Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:http://www.dehoefslag.nl / Quote 500
.... ..... ......,
Wim van der Leegte staat genoteerd op 33. Het vermogen van de grootindustrieel is geraamd op 680 miljoen euro. Van der Leegte is eigenaar van Stoeterij Duyselshof, waar Leopold van Asten, Mathijs van Asten en Eric en Maikel van der Vleuten voor rijden.
kinel schreef:en dan maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie........ gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.
Citaat:gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.
Zo doen mensen met heel veel geld dat
kinel schreef:en dan maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie........ gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.
JessicaD88 schreef:kinel schreef:en dan maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie........ gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.
Jaloers? Wees blij dat er mensen zijn die hun nek uitsteken, bedrijven opzetten, risico's nemen en beginnen met weken van 80 uur. Ja dan gaat t boeltje lopen en verdien je veel. Prima toch? Heb jij geen last van, sterker nog; zij betalen naar verhouding veel meer belasting dan de middenmoot hoor! Waarom denk je dat zoveel rijken Nederland verlaten? Ze betalen niet alleen relatief veel meer belasting, ze kopen veel meer spullen waar allemaal BTW op zit, ze maken veel meer gebruik van diensten als kapper, tuinman, autogarage etc, alleen maar goed voor het land dus.
Zoals hierboven ook gezegd wordt, zo'n paarden bedrijf wordt juist als giga aftrekpost gebruikt (misbruikt) om minder belasting te moeten betalen. Ik ben het met je eens dat je niet zonder zakenmensen kan, en dat zij alleen maar de economie helpen doen draaien, maar of ze naar verhouding nu echt zoveel meer belasting betalen dat waag ik te betwijfelen. Daar hebben ze immers allerlei slimme boekhouders voor in dienst om te zorgen dat ze dmv allerlei aftrekposten en slimme systemen zoals een kantoor in een belastingparadijs uiteindelijk absoluut niet zoveel belasting betalen als de staat wel zou willen.
Ik wil dus niet weten wat hun als zaak aan belasting moeten betalen. horseyfries schreef:kinel schreef:Eeehm excuseer, als je een bedrijf hebt betaal je die BTW niet, die is weer aftrekbaar héZoals hierboven ook gezegd wordt, zo'n paarden bedrijf wordt juist als giga aftrekpost gebruikt (misbruikt) om minder belasting te moeten betalen. Ik ben het met je eens dat je niet zonder zakenmensen kan, en dat zij alleen maar de economie helpen doen draaien, maar of ze naar verhouding nu echt zoveel meer belasting betalen dat waag ik te betwijfelen. Daar hebben ze immers allerlei slimme boekhouders voor in dienst om te zorgen dat ze dmv allerlei aftrekposten en slimme systemen zoals een kantoor in een belastingparadijs uiteindelijk absoluut niet zoveel belasting betalen als de staat wel zou willen.
en volgens mij hebben mensen met een dergelijk inkomen een aardig bestedingspatroon!