je op het erf staat.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:33

tjonge jonge,en dan zeggen dat de dieren niet verwaarloosd zijn.Inderdaad ziet het er op het eerste oog echt niet slecht uit.Maar die modder waar ze in wegzakken,en die dieren die dood zijn in een schuur leggen (bij balen hooi waar dieren nog van moeten eten).een veulen wat overlijd tijdens of na de geboorte,dat zou nog kunnen,maar de rest kan echt niet!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:41

Die stapels dode paarden in dat schuurtje! :oo :x :r Helemaal terecht dat ze nooit meer paarden mag houden. Hopelijk blijven ze haar streng controleren.

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:53

wij hebben een huis gekocht,tijdens het bezichtigen was het een enorme rommel toen we de sleutel kregen kwam het we vonden dode paarden paarden hoofden veulen botjes noem maar op!
ik was er geschokt helemaal omdat je er met de neus bovenop staat.

denk je dat de wet en de aid dierenbescherming of milieu politie er iets aan kan doen nee hoor wat we te horen krijgen is: het is toch al dood ,ja waar maar de man was bekend bij de aid en is zij handel nu ergens anders verder aan het doen met waarschijnlijk dezelfde prakrijken ik walg er van

ben blij dat dit nu zo gegaan is en de vrouw nooit meer dieren mag houden dat noem ik nou eens een goede maatregel _/-\o_

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:04

Wat een naar filmpje..
Ben blij dat die vrouw nooit meer dieren mag houden maar het had naar mijn mening nog strenger gemogen..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:10

Brr, ik ga dat filmpje niet kijken. :\
Vreselijk, hopelijk genezen alle dieren voorspoedig.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:01

Verschrikkelijk.... wie van jullie gaat doneren?? (want dat vraagt ze aan het eind van het filmpje)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:30

Op 4:nogwat heeft dat meisje een cap op. Waarom is dat nou weer? Was ze van plan er even op te gaan zitten ofzo :')

Nee het is inderdaad triest.. Maar gelukkig dat het nu goed komt :) Echt een goed team, die horse welfare mensen, je kan horen en zien dat ze echt weten wat ze doen :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:41

Jeetje mina wat zakken die beesten verweg!
en al die dooie in de stal bleg..

Jammer dat dit gebeurd!.. :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

Heb 't filmpje ook gekeken.... in 't begin denk je idd 'ach dat valt nog redelijk mee' maar jee, wat een vreselijke trieste, walgelijke bende in die schuur zeg! Arme dieren. En een grote pluim voor World Horse Welfare; wat een machtig werk doen die mensen!

Magrathea schreef:
Op 4:nogwat heeft dat meisje een cap op. Waarom is dat nou weer? Was ze van plan er even op te gaan zitten ofzo :')

Ik denk omdat de kans groot is dat zo'n half verwilderd paard best nog wel eens van zich af kan gaan meppen, bokken, steigeren etc. dus dan zou ik voor de zekerheid ook zéker een cap op zetten!!!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:52

Ik snap niet waarom ik nog kijk terwijl ik er niet tegen kan. En dan te zien dat er in de schuur gewoon grote balen hooi liggen enz..alles aanwezig om de paarden echt goed te verzorgen:) Goede stallen enz..maar nee hoor geen goede zorg..belangrijkste zorg paarden voeten, eten en onderhouden. Snap je niet...en dan nog niet zien ook:( Maar goed dat ze het nooit meer mag..moeten ze wel blijven controleren want dit soort mensen stoppen nooit. Triest...voor de dieren die het al met de dood hebben moeten bekopen. Gelukkig voor de 23 die over zijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:54

Ach jezus.. wat triest.. Die paarden in die schuur.. Ongelooflijk zeg..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:55

Kostolany schreef:
Ik snap niet waarom ik nog kijk terwijl ik er niet tegen kan. En dan te zien dat er in de schuur gewoon grote balen hooi liggen enz..alles aanwezig om de paarden echt goed te verzorgen:) Goede stallen enz..maar nee hoor geen goede zorg..belangrijkste zorg paarden voeten, eten en onderhouden. Snap je niet...en dan nog niet zien ook:( Maar goed dat ze het nooit meer mag..moeten ze wel blijven controleren want dit soort mensen stoppen nooit. Triest...voor de dieren die het al met de dood hebben moeten bekopen. Gelukkig voor de 23 die over zijn.

Precies, ik dacht inderdaad hetzelfde!

Ik hoop inderdaad dat ze haar blijven controleren, dit mag nooit meer gebeuren!