Via Hengstenhouderij de Gebroeders van Manen kwam het bericht dat zij de hengst Democraat wegens ouderdomsklachten hebben moeten laten inslapen.
De zoon van Pion werd in 1988 bij het KWPN goedgekeurd. In 2000 werd hij op basis van zijn elfjarige nakomelingen definitief goedgekeurd. Democraat was toen reeds geëxporteerd. Democraat zelf boekte onder Anky van Grunsven successen op Prix St. Georges / Intermediaire I niveau, terwijl hij ook in het springen opviel. Hij heeft nationaal 1.40m gesprongen. Maar hij is vooral bekend vanwege zijn nafok.
De succesvolle internationale dressuurtopper Jup is ongetwijfeld de meest bekende nakomeling van Democraat in de sport. Andere bekende nakomelingen van Democraat zijn de dressuurpaarden Skyline, Duncan, Dansing Man, Dunnhill, Deaville, Demiro II, Imagine, Libido, Jivaro en Jupiter.
Och, wat zonde! Zag hem net nog in de Hoefslag staan van een aantal jaar terug. Dacht bij mezelf nog 'wat en mooi paard'.
juliomariner
Geplaatst: 06-01-12 17:34
Splinter schreef:
Mooie leeftijd, desondanks een verlies voor de fokkerij
Volgens mij dekte hij vrij weinig meer dus nee geen verlies voor de fokkerij. Daarbij heeft hij alleen als aansprekende nakomeling Jup, voor de rest vind ik dta hij te weinig bracht. Zo dachten de fokkers ook want hij heeft nooit heel veel merries gedekt.
Jammer en een verlies voor van Manen maar geen verlies voor de fokkerij
Zertab
Geplaatst: 06-01-12 17:39
Jammer...vond het echt een goede hengst altijd
Apostrof
Geplaatst: 06-01-12 17:42
Jammer. Heb wat erg aansprekende nakomelingen van 'm rond zien hobbelen die - voor zover ik het kan beoordelen - qua karakter ook naar wens waren (pittig maar eerlijk en werkwillig).
Goh dat is zeker weer een grote naam die heen is gegaan. Naast Jup was er ook nog Jupiter, echt een heel goed paard. Ook Skyline was een hele goede. Ben benieuwd waar die is gebleven. Democraat gaf vooral veel kracht in beweging mee, sterk achterbeen gebruik. En vaak zijn schimmelkleur.
DePaardenman
Geplaatst: 06-01-12 18:17
heleen88
Geplaatst: 06-01-12 18:24
nog erg energiek daar op 22 jarige leeftijd! prachtig paard
Mooie leeftijd, maar toch jammer... Het is de vader van een van mijn paarden! Ongelofelijk lief en werkwillig karakter,en mooie bewegingen die hij heeft doorgegeven aan mijn ruin!
Wow, wat zonde! Wat een paard is het toch ook, gelukkig heeft onze gekke Burberry precies de bouw van haar vader en als ik het hoor van andere, ook het karakter. Lief, eigenwijs en enorm werkwillig!
Joscaa
Geplaatst: 06-01-12 19:35
HLPhoto schreef:
Jammer. Heb wat erg aansprekende nakomelingen van 'm rond zien hobbelen die - voor zover ik het kan beoordelen - qua karakter ook naar wens waren (pittig maar eerlijk en werkwillig).
dat zijn ze zeker weten Dat zijn de woorden die het karakter van Burberry perfect beschrijven.
M_D_H
Geplaatst: 06-01-12 19:39
zonde en naar mijn mening toch echt wel een verlies voor de fokkerij