Bechtolsheimer & Mistral Hojris
Foto: FEI EC Dressage / Sjoert.com
Met een sterk uitgevoerde Kür liet Bechtolsheimer zien nog steeds de dienst uit te kunnen maken in haar thuisland Groot-Brittannië. Ze scoorde 83,98% en de trotse speaker kon het niet nalaten te melden dat Adelinde Cornelissen in 2010 de Kür op muziek won met ‘slechts’ 83,65%. Laura: ‘Ik heb wel Grand Prix’ gewonnen, maar nog nooit een Kür. En dan voor eigen publiek, echt geweldig. Het ging super, Alf maakte geen fouten en ik kon precies rijden zoals ik wilde. Onze eerdere resultaten van dit jaar waren goed voor het team, maar voor mij als individu waren het niet de beste. Ik wilde 2011 goed afsluiten, en dat hebben we nu gedaan.’
Grote favorieten Charlotte Dujardin (Valegro, 83,70%) en Carl Hester (Uthopia, 83,45%) zaten de combinatie op de hielen. Dujardin won gisteren de Grand Prix en nam nu genoegen met de tweede plaats. ‘Ik ben evengoed hartstikke blij. Valegro had wat spanning en we kregen een fout in de eners, maar we leren nog. Voor een negenjarige heeft-ie het toch maar mooi gedaan hier!’
Vierde Brit in het deelnemersveld Richard Davison eindigde met Hiscox Artemis op de vierde plaats (75,05%).
Beste Nederlandse combinatie in de Kür was Christa Laarakkers. Met Divoza Horseworld Ovation reed ze naar een score van 72,95%. Jenny Schreven en Krawall bleven steken op een negende plaats.
Klik hier voor uitslagen.
Ze vechten het maar uit op de OS! Dat gaat nog spannend worden!
. Maargoed, ik vind dat zij het afgelopen jaar zeker nog is verbeterd. De Britten komen wel akelig dicht bij de Nederlanders in de buurt, wordt een spannende OS.