Adelinde Cornelissen ongenaakbaar bovenaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Adelinde Cornelissen ongenaakbaar bovenaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:10

www.horses.nl

De meest recente wereldranglijst toont wederom aan dat Adelinde Cornelissen afgelopen maand niet voor niets de ‘FEI Athlete of the Year’-award in ontvangst mocht nemen. Ze staat met een voorsprong van meer dan 250 punten nog altijd aan de leiding van de wereldranglijst dressuur met haar Jerich Parzival (v. Jazz).

In de toptien staan deze maand exact dezelfde combinaties als een maand eerder. Laura Bechtolsheimer staat tweede met Mistral Hojris, gevolgd door Matthias Alexander Rath en Totilas. De vierde plaats is voor Carl Hester en Ulla Salzgeber steeg een plaatsje naar de vijfde stek. Dit ging ten kostte van Patrick Kittel die naar plaats zes is gezakt. Isabell Werth legt net als vorige maand beslag op plaats zeven en negen. Charlotte Dujardin staat achtste en Nathalie Zu Sayn/Wittgenstein op de tiende plaats.

Hans Peter Minderhoud staat net als vorige maand met Exquis Nadine op de zestiende plaats. Edward Gal zakte enkele plaatsen en staat 23e met Sisther de Jeu. Hans Peter Minderhoud volgt op de 25e plek met IPS Tango. Sander Marijnissen zakte met Moedwil naar de 33e plaats.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:32

Het is wel een ontzettend lange periode dat Adelinde al met Parzival bovenaan meedoet. In de selecties van 2008 reed ze al erg goed mee en was ze al reserve voor de Olympische Spelen. Knap om dat zo'n lange tijd vol te houden met één paard.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:55

Dat niet alleen, maar ze heeft ook opvolgers waar ze goed mee scoort op hun niveau

Eigenlijk lees en hoor je weinig van Adelinde ze doet niet zoveel aan eigen promotie als sommige anderen :P

marjan1986

Re: Adelinde Cornelissen ongenaakbaar bovenaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:29

nog ff en dan anky ook weer in 't top tien lijstje?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:30

Ik bedoel maar zelfs in een topic over Adelinde komt Anky op dagen, andersom nooit

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:08

Misschien omdat we bij Adelinde net niet datzelfde gevoel krijgen als bij een Anky of Edward wanneer je die ziet rijden,heeft met het charisma te maken denk ik.

Wanneer ik Adelinde zie rijden denk ik....hmm leuk dat ze het zo goed doen,maar Anky en Edward hebben net wat meer uitstraling en ga je vanzelf meer meeleven,daar straalt de emotie vanaf wanneer je hun ziet rijden.

Heb hetzelfde met Imke bijvoorbeeld,dan denk ik ook leuk maar verder krijg word ik er niet warm of koud van eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:12

Mee eens. Heb het sowieso niet helemaal met Adelinde's manier van rijden, maar wel heel knap wat ze bereikt heeft uiteraard! :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:28

Bizzybijtje schreef:
Mee eens. Heb het sowieso niet helemaal met Adelinde's manier van rijden, maar wel heel knap wat ze bereikt heeft uiteraard! :)

Agreed! En een opvolger van Parzival heeft ze bij lange na niet.

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:31

Grappig hoe smaken verschillen, zie Adelinde juist graag rijden.
Heb een keer een clinic van haar gezien, waarin ze liet zien hoe ze haar paard trainde, wat zijn sterke en minder sterke kanten waren.
Dat deed ze zo leuk, en met zoveel respect voor haar paard, sinds die tijd ben ik een liefhebber.

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:45

Ik vind het een geweldige combinatie maar ben ook heel benieuwd wat ze gaat doen als Parzival op pensioen zal gaan... Misschien zal ze tegen dan wel een sponser gevonden hebben. Toch vind ik Parzival een ongelooflijke atleet, Salinero ook trouwens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:35

Sundral schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wellicht even wat wedstrijduitslagen nakijken :)*

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:48

briljant van haar! Dit gaat echt een geweldig spannende OS worden!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:54

sarabande schreef:

Wellicht even wat wedstrijduitslagen nakijken :)*[/quote]

Daar hebben uitslagen helemaal niks mee te maken. In mijn ogen zijn Ulissa en Tiara echt geen opvolgers van Parzival. Maar jij kan daar gerust anders over denken :).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:59

Je moet wel even goed quoten, want dat heb ik niet gezegd

Maar het is nogal een uitspraak, heb je Parcival vroeger wel eens gezien

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:16

sarabande schreef:
Je moet wel even goed quoten, want dat heb ik niet gezegd

Maar het is nogal een uitspraak, heb je Parcival vroeger wel eens gezien

Je zegt letterlijk dat ze opvolgers heeft waar ze op dit moment mee scoort, en volgens mij zijn dat alleen die 2 die ik net opnoemde? Ik hoor tenminste niks meer over dat andere paard die ze heeft. En ja, "ken" Parzival.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:17

Parcival wel ja, Parzival niet :D
En ik mag hopelijk gewoon zelf oordelen wat ik van haar vind :)
Er zijn veel goede paarden, maar maar weinig paarden die en op dit niveau kunnen presenteren en nog kunnen winnen ook..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:41

Niets meer dan diep respect voor deze combinatie _/-\o_ _/-\o_

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:45

Ik zie liever Adelinde rijden dan Anky of Edward. Adelinde rijdt veel netter. Daarbij is ze "gewoon" Adelinde, zonder het hele circus er omheen. Zij rijdt dressuur, terwijl vele anderen er een sport van maken om een show neer te zetten i.p.v. een dressuurproef.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:03

Iedereen hierover zijn eigen mening hebben natuurlijk,maar wanneer ik Adelinde zie rijden dan zie ik een persoon die compleet met strak aangespannen spieren de gehele proef uitrijdt,nergens zie je een stukje dat ze haar paard narijdt,ieder pasje is met de hand terugwerken naar een aangespannen kruis en zie dat terug in de bovenhals en rugspieren van het paard wat ik geen mooi beeld vind,maar dat is mijn mening. ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:21

Sundral schreef:
Daar hebben uitslagen helemaal niks mee te maken. In mijn ogen zijn Ulissa en Tiara echt geen opvolgers van Parzival. Maar jij kan daar gerust anders over denken :).

ik vraag me af of Adeinde het wel in zich heeft om met meerdere paarden op dit niveau te acteren. Ik hoop het van harte voor haar en voor ons, dan hebben we nog meer goede ruiters en dus een sterker nationaal team.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:32

Paddenpad schreef:
Iedereen hierover zijn eigen mening hebben natuurlijk,maar wanneer ik Adelinde zie rijden dan zie ik een persoon die compleet met strak aangespannen spieren de gehele proef uitrijdt,nergens zie je een stukje dat ze haar paard narijdt,ieder pasje is met de hand terugwerken naar een aangespannen kruis en zie dat terug in de bovenhals en rugspieren van het paard wat ik geen mooi beeld vind,maar dat is mijn mening. ;)

En bij Edward zie je een fijn ontspannen beeld? Met dat rond huppelende stressballetje waar hij tegenwoordig opzit? Het is dat Edward bepaalde dingen erg goed kan anders had het beestje in geen 500 jaar GP gelopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:46

Dat klopt ik vind daar ook helemaal niets aan en hoop dat hij die merrie niet meer uitbrengt op internationale wedstrijden

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:02

BettyBel schreef:
Paddenpad schreef:

En bij Edward zie je een fijn ontspannen beeld? Met dat rond huppelende stressballetje waar hij tegenwoordig opzit? Het is dat Edward bepaalde dingen erg goed kan anders had het beestje in geen 500 jaar GP gelopen.

Dat is het karakter van een paard en heeft niks met de africhting te maken,dat EG er iets van kan maken zegt dus wel degelijk iets over zijn rijklasse en doorzettingsvermogen hij weet dat het erin zit en probeert met man en macht een manier te vinden het er ook uit te halen,zolang Edward er nog in gelooft en de uitdaging blijft zien kan het misschien nog goedkomen,denk ook niet dat je daar een Adelinde of Anky op moet zetten.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:11

Paddenpad schreef:
Dat is het karakter van een paard en heeft niks met de africhting te maken,dat EG er iets van kan maken zegt dus wel degelijk iets over zijn rijklasse en doorzettingsvermogen hij weet dat het erin zit en probeert met man en macht een manier te vinden het er ook uit te halen,zolang Edward er nog in gelooft en de uitdaging blijft zien kan het misschien nog goedkomen,denk ook niet dat je daar een Adelinde of Anky op moet zetten.

Ik heb het niet over het karakter ik heb het over het stress level. En ook dat heeft wel degelijk met africhting te maken.

Je hebt het over rijklassen en doorzettingsvermogen. Als er iemand is die daar over beschikt dan is het Adelinde. Of ben je vergeten dat Parcival het paard is dat men aan de straatstenen niet kwijt kon omdat het al bijna levensgevaarlijk was om erop te gaan zitten.

En ze maakt er 1 van de beste paarden ter wereld van!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:21

Zeg maar HET beste paard ter wereld, vroeger was hij niet eens binnen de hekjes te houden

Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.