Adelinde wint ook Kur op Muziek Mechelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Adelinde wint ook Kur op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:35

horses.nl

Nadat Adelinde Cornelissen dinsdag al zeer overtuigend won tijdens de Grand Prix in Mechelen, wist zij woensdagmiddag ook overtuigend de winst op haar naam te zetten tijdens de Wereldbeker kür op muziek. Overtuigende winst zelfs, want met een eindscore van 85,32% sloeg de amazone met Jerich Parzival (v. Jazz) een gat van zo'n 5% naar de nummer twee.

De nummer twee was, net als in de Grand Prix, de Zweed Patrik Kittel. Met Watermill Scandic HBC (v. Solos Carex) liet hij dit keer een score van 80,05% noteren. De Duitse Nadine Capellmann kwam met Elvis VA (v. Espri) opnieuw tot een derde plaats, dit keer met een percentage van 76,95%.

Hans Peter Minderhoud eindigde met Withney van het Genthof (v. Ferro) wederom als vierde. De combinatie scoorde 76,85%. Patrick van der Meer reed Uzzo (v. Lancet) naar 73,17%, goed voor een achtste plaats.

magic_lover

Re: Adelinde wint ook Kur op Muziek Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:06

Super!
Patrik gaat ook super met Scandic zo te zien! 't is hem zo gegund :)
Ben erg benieuwd naar de filmpjes!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:53

Ze gaat maar goed!

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:07

Was inderdaad een heel nette proef van haar!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:16

Scandic was echt geweldig!

Net zoals onze belg Simon Missiaenen (ik weet niet of ik het correct schrijf), die jongen heeft echt geweldig gereden!!

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:49

Super! :D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:00

lienbono schreef:
Net zoals onze belg Simon Missiaenen (ik weet niet of ik het correct schrijf), die jongen heeft echt geweldig gereden!!

Ja vond ik ook super mooi gereden.
Heel zacht en vlot, super combinatie met toekomst!!!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:03

zonde trouwens dat Johnson bij de Intermediaire zijn tong over het bit deed... had meer van de kur willen zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:31

Johnson was idd adembenemend totdat dat gebeurde, zo zonde!
Adelinde was zonder meer de terechte winnares, wat een prachtige rit! Alleen Mariette Withages heeft nog altijd niet door wat goede dressuur is blijkbaar, zonder haar score van net 80 had de eindscore veel hoger geweest, gelukkig wisten haar medejuryleden wel dat er ook nog meer dan een 8 gegeven kan worden...
Simon Missaen vond ik een openbaring, had hem nog nooit zien rijden maar echt een super combinatie voor de toekomst!
Whitney vond ik beter dan Elvis, die veel te diep kwam en achter het been, Hans Peter had derde moeten zijn in mijn ogen. Patrick Kittel met Scandic was weer geweldig om te zien, jammer dat het paard zo weinig front heeft, want verder is het zo geweldig om te zien hoe ze samen door de baan gaan, echt een genot!

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:53

Ja, Simon Missaen vond ik ook super! Zijn muziekkeuze vond ik ook geweldig; en bovendien allemaal liedjes met "rain" in de titel. Heel erg passend bij ons Belgische weer. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:22

horseyfries schreef:
Adelinde was zonder meer de terechte winnares, wat een prachtige rit! Alleen Mariette Withages heeft nog altijd niet door wat goede dressuur is blijkbaar, zonder haar score van net 80 had de eindscore veel hoger geweest, gelukkig wisten haar medejuryleden wel dat er ook nog meer dan een 8 gegeven kan worden...
Simon Missaen vond ik een openbaring, had hem nog nooit zien rijden maar echt een super combinatie voor de toekomst!
Whitney vond ik beter dan Elvis, die veel te diep kwam en achter het been, Hans Peter had derde moeten zijn in mijn ogen. Patrick Kittel met Scandic was weer geweldig om te zien, jammer dat het paard zo weinig front heeft, want verder is het zo geweldig om te zien hoe ze samen door de baan gaan, echt een genot!

Jee hebben ze Mariette weer uit de mottenbalen gehaald |( , die is nooit zo Nederlands minded (understatement) geweest

Ben heel benieuwd naar HP met Withney
Kom maar op met de beelden

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:44

ben ook wel benieuwd naar de filmpjes

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:03

Scandic & Parzival waren nog zo'n wereld van verschil met de rest. Was écht KLASSE!

We hebben hier in België wel enkele goede combi's in huis, maar waarom komt bij geen van hen daar een deftige passage/paiffe uit??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:05

De paarden van Simon en Vicky waren toch best goed in passage/piaffe? De paarden van Jeroen, Philippe en Claudia iets minder, maar dat zie je niet alleen bij de Belgen hoor. Wereldwijd zijn er maar weinig paarden die een echte super passage én piaffe in huis hebben, vaak is de passage heel goed en dan is de piaffe te moeilijk omdat ze in die passage ahw blijven hangen. Heeft meer te maken met de specifieke talenten van een bepaald paard dan met "Belgen".

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:24

simon heeft ook mij positief verrast, en heel goed van hem gedaan.
Scandic vond ik over de grond super goed, alleen het beeld mocht een stuk meer bergop blijven. Vond em soms iets te veel naar beneden duiken met zijn hoofd/hals.
Julie De Deken viel een klein beetje tegen, en Vicky natuurlijk super gedaan want ze heeft nog niet zo heel lang geleden een baby ter wereld gezet, :D

Wat ik wel super goed vond, is dat Jeroen nu ineens een paar dikke concurrenten heeft gekregen..

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:41

sarabande schreef:
Jee hebben ze Mariette weer uit de mottenbalen gehaald |( , die is nooit zo Nederlands minded (understatement) geweest

Ben heel benieuwd naar HP met Withney
Kom maar op met de beelden

Haar scores lagen systematisch onder de scores van de andere juryleden, heeft dus niet veel met de Nederlanders te maken ;)

Withney is in mijn ogen enorm veranderd sinds hij gewisseld is van ruiter!

Verder vond ik Simon echt super, als je weet hoe kort deze combi nog maar GP meeloopt!

Adelinde was gewoon heel erg goed, zij laat nog een ander niveau zien dan de rest.
hoewel ik 85% ook wel weer beetje overdreven vond

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:53

Ik heb het gevolgd on-line. Een paar maand geleden heb ik de vader van Simon nog gesproken, en hij had niet over dreven! De piaffe en passage vond ik eigenlijk 1 van de betere die ik heb gezien! Het was volgens mij het enigste paard dat niet begon te zwalpen in de piaffe, en mooi gelijkmatig bleef met de achterbenen. Ook de wissels, prachtig om zien, mooi recht allemaal gesprongen. Dikke proficiat aan Simon, langs deze weg!!
Ik heb Simon trouwens weten beginnen met wedstrijden, nog met z'n pony :) .
En zoals altijd, Vicky altijd mooi om zien hoe ze rijd...stang losjes erbij, ze had het weer mooi voor elkaar.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:39

Fantastische winst voor Adelinde! :D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:37

Ja Vicky rijdt met heel zachte teugels. Heeft een foutje gedaan ergens in een overgang, weet niet meer waar, dicht bij de uitgang. Ik denk dat daar haar teugels wel te lang waren om alles 100¨% in controle te houden!
Maar ik vind dat geweldig van een ruiter te zien die niet aan zijn teugels hangt...en een paard die ietsje opener lloopt is ook wel een mooi beeld.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:41

Deze goede lijn even vasthouden voor Londen :D

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:41

Het paard van Simon inderdaad uitgezonderd, bij Vicky waren er nog veel haperingen te zien en ze moest er enorm aan rijden om er iets uit te krijgen. Dat ze een vriendelijke hand geeft is zeker waar, en 't is een heel leuk paard ook!
Claudia heeft met de muziek van haar kur veel laten schieten, hoewel ik het een hele leuke combi vind, heb ik totaal niet genoten van de kur.
Le Beau kan het best wel, hij begon gisteren zo sterk aan de GP dat ik mijn ogen wel uit keek! Maar dat paard is zo kijkerig dat er in iedere proef wel iets mis gaat, echt jammer.
En Devroe zijn paard vind ik veel meer aan uitdrukking gewonnen hebben, al blijft 't niet mijn favo.
Simon zijn GP was van niveau een stuk lager dan zijn kur, daar liep alles gesmeerd en nagenoeg foutloos. & dat op zijn eerste wereldbeker, hij mag zeker blij zijn!
Bij Julie net omgekeerd, de GP van gisteren was echt goed, ik vond hem dan ook een beetje ondergewaardeerd. Vandaag liep er teveel mis, jammer, maar zeker ook een talent voor de toekomst! Ik vind haar paard ook zeer leuk!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:38

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:14

Leuk dat we toch een filmpje kunnen zien. Jammer dat Scandic het opwaartse in de oefeningen helemaal miste en achter de loodlijn liep. In Rotterdam ging dat toch veel beter volgens mij. Over de benen top vooral in de passage en piaffe.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:10

horseyfries schreef:

Ik vond Johnson al de hele proef door niet top. Het is een adembenemend paard om te zien maar ik vond de aanleuning persoonlijk zeer storend (dit was ook zo in de PSG de dag ervoor). Hij liep al de hele tijd met de neiging teveel te gaan krullen wat uiteindelijk ook volledig gebeurde... Jammer! Het rondje nadien was dan wel weer lekker top.

Patrick Kittel en Scandic zijn idd top alleen gaat hij tevaak duiken naar mijn gedacht en dan vooral bij de pirouettes. Zijn passage en piaffe zijn dan wel weer zalig! Whitney vond ik ook ok alleen was hij niet helemaal 100% bij de uitstrekkingen en is zijn piaffe en passage minder sterk dan die van Elvis vind ik.

Nuja, dat is dan weer mijn mening he! :-)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:43

Ik was er beide dagen live bij en wij hebben echt genoten! Inderdaad jammer dat mevr. Withages nogsteeds niet begrepen heeft hoe er gejureerd moet worden, maar dat mocht de pret niet drukken. Adelinde echt verdiend gewonnen, maar ook Scandic zijn passage-piaffe tour is fenomenaal. Ook ik was van mening dat Elvis niet over Whitney mocht, maar het verschil was minimaal.
Johnson was echt ontzettend ruig, inderdaad jammer van de tong maar was verschrikkelijk veel kwaliteit. Denk dat ie nog ff de tijd nodig heeft, maar dat we daar over een jaar of 2 heel erg veel van gaan horen!!