'Niet normaal hoe Eric Lamaze met Verdi sprong'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Niet normaal hoe Eric Lamaze met Verdi sprong'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:34

http://www.dehoefslag.nl

Verdi (Heartbreaker x Mr. Blue), het toppaard van Young Rider Stephanie van den Brink, is verkocht aan de sponsor van de Canadees Eric Lamaze. Vader Teus van den Brink erkent dat het voor zijn dochter een sportieve aderlating is, maar is bovenal trots op het succes van deze zakelijke toptransfer. ‘Er werd in het verleden wel vaker geïnformeerd naar Verdi, maar tot concrete belangstelling kwam het nooit. Hij is ook niet eerder door een andere ruiter uitgeprobeerd. Lamaze was op zoek naar een potentieel paard voor de Olympische Spelen en zijn sponsoren waren, mede door het drama met Hickstead, bereid te investeren. Via Stephan Conter, die net als Lamaze het paard al wel langer kende, is het balletje gaan rollen. We zijn twee dagen naar de stal van Conter geweest, waar Lamaze Verdi heeft gereden.’

Van den Brink keek naar eigen zeggen zijn ogen uit toen de huidige nummer één van de wereldranglijst de negenjarige schimmelruin uitprobeerde. ‘Hij heeft hem op zondag en maandag gereden en het was niet normaal hoe Lamaze met hem sprong. Het leek wel of hij er al een half jaar mee reed. Die man heeft een gave. Ze noemen hem niet voor niks Amazing Lamaze.’

Afgelopen jaar behaalden Stephanie van den Brink en Verdi ondermeer een tweede plek in de Grote Prijs van Zwolle en werden ze vijfde op het EK voor Young Riders. De Heartbreaker-zoon maakte al kennis met Canadese bodem tijdens een succesvolle tour op Spruce Meadows, Calagary. Zijn negentienjarige amazone valt nu terug op tweede troef Wapper (v. Perion) en enkele jonge dieren.

Naast Verdi zou Lamaze ook de beschikking hebben gekregen over de even oude AES-merrie Luikka (v. Luidam) van de Ier Shane Breen. Eerder werd zijn paardenbestand al uitgebreid met de BWP-hengst Hunter’s Scendix (v. Stakkato), die niet van eigendom maar enkel van ruiter wisselt.

Verwant artikel:

[VN] Nederlands Young Riders paard Verdi naar Eric Lamaze

Blue9

Re: 'Niet normaal hoe Eric Lamaze met Verdi sprong'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:48

Mooi dat ze het zo sportief opvatten :).

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:50

Blue9 schreef:

Sportief opvatten?? Die man heft gewoon lekker zijn zakken gevuld!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:53

en met dat geld kunnen ze vast zelf ook wel weer een leuk paard aanschaffen....

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:56

celano schreef:
Blue9 schreef:

Sportief opvatten?? Die man heft gewoon lekker zijn zakken gevuld!

Dat snap ik ook maar toch mooi hoe hij verteld hoe goed hij wel niet sprong bij Lamaze, hij is er toch ook trots op dat zijn paard naar daar is :).

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:58

Ook daar moet natuurlijk de schoorsteen blijven branden. Die topbedragen lijken allemaal leuk, maar je wilt niet weten wat de maandlasten zijn om de boel goed draaiende te houden :+

Ik hoop dat Lamaze veel succes heeft met het dier :)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:59

Dat is zeker waar, hij zal wel super trots zijn! Zou ik ook zijn hoor....

(dit was een reactie op blue9)

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:26

Mooi compliment toch ook voor Stefanie en Teus die het paard hebben opgeleid. Ze kunnen met recht trots zijn dat hij bij deze topruiter komt.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:59

Lami schreef:
Mooi compliment toch ook voor Stefanie en Teus die het paard hebben opgeleid. Ze kunnen met recht trots zijn dat hij bij deze topruiter komt.

helemaal mee eens, is toch prachtig als "jou"paard mee rijdt op de OS...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:12

Orchidee21 schreef:
Lami schreef:

helemaal mee eens, is toch prachtig als "jou"paard mee rijdt op de OS...

of het paard ook op de os komt is een beetje voorbarig....de potentie is er!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:10

Zakken vullen en topruiter op je paard. Beter kan niet en dochterlief heeft kennelijk nog meer paarden waar ze uit kan kiezen.. nou.. geen medelijden hoor.. had ik niet als 19 jarige..

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:58

Verdi is een toppaard en stephanie en dr broertje zijn zeker wel topruiters! Lamaze verdiend ook wel zo'n paard! :D Met dochter vd brink komt het echt wel goed...

eneh...papa vd brink is en blijft handelaar...dus als je er veel geld voor kan beuren...vooral in deze tijd,waarom niet?
Ook wel een beetje een eer als zo'n ruiter jouw paard gaat uitbrengen terwijl je hem min of meer op hoger niveau gereden hebt.

Stefanie is het gewend hoor! in dr ponytijd had ze soms maar 1 maand een pony en dan was hij/zij alweer verkocht ;)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:11

Fijn voor Lamaze dat hij weer een potentieel toppaard heeft!
Geef v.d. Brink gelijk, als je een goed bod krijgt waarom niet? En bij Lamaze zal hij het zeker niet slecht gaan hebben.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:04

Amytj schreef:
Fijn voor Lamaze dat hij weer een potentieel toppaard heeft!
Geef v.d. Brink gelijk, als je een goed bod krijgt waarom niet? En bij Lamaze zal hij het zeker niet slecht gaan hebben.

Helemaal mee eens. En ja de kachel moet blijven branden.
Als ze voor de mijne een goed bod doen, ga ik toch ook wel even nadenken.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:08

Mooie deal! En nu maar hopen dat papa van de Brink niet nog meer naast zn schoenen gaat lopen als dat hij al deed ;)

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:59

Zensation schreef:
Mooie deal! En nu maar hopen dat papa van de Brink niet nog meer naast zn schoenen gaat lopen als dat hij al deed ;)

whahaha Laat die v/d Brink maar schuiven die doet het prima. Altijd leuk om zijn paarden te zien rijden.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:21

Leuke reactie en hij lijkt met recht trots!

Jammer dat er altijd meteen de negatieve kant benadrukt moet worden (het geld).. Iedereen doet die handel voor het geld, maar hij lijkt ook nog oprecht trots.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:30

Realistische keuze!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:33

Senja_x schreef:
Zensation schreef:

whahaha Laat die v/d Brink maar schuiven die doet het prima. Altijd leuk om zijn paarden te zien rijden.

Die laat ik ook zeker schuiven, en ik zeg niet dat hij het niet goed doet. Mijn woorden zijn ook "mooie deal". :j
Qua persoon vind ik het een arrogante bal, en dat heeft niets te maken met wel of geen goede/succesvolle handelaar zijn.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:27

Aan de ene kant zou ik mijn paard missen..
Aan de andere kant, het is wel heel gaaf als zo'n geweldige ruiter je paard goed genoeg vind. Bovendien heeft ze hem met haar paard kunnen zien rijden en heeft kunnen zien dat hij er netjes mee om ging, dat er een klik was en dat het paard hem goed begreep tijdens het rijden.

Meer kan je niet wensen voor een nieuwe eigenaar als je paard dan toch verkocht kan worden, toch?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:36

Eric verdient wel weer een goed paard. Tja als je voor handelaren rijdt, ook al is het je vader, dan weet je dan een paard op het moment dat die op doorbreken staat verkocht wordt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:37

Haha, zo grappig. Als Totilas onder een goede ruiter vandaan wordt verkocht naar Duitsland, is bokt te klein. Topics vol tranen, acties om Toot hier te houden, complottheorieen, alles.
Wordt er een springpaard onder een goede amazone vandaan verkocht naar Canada, vind iedereen het fantastisch.

Grappig :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:08

Joyce_ schreef:
Haha, zo grappig. Als Totilas onder een goede ruiter vandaan wordt verkocht naar Duitsland, is bokt te klein. Topics vol tranen, acties om Toot hier te houden, complottheorieen, alles.
Wordt er een springpaard onder een goede amazone vandaan verkocht naar Canada, vind iedereen het fantastisch.

Dat is een beetje appels met peren vergelijken denk ik, die 2 paarden.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:09

Joyce_ schreef:

Ik denk dat iedereen het Eric gunt, hij heeft zijn toppaard verloren op een vreselijke manier die niemand zichzelf zou wensen.
Ik vind dat hij het verdient om een goed paard ervoor terug te krijgen! :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:10

Wat leuk! Toch een onwijze kans zoiets.

Alleen, uhmmm het is Spruce Meadows in Calgary ;) Even een a teveel. Mooi terrein overigens, ik ben er wel eens geweest.