Apache steelt de show tijdens hengstencompetitie Zuidbroek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Apache steelt de show tijdens hengstencompetitie Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 07:18

www.horsetelex.nl / www.kwpn.nl

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Apache.
foto: http://www.arfotografie.nl

Met een waanzinnige proef hebben Apache en Emmelie Scholtens zojuist de gecombineerde klasse Z/ZZ Zwaar gewonnen in Zuidbroek.

Apache is een topatleet die top werd voorgesteld, oordeelde de jury. Met een ultieme 10 voor zijn excellente draftour en een 9,5 voor de galop en functionaliteit kwam Apache uit op de uitmuntende totaalscore van 90,5 punten! Hij deed zijn verrichting op ZZ-Zwaar niveau.

Op gepaste afstand volgde Amazing Star onder Theo Hanzon met 78,5 punten op de tweede plek. De hengst deed net als de als derde geëindigde Armani onder John Tijssen op Z-niveau. Armani kreeg 78 punten.

Met een zeer goede verrichting won Presidents Jack Sparrow onder Edward Gal voor de derde keer op rij de klasse L, ditmaal met 86,5 punten. De hengst werd geroemd om zijn expressieve bewegingsvorm en goede galoppade. Jack Sparrow neemt deel aan de hengstenselectie van het KWPN. Eerder won hij al in Hengelo en Roosendaal.

Goede tweede was de heel complete Chippendale onder Severo Jurado Lopez met 85 punten. Ook hij liet een hele overtuigende verrichting zien. De extra galopperende Decor Cachet L werd derde onder Mirelle van Kemenade-Witlox met 83 punten.

De klasse M kwam in Zuidbroek op naam van Briljant onder Diederik van Silfhout. De hengst liet een hele constante en gehoorzame verrichting zien en liep 79 punten bijeen. De winnaar van de eerste twee selectiewedstrijden, IPS Bon Bravour, kon spijtig genoeg niet aan de start komen nadat hij zich bij aankomst op concours blesseerde. De rubriek telde nu drie deelnemers, de tweede plek ging naar Bojengel onder Stephanie Dorr. De gehoorzame hengst scoorde 77 punten. Derde werd Broere Bristol onder Kirsten Beckers.

EarthFocus

Re: Apache steelt de show tijdens hengstencompetitie Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 07:52

Jeetje, wat een gave hengst zeg!

wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:18

Eindelijk bevestigd dat de heren van de verrichtingsonderzoeken er toch helaas vaak naast zitten.....uiteindelijk is apache toch door, maar de heren twijfelde en hadden telkens de nodige kritiek......zou niet de eerste hengst geweest zijn die eruit vloog omdat ze er niet doorheen konden kijken, er zijn meer waanzinnige hengsten die de verrichting hebben moeten verlaten vroegtijdig......

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:55

Echt niet normaal die punten van Apache! Hij overtreft zichzelf steeds weer. Echt waanzinnig!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:05

Heel mooie hengst,maar geen gemakkelijk karakter, mensen waar mijn paard staat hebben een veulen ervan en dit is een geweldig chique veulen, enorm bewegen maar helemaal geen gemakkelijk karakter. Dan hoeft het voor mij ook niet! Geef mij maar een hengst met iets mindere bewegingen maar 1 die zijn meewerkend karakter doorgeeft aan zijn veulens.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 10:07

Dat karakter kan ook bij de moederlijn vandaan komen of gewoon zo zijn gevormd.
Het wil niet perse zeggen dat het aan de hengst ligt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:08

wiepke schreef:
.....zou niet de eerste hengst geweest zijn die eruit vloog omdat ze er niet doorheen konden kijken, er zijn meer waanzinnige hengsten die de verrichting hebben moeten verlaten vroegtijdig......

Dan kun je wel op de Hk-comm. afgeven.
Maar hier op Bokt weten ze ook hoe het moet...Kijk elk jaar maar eens als de HK begint...
Later zijn de commentatoren vertrokken... |(
Want er blijft elk jaar weinig tot niets over van de jaargangen die we terug zien in de hengstencompetitie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:11

Over karakter ook zo'n verhaal.. :D

Cayenne schreef:
De rubriek telde nu drie deelnemers, de tweede plek ging naar Bojengel onder Stephanie Dorr. De gehoorzame hengst scoorde 77 punten. .

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:16

Cayenne schreef:
Dat karakter kan ook bij de moederlijn vandaan komen of gewoon zo zijn gevormd.
Het wil niet perse zeggen dat het aan de hengst ligt.

Dat klopt maar ik zou nooit met een hengst kweken die met momenten totaal niet wil werken en een heel moeilijk karakter heeft. Zelfde merrie heeft al verschillende veulens met een super meewerkend karakter gegeven van verschillende andere hengsten. Tis natuurlijk persoonlijk maar ik zou nooit voor deze hengst kiezen. Niet de juiste combinatie voor deze merrie dus, wel jammer want is een super chique veulen met geweldige bewegingen.
Laatst bijgewerkt door Lientje op 30-12-11 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:17

Een geweldige hegst Apache en wat een mooie combi samen met Emmilie. Jammer dat Bon Bravour er niet was. Had hem graag terug gezien na vorig jaar om zijn ontwikkeling te zien. Hoop dat zijn blessure snel hersteld. Ik vond het wel jammer dat er maar relatief weinig dressuurhengsten waren.
Het was een heerlijke dag en heb enorm genoten.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:20

Ik ben helemaal fan van de combi! Met NIC Assen heb ik ze ook gezien en een prachtige clinic gehad. Het lijkt me idd geen makkelijke hengst. Erg sensiebel beestje volgens mij!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:21

ismy schreef:
Ik ben helemaal fan van de combi! Met NIC Assen heb ik ze ook gezien en een prachtige clinic gehad. Het lijkt me idd geen makkelijke hengst. Erg sensiebel beestje volgens mij!

Ga ik helemaal in mee! :j

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:30

Emmelie en Apache waren fantastisch gisteren... *\o/*
En die 10 voor de draf, was wat mij betreft nog wat mager... :Y)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:48

wiepke schreef:
Eindelijk bevestigd dat de heren van de verrichtingsonderzoeken er toch helaas vaak naast zitten.....uiteindelijk is apache toch door, maar de heren twijfelde en hadden telkens de nodige kritiek......zou niet de eerste hengst geweest zijn die eruit vloog omdat ze er niet doorheen konden kijken, er zijn meer waanzinnige hengsten die de verrichting hebben moeten verlaten vroegtijdig......

Achteraf is het altijd makkelijk. Ik kan mij wel goed voorstellen dat ze over Apache hebben getwijfeld. Wel een paard vol met talent en gummi, maar wel met apart karakter (laat even in het midden of het een goed of slecht karakter is).
Geen idee of hij zijn karakter doordrukt.

Maar hij kan dus wel super lopen blijkbaar. Maar daar kan ik verder niet over oordelen omdat ik 'm niet in het echt heb gezien. De foto ziet er veelbelovend uit (maar dat deden ze altijd al)

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:51

Gave combinatie!!!
Zijn er beelden van?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 11:07

Niet van gisteren, wel van een paar weken geleden tijdens de HC in Roosendaal:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:16

wiepke schreef:

Als hij eruit gevlogen was op karakter was dat heel plausibel geweest. Voor iedere hengst die daarna in de sport presteert staat de deur weer open.
Het gegeven dat hij dus ondanks dat karakter toch wil werken maakt dat hij dan toch goedgekeurd had kunnen worden.

Aan waanzinnige hengsten hebben wij als fokker niets :n

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:23

Echt een fantastisch paard.. ik hoop dat ze nog lang samen kunnen blijven! Zijn echt een super combinatie.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:41

Een heel goed paard naar mijn idee, waar er meer van zijn. Ik mis de wow-factor. Zeker in galop en stap. Ben benieuwd hoe hij het verder in de hogere sport gaat doen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:05

ceasario schreef:
Over karakter ook zo'n verhaal.. :D

Cayenne schreef:
De rubriek telde nu drie deelnemers, de tweede plek ging naar Bojengel onder Stephanie Dorr. De gehoorzame hengst scoorde 77 punten. .

Braaf, maar niets bijzonders? :+

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:36

wiepke schreef:

Ik zou zeggen; meld je aan bij het KWPN! Blijkbaar hebben ze gebrek aan mensen zoals jij :D

Of is dit weer het zoveelste geval 'de beste stuurlui....'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:19

Allemaal prachtige beesten maar zonder uitmuntende ruiters/amazones niets waard. Dus pluim voor de berijders, je moet er maar mee overweg kunnen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:55

*iets te snel gelezen* My bad.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 30-12-11 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:56

smeetjoew schreef:
sarabande schreef:
ondanks dat karakter toch wil werken

Nou, de werkwilligheid lijkt mij toch een van de, al dan niet dé belangrijkste factor van het karakter.
Liever eentje met wat grillen die voor je door het vuur gaat, dan de allerliefste, allergehoorzaamste die, als het erop aankomt, het net niet voor je doet.

Je verkloot de quote, want nu staat er totaal iets anders

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:57

hagelkruis schreef:
Gave combinatie!!!
Zijn er beelden van?