Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:Wat een onzin ook om die dieren in vrijheid te laten verkeren. Tis wederom bewezen dat dat alleen maar ellende oplevert, opstallen of aan de hand mee lopen. De enigste oplossing!
Iris82 schreef:troi schreef:Wat een onzin ook om die dieren in vrijheid te laten verkeren. Tis wederom bewezen dat dat alleen maar ellende oplevert, opstallen of aan de hand mee lopen. De enigste oplossing!
Mijn gedachte.
Gewoon binnenhouden. Tis nu wetenschappelijk bewezen.
troi schreef:Menen jullie dit nou serieus?![]()
Sorry hoor, ieder zijn mening, maar ik ben het er dus totaal niet mee eens!
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat paarden beter presteren als ze goed in hun vel zitten (logisch toch?) en een paard dat alleen maar in z'n stal staat en "aan de hand mag stappen" is bepaald geen happy athlete.
Wat heb ik een medelijden met die paarden die alleen maar op stal staan en nu niet eens meer in de paddock mogen, omdat er wetenschappelijk is bewezen dat er meer blessures ontstaan als je stalpaarden een keer wat meer vrijheid geeft
Het zal bewezen moeten worden dat top dressuur- en springpaarden nog beter presteren als ze meer vrijheid krijgen, en mogelijkheid tot het hebben van sociaal contact met andere paarden... dat is dan een project voor de toekomst.
Ik vind het in en in triest dat er paarden zijn die de hele dag op stal moeten staan, omdat ze anders een blessure oplopen!
Enig idee hoeveel mentale schade je aanricht als je je paard dag in dag uit alleen maar in de stal zet??? Misschien moeten ze daar eens onderzoek naar gaan doen!