Manegehouder moet cel in na verkrachting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Manegehouder moet cel in na verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:48

www.rtvoost.nl

Een manegehouder uit Holten is veroordeeld tot een celstraf van 20 maanden voor ontucht en verkrachting van minderjarige meisjes in de manege. Daarnaast heeft de rechtbank de man een uitzonderlijk lange proeftijd van 5 jaar opgelegd. Het Openbaar Ministerie vroeg daar twee weken geleden al om, in verband met mogelijk risico op herhaling.

De manegehouder dwong in de jaren 90 een minderjarig meisje jarenlang tot seksuele handelingen. Hij heeft altijd ontkent en zegt dat hij in die tijd een relatie had met het slachtoffer dat inmiddels volwassen is Daarnaast betastte de man volgens de rechtbank recenter een jong meisje tijdens lessen in de manege.

De manegehouder werd ook verdacht van een ander zedendelict, maar werd daarvoor vrijgesproken. De Holtenaar zegt dat hij wel eens per ongeluk tijdens een les een meisje aanraakte, maar niet bewust. De zaak kwam aan het rollen toen twee leerlingen tegen hun ouders vertelden wat er gebeurd was. Volgens de manegehouder is sprake van een hetze tegen hem.

Verwant artikel
[VN] Trainer van Marsruiters op non-actief wegens zedenzaak
[VN] Paardentrainer PC de Marsruiters vast voor ontucht
[VN] Van ontucht beschuldigde manegehouder ontkent
[VN] Drie jaar cel geeist tegen manegehouder uit Holten

Nebraska

Re: Manegehouder moet cel in na verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:17

Gatver Pervert!!!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:04

Wat hebben we toch weer rare mensen op de wereld lopen..

Tinkielovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:07

Bah! Dit is toch niet meer normaal? Die meisjes moeten toch gewoon normaal naar een manege moeten kunnen gaan zonder aangeraakt te worden door een of andere vieze man?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:09

Het is geen manege, gewoon een pensionstal waar hij zelf lessen gaf aan mensen met eigen paarden.

Ik zelf heb jaren les van hem gehad en kan er nog niet helemaal bij..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:17

Daarom vraagt mijn instructeur altijd of hij me mag aanraken als hij iets wil laten voelen of zien.

En verder: walgelijk. Je zou verwachten dat je vanwege verkrachting langer mag zitten.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:43

EsmeeBlom schreef:
Het is geen manege, gewoon een pensionstal waar hij zelf lessen gaf aan mensen met eigen paarden.

Ik zelf heb jaren les van hem gehad en kan er nog niet helemaal bij..

Misschien ben jij er de persoon niet naar om te misbruiken en heb je mazzel gehad.
Vaak weten ze hun slachtoffers wel uit te zoeken, terug getrokken kinderen die niets durven te zeggen uit angst niet te worden geloofd.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:46

Ben ik dan de enige die 20 maanden celstraf ontzettend laag vind voor verkrachting?

Bah, zieke mensen op de wereld :r

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:14

Enyaa schreef:
Ben ik dan de enige die 20 maanden celstraf ontzettend laag vind voor verkrachting?

Nee, dat ben je niet, maar dat is toch met alle straffen zo geregeld hier in Nederland?
En dan te bedenken dat de verkeersboetes wel giga omhoog gaan, ben benieuwd hoeveel dagen je moet zitten, als je weigerd te betalen.

En wij kunnen daar allemaal niets aan doen, wordt allemaal voor je geregeld, dus maak ik me er ook niet druk over, zoals iedereen dat doet, tot het mijn EIGEN betreft, en ook dan sta je met de rug tegen de muur......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:52

Gooiske schreef:
Enyaa schreef:

Nee, dat ben je niet, maar dat is toch met alle straffen zo geregeld hier in Nederland?
En dan te bedenken dat de verkeersboetes wel giga omhoog gaan, ben benieuwd hoeveel dagen je moet zitten, als je weigerd te betalen.

En wij kunnen daar allemaal niets aan doen, wordt allemaal voor je geregeld, dus maak ik me er ook niet druk over, zoals iedereen dat doet, tot het mijn EIGEN betreft, en ook dan sta je met de rug tegen de muur......

idd , daarintegen maak ik me er wel druk over, het helpt alleen niks.. en daar kan ik me ook weer druk over maken...
de verhoudingen raken meer en meer zoek 8)7

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:58

En dan na te gaan dat Nederland een van de landen is die de zwaarste straffen oplegd in.verhouding met andere landen van de Europese Unie. Vrijheidsberoving is wel iets dat vaak onderschat wordt. Rechters zullen ongetwijfeld hun reden hebben voor deze straf en een proeftijd van 5 jaar is echt lang meestal wordt standaard 2 jr opgelegd.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:58

Enyaa schreef:

Zeker niet! Deze dame is getekend voor het leven en meneer loopt na 20 maanden, wat zeg ik, 14 maanden weer vrolijk rond zonder maar ergens last van de hebben. Proeftijd van 5 jaar nou poehee de arme man, wat zal hij onder de indruk zijn. Snap er helemaal niks van, dat slappe rechtssysteem van ons, kan me er zo kwaad over maken! :n

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:21

Elders staat trouwens dit:

In Almelo heeft de rechtbank een 51 jarige manegehouder en rij-instructeur uit Holten veroordeeld tot een gevangenisstraf van dertig maanden waarvan tien voorwaardelijk, met een proeftijd van vijf jaar. Ook moet de man een schadevergoeding van ruim 11.000 euro betalen.

Bron:http://www.camilleri.nl/2011/12/de-marsruiters/

Nederland straft helemaal niet zo laag hoor vergeleken met andere landen! Verkrachting hoeft voor de wet overigens niet te betekenen dat zijn penis in haar is geweest hè. Het kan ook bij vingers zijn gebleven bijvoorbeeld. Nog steeds verschrikkelijk natuurlijk maar het verandert wel de strafmaat. We kennen de zaak denk ik niet goed genoeg om nou te roepen dat dit een belachelijk lage straf is.
Dat de man straks nergens last van heeft is natuurlijk onzin, met zo'n strafblad nog een baan vinden of een vrouw vinden lijkt mij toch wel heel, heel moeilijk. Een straf houdt niet op bij de gevangenis.

Ik zeg dit niet omdat ik het niet erg vindt wat de man gedaan heeft maar omdat ik veel te maken heb met het rechtssysteem en de kritiek erop enorm onterecht vindt.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:31

"Dat de man straks nergens last van heeft is natuurlijk onzin, met zo'n strafblad nog een baan vinden of een vrouw vinden lijkt mij toch wel heel, heel moeilijk. Een straf houdt niet op bijde gevangenis"

Ja dat zal allemaal wel Waves, maar dat heeft ie aan zichzelf te danken. Dat meisje heeft op haar beurt nergens om gevraagd, maar loopt wel deze gebeurtenis haar hele leven met zich mee te slepen.

Ophouden met het zielig vinden van de dader.
Het slachtoffer in deze verdient de aandacht. En niet andersom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:36

Hij is naar alle waarschijnlijkheid zijn stal kwijt, zijn vrouw, alle sociale contacten, een toekomstige baan in de paarden zit er ook niet in en nog eens 20 maanden in de bak (20 maanden cel is sowieso, ahum.., 'vervelend', laat staan als je aan jongere meiden heb gezeten).

Om me bij Waves aan te sluiten, wat hij deed is vreselijk, maar wij kennen de situatie niet, iets waar de rechter wel kennis van had en dus naar oordeelt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:41

Ben het met Whoknows eens.. Die vent die had kunnen nadenken en wist waarschijnlijk de gevolgen er wel van als het uit zou komen.. Het meisje/vrouw daarintegen kan hier nog haar hele leven last van hebben en zij heeft er niet om gevragen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:50

Whoknows schreef:
Ophouden met het zielig vinden van de dader.
Het slachtoffer in deze verdient de aandacht. En niet andersom

Hohoho! Ik zeg nergens dat ik de dader zielig vindt! Van mijn part mag ie morgen onder een bus lopen!
En ik heb zelf in de positie van het slachtoffer gezeten dus vertel mij er niks van!

Ik reageerde op het aanvallen van ons rechtssyteem, en dat is onterecht in mijn ogen. Dat heeft niets te maken met zielig vinden of aandacht geven aan wie dan ook, ik schets alleen de feiten!

Een beetje afstand nemen van je emoties en gewoon kijken naar hoe de zaken liggen lijkt mij niet meer dan normaal. Ik vind het zeer onprettig dat jij daar dan gelijk de conclusie aanhangt dat ik de dader zielig vind etc. Slaat nergens op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:13

Erg wat er met die meisjes gebeurd is en de straf is nooit hoog genoeg voor een slachtoffer. Juist in de paardenwereld gebeurt dit vaak, vriendin van mij is dik in de vijftig maar zij heeft vroeger, als meisje uit een arm gezin, altijd paarden voor een zeer net bekend staande man gereden, ook zij werd lastig gevallen door hem, toen ze duidelijk aangaf hier niet van gediend te zijn werd er gedreigd dat ze niet meer mocht rijden.
Ze is er verhoudingsgewijs nog goed afgekomen maar het heeft zeer veel indruk gemaakt. Daarbij wil ik er niet aan denken hoeveel meisjes er wel voor de bijl gaan onder het dreigement dat de paarden worden afgepakt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:38

Meisjes kunnen heel kwetsbaar zijn als het om paarden gaat, ze willen hun lieveling niet kwijt en gaan dan heel ver om aan de wensen en eisen van de eigenaar te voldoen.
Iemand met verkeerde bedoelingen kan daar makkelijk misbruik van maken.
Ik heb dat om mijn 19de gemerkt, heb toen bedankt voor het rijden en zelf een paard gekocht. Later probeerde de zelfde man het met een meisje van 14, ook die was gelukkig verstandig genoeg om daar niet aan toe te geven en het paard te laten staan.

(het ging overigens niet over de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard, maar een personeelslid van hem die daar nu niet meer werkt)
Er waren hier in de buurt wel meer adressen met pony's waar je beter niet kon gaan rijden, het was vaak een komen en gaan van meisjes... Later hoorde ik dat de bewuste man ook zijn eigen kinderen misbruikt heeft.

@Esmee, die is gebekt genoeg om dergelijke fratsen niet toe te staan.

Ooit, jaren 80 stond er een advertentie in de krant: "man met paard zoekt meisje voor verzorging en om op te rijden" heeft toen behoorlijk wat aandacht gekregen in de krant/ingezonden brieven.

Ik hoop dat het meisje haar leven inmiddels weer op de rails heeft en er niet teveel schade aan overgehouden heeft.

NassauTuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:34

Toch voelt het alsof het meisje levenslang krijgt en de dader straks vrolijk verder kan. Want hoe dan ook zal hij het nog een keer proberen bij iemand anders. Deze man is ziek, en de gevangenis zal hem niet genezen. En een strafblad zal hem niet tegenhouden.
Manegehouders of pensionstallen zullen hun nieuwe personeel niet altijd checken op een strafblad, of een of andere nare geschiedenis. En zeker gewone meisjes niet. Want hij hoeft dit natuurlijk niet alleen op zijn werk te doen, hij kan dit overal weer proberen.
Tenzij zijn foto nationaal bekend wordt gemaakt, zal deze man naar mijn idee gewoon weer zijn gang kunnen gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:56

Naja het vorige topic waren veel mensen erg fel dat hij al veroordeelt was...nu is hij dan iig door een rechter veroordeelt, goed zo. Hopelijk vinden de slachtoffers er nu iets van rust in.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:15

Respect Waves, dat je er zo nuchter naar kunt kijken terwijl je zelf slachtoffer bent geweest.

_/-\o_

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:31

En dat voor zo'n lief klein dorpske

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:59

Jeetje, weet gewoon even niet wat te zeggen. Vind het echt heel sneu voor die meisjes, hoop dat ze wat rust kunnen vinden! Al zal het hun hele leven blijven achtervolgen. :(:)

De dader, heeft zo'n iemand die aan jonge meisjes zit niet een gigantisch probleem in de gevangenis? Ik dacht altijd als er iets niet geaccepteerd word door mede gevangen is dat het zitten aan jongere meisjes en vrouwen wel. Bij ons op school zijn er eens 2 'bewakers' geweest die uitlegde hoe het gerechtsysteem werkte en hoe het er nou eigenlijk aan toe gaat in een gevangenis. Die vertelde ook dat ze voor eigen veiligheid van de dader de dader van een zedenzaak toch heel vaak echt apart moeten houden.

emma525 schreef:
En dat voor zo'n lief klein dorpske

Precies......

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:50

Enyaa schreef:

Wat de straf ook is of wordt het is altijd te laag voor zulke mensen