Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hanny_jelke schreef:mar wel een andere rede,
maakt het niet minder erg natuurlijk.
maar vooral de bekende "aortascheur" horen we de laatste tijd steeds vaker en dat baart mij zorgen
orlys_dream schreef:hanny_jelke schreef:mar wel een andere rede,
maakt het niet minder erg natuurlijk.
maar vooral de bekende "aortascheur" horen we de laatste tijd steeds vaker en dat baart mij zorgen
Inderdaad, misschien is er erfelijke of genetische iets aan de hand? Iets dat alleen bovenkomt onder bepaalde omstandigheden?
dat bedoel ik ook,

Linnettaaaa schreef:Ik ben eigg nog steeds benieuwd hoe de val er nu uitzag!![]()
Is dat hard of niet? Want ik vrees dat er anders aardig wat word gespeculeerd...
Aukelizzy schreef:Wat erg voor Pedro Deniss... Gruwelijk om door zo'n stom ongeluk je paard te moeten verliezen.
Ik vind ook dat er weer een hoop ophef gemaakt wordt over de dood van deze bekende paarden. Hoeveel onbekende paarden sterven er gemiddeld per maand door ongelukken, inwendig letsel, koliek oid ? Best veel helaas, maar omdat deze drie (of vier) paarden bekent waren gaat iedereen speculeren.. Ik heb zelf een merrie verloren door een beenbreuk en ik wed dat er toch wel verschillende Bokkers zijn die dit ook meegemaakt hebben. Ken ook de verhalen van recreatie paarden die tijdens een rit plots dood neervielen.. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ongelukken en ellende bij elk paard kan gebeuren..
Famke160301 schreef:Niks verdachts aan! Het paard brak tijdens zijn val z'n schouderblad..komt vaker voor dat mens of dier iets breken als ze ten val komen! En omdat het schouderblad niet te repareren is, hebben ze gekozen voor euthanasie, wat heel logisch is.
Voor wat betreft de aorta-rupturen zoals anderen hier al vermelden, kan élk paard/pony overkomen. Een zwakke plek in de aorta is niet te voorzien, als het scheurt en je dus weet dat het paard wat aan zijn aorta heeft, ben je altijd te laat. Ook hier is niks verdachts aan. Wat een gespeculeer weer zeg, blijf een beetje nuchter zou ik zeggen.