Laura Bechtolsheimer wint de kur op muziek van Olympia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Laura Bechtolsheimer wint de kur op muziek van Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 07:17

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Bechtolsheimer & Mistral Hojris
Foto: FEI EC Dressage / Sjoert.com
Laura Bechtolsheimer en Mistral Hojris zijn de winnaars geworden van de Kür op muziek tijdens de Olympia Horse Show die momenteel in volle gang is in Londen. Het is voor het eerst sinds 2004 dat de overwinning in de Kür in Britse handen kwam.

Met een sterk uitgevoerde Kür liet Bechtolsheimer zien nog steeds de dienst uit te kunnen maken in haar thuisland Groot-Brittannië. Ze scoorde 83,98% en de trotse speaker kon het niet nalaten te melden dat Adelinde Cornelissen in 2010 de Kür op muziek won met ‘slechts’ 83,65%. Laura: ‘Ik heb wel Grand Prix’ gewonnen, maar nog nooit een Kür. En dan voor eigen publiek, echt geweldig. Het ging super, Alf maakte geen fouten en ik kon precies rijden zoals ik wilde. Onze eerdere resultaten van dit jaar waren goed voor het team, maar voor mij als individu waren het niet de beste. Ik wilde 2011 goed afsluiten, en dat hebben we nu gedaan.’

Grote favorieten Charlotte Dujardin (Valegro, 83,70%) en Carl Hester (Uthopia, 83,45%) zaten de combinatie op de hielen. Dujardin won gisteren de Grand Prix en nam nu genoegen met de tweede plaats. ‘Ik ben evengoed hartstikke blij. Valegro had wat spanning en we kregen een fout in de eners, maar we leren nog. Voor een negenjarige heeft-ie het toch maar mooi gedaan hier!’
Vierde Brit in het deelnemersveld Richard Davison eindigde met Hiscox Artemis op de vierde plaats (75,05%).

Beste Nederlandse combinatie in de Kür was Christa Laarakkers. Met Divoza Horseworld Ovation reed ze naar een score van 72,95%. Jenny Schreven en Krawall bleven steken op een negende plaats.

Klik hier voor uitslagen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 07:24

Cayenne schreef:
Ze scoorde 83,98% en de trotse speaker kon het niet nalaten te melden dat Adelinde Cornelissen in 2010 de Kür op muziek won met ‘slechts’ 83,65%.

Flauw :') Ze vechten het maar uit op de OS! Dat gaat nog spannend worden!

En Valegro heeft nog een grote toekomst voor zich. Wat knap voor zo'n jong paard +:)+

CalvinenGino

Re: Laura Bechtolsheimer wint de kur op muziek van Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 07:48

Was wel een mooie kur!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 07:55

het was idd een mooie kur, toch blijven haar harkende handen mij storen...

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:05

Mij ook!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:09

knollentuin schreef:
het was idd een mooie kur, toch blijven haar harkende handen mij storen...

Als het de grote vos met brede bles was (viel er toen in), dan ga ik daar helemaal in mee! Ik vond de kür van look-a-like Salinero van 9 jaar met zijn ruiter een veel betere kür rijden persoonlijk.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:11

Dat zag er idd vriendelijker uit ja!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:14

isd zie carl en charlotte veel liever. Maar wat is valegro toch een belofte met fouten zat charlotte laura op de hielen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:21

Cayenne schreef:
Jenny Schreven en Krawall bleven steken op een negende plaats.

Klik hier voor uitslagen.

Doe het maar eens na..en dan ook nog met een 19 jarige.
bay 19y.G /Focus/Roemer/KWPN/NED05819/ M.H. Schreven

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:31

Heb genoten gisteravond. Vond dat laura terecht gewonnen had, geen enkel foutje, Mistral was zo zuiver, tactmatig zeer sterk. Haar handgebruik vond ik juist erg meevallen, heb veel erger gezien. Mistral kan zich soms zo sterk maken dat ze echt alles uit de kast moet halen om hem aan elkaar te houden. Valegro is gewoon om te kwijlen, die komen er wel, paard is nog jong en wrs daardoor zo nu en dan toch een klein foutje erin. Carl vond ik duidelijk de '' minste'' van de 3. Dwz dat ik vind dat hij het paard zo nu en dan wat meer gesloten zou moeten houden, zoals bij de pirouettes bijv. Die waren wat vlak m.i.
Waar ik van geschrokken ben is de laatste combi, Nadine Capelman met Elvis. Vond het eerlijk gezegd niet om aan te zien.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:34

Ik vond Carl Hester het beste,maar Laura was ook super.
Het scheelde niet veel,als Valegro geen fout had gemaakt had die dik bovenaan gestaan!
Nadine was echt verschrikkelijk,kon er ook niet naar kijken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:35

aslo schreef:
Waar ik van geschrokken ben is de laatste combi, Nadine Capelman met Elvis. Vond het eerlijk gezegd niet om aan te zien.

Toen ik die zag heb ik de tv uitgezet. |(

ambre schreef:
Ik vond Carl Hester het beste,maar Laura was ook super.
.

( Hester) De stap dient wel aandacht te krijgen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:38

Heb bij nadine ook niet helemaal meer opgelet..

Maar jenny had best wat fouten.. Dus 9e is nog best goed..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:40

Nou zeg dat wel, heb ook liggen kijken. Die Uthopia is toch wel een wereldbok zeg! En Vallegro komt er zeker wel.
Elvis was gewoon sneu om te kijken, alsof ze de trein moest halen, zo gehaast reed Nadine de proef door.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:43

CalvinenGino schreef:
Heb bij nadine ook niet helemaal meer opgelet..

Maar jenny had best wat fouten.. Dus 9e is nog best goed..

Het is maar hoe je naar een proef kijkt..positief of als foutenkijker. Dat laatste een een bokthype.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 15-12-11 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:43

Hester had wat spanning in de stap maar verder enorm veel expressie en uitgestrekte gangen super met een hele mooie open aanleuning.
Die open aanleuning miste ik wat bij Laura.

Knap van Jenny,maar ik vind het hele beeld niet prettig.Zou gewoon meer door de nek mogen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:45

ambre schreef:
.

Knap van Jenny,maar ik vind het hele beeld niet prettig.Zou gewoon meer door de nek mogen.

Ik ben benieuwd of jij met je 58 jaar ook nog door je nek gaat.. (paard 19 jaar) :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:46

Supermooie scores! De Britten zijn aan elkaar gewaagd.
Nu word ik wel heel nieuwsgierig naar beeldmateriaal. Heb het helaas gemist gisteren. Is het nog ergens terug te kijken?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:48

ceasario schreef:
[

Ik ben benieuwd of jij met je 58 jaar ook nog door je nek gaat.. (paard 19 jaar) :P

Maar daar gaat het niet om,als je rekening moet houden met leeftijd kun je overal wel rekening mee houden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:52

ambre schreef:
ceasario schreef:
[

Maar daar gaat het niet om,als je rekening moet houden met leeftijd kun je overal wel rekening mee houden.

Ja kijk ik naar proeven van waar is ie goed in en niet andersom..Komt waarschijnlijk omdat ik fok.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:57

Ik vond de proef van Jenny best wel hoog gewaardeerd, had een lagere score verwacht. Zaten wel wat mooie stukjes tussen, maar vond hem teveel tegen de hand, waardoor mede de ruglijn wat strak werd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:58

nee precies, een paard op dat nivo moet losgelaten door t hele lijf kunnen bewegen. als dat niet kan omdat ie iets mankeerd door zn leeftijd hoort ie daar niet. moet ook nog makkelijk kunnen op zn 19e hoor

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:59

Kan zijn ..Maar zij rijdt wel daar. :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:05

ja maar jij zegt dat een paard van 19 niet meer door zn nek zou kunnen lopen, ik ben het daar niet mee eens . al loopt ie op de maan kan ie nog nageven en losgelaten zjn :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:15

Vond de opmerking over Adelinde ook wat flauw :+ . Maargoed, ik vind dat zij het afgelopen jaar zeker nog is verbeterd. De Britten komen wel akelig dicht bij de Nederlanders in de buurt, wordt een spannende OS.

Charlotte DuJardin had toch een fout in zowel de eners als in de tweeers? Dacht dat ze in het begin bij de tweeers een wissel om de 3 maakte. Vond dat een veel fijner beeld als Laura Bechtolsheimer om eerlijk te zijn, maar die had gewoon een foutloze kur.

Het paard van Jenny Schreven vind ik iets apart in elkaar zitten. Desondanks vind ik het knap gereden van haar, ik doe het maarzo niet na.

Christa Laarakkers heb ik maar voor de helft gezien, maar die vond ik ook een goede kur rijden!

Verder heb ik veel dikke paarden gezien... te dik.