Dit jaar opnieuw veel paardenvolk in de Quote 500

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dit jaar opnieuw veel paardenvolk in de Quote 500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 15:55

http://www.dehoefslag.nl / Quote 500

Het spraakmakende magazine Quote publiceert elk jaar de lijst met de 500 rijkste Nederlanders. Ook paardenentrepeneurs vinden elk jaar hun weg naar de lijst, zij het niet met de paarden. Zij verdienen hun geld meestal in andere takken van sport. Hoefslag sloeg de quote erop na en kwam bekende namen tegen.Cees Broere van Broere Reizen bivakkeert op 488. Zijn Stoeterij Broere is ‘befaamd om de kwaliteit van haar dekhengsten’, aldus Quote. Op 281 vinden we vastgoedmagnaat Wim Zegwaard, die ook een stal heeft, waarvoor diverse ruiters reden.

Op 215 staat de man met de pochet: Ger Visser. De Eurocommerce-baas heeft op het moment meer geluk in de piste dan in de zaken. Hij maakte een moeilijk jaar door, maar de precieze jaarcijfers over 2010 waren nog niet bekend bij het ter perse gaan, zo schrijft Quote. De 198ste plaats is voor Adri Strating. De effectenhandelaar zit achter Gestion, de vroegere sponsor van Anky van Grunsven. De familie Slippens, bekend van Sligro, staat op nummer 89. Zij fokte de goedgekeurde KWPN-hengst Bojengel (v. Uptown), maar het is niet waarschijnlijk dat ze daarmee de geschatte 315 miljoen euro evenaart.

Wim van der Leegte staat genoteerd op 33. Het vermogen van de grootindustrieel is geraamd op 680 miljoen euro. Van der Leegte is eigenaar van Stoeterij Duyselshof, waar Leopold van Asten, Mathijs van Asten en Eric en Maikel van der Vleuten voor rijden. De hoogst genoteerde ‘in de paarden’ is Nederbelg Léon Melchior (84) van Stoeterij Zangersheide, met een geschat vermogen van 1,1 miljard euro.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:12

Cayenne schreef:
http://www.dehoefslag.nl / Quote 500

.... ..... ......,

Wim van der Leegte staat genoteerd op 33. Het vermogen van de grootindustrieel is geraamd op 680 miljoen euro. Van der Leegte is eigenaar van Stoeterij Duyselshof, waar Leopold van Asten, Mathijs van Asten en Eric en Maikel van der Vleuten voor rijden.

dat heet me 'een emmer leeggooien'

nou ... geluk ermee! <:)

FairLady_

Re: Dit jaar opnieuw veel paardenvolk in de Quote 500

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:15

staan de eigenaren van de sterrenhof er niet tussen?
die hebben ook genoeg geld te besteden!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:48

en dan maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie........ gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:48

Is die Wim van der Leegte nog vrijgezel?

xxxmirjamxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:52

ik zou eerder gaan voor die beste meneer van 84, is die nog vrijgezel:)?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:25

xxxmirjamxxx schreef:
ik zou eerder gaan voor die beste meneer van 84, is die nog vrijgezel:)?

handje helpen en het is voorbij

_O-

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:29

kinel schreef:
en dan maar klagen dat het zo slecht gaat met de economie........ gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.

Hoezo? Ik vind dat iedereen even veel hoort te betalen, de gene die meer verdienen zullen er ook wel hard voor gewerkt hebben.
Moet je hun dan ''straffen'' omdat hun de zaken goed op orde hebben? Is niet aanvalend bedoeld overigens.

Staan mooie cijvers tussen. :j

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:34

Met alleen hard werken kom je niet aan 1,1 miljard hoor, vind het een beetje onzin dat degene die meer verdienen er volgens jou automatisch hard voor gewerkt hebben. Soms is het hard werken, soms is het een erfenis, soms is het zelfs door praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen, wie zal het zeggen?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:38

Niet altijd, maar ik ken er een paar die er zeker wel hard voor hebben gewerkt. ;)

En ik vind ook al is het een erfenis of iets, moet je dat gelijk dan ''afpakken'' ?
Maar das mijn menig, daar hoeft niemand het mee eens te zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:52

Mensen met een minimuminkomen werken vaak ook keihard, het enige verschil is dat zij het voelen als ze honderd euro aan de belastingen kwijt zijn, terwijl mensen op deze lijst het niet voelen als ze één miljoen aan belastingen zouden moeten betalen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:56

Daar heb je gelijk in.
Maar vergeet je niet dat die mensen zowiezo al meer belasting betallen?

Ik heb het opzich ook niet zo zeer over de mensen die hierboven vernoemd staan.

Kinel zei:
Citaat:
gaan ze daar maar eens meer belasting heffen ipv de middenmoot.

Iemand die millionair is (of het nou 1, 2 of 3 is gaat het even niet om), die zal het zeker wel merken als er meer betaald moet worden.

Daarbij lopen de mensen die zoveel geld hebben (door er hard voor te werken), ook het risico het sneller kwijt te zijn. Dan bedoel ik niet wat betrefd uitgave, maar meer door vaste lasten.

Iemand uit de middelmoot die bij een baas werkt heeft zekerheid dat hij/zij altijd netjes optijd zijn/haar geld krijgt. (Dan ga ik van een goed georganiseerd bedrijf uit.)

De mensen met een hoge inkomen en een eigenzaak hebben geen zekerheid dat het elke maand even goed loopt. Nu met de crissis helemaal niet, als het daar een maand stil ligt gaan ze er gelijk een goed bedrag op achteruit. Dit geld natuurlijk voor iedereen die een eigenzaak heeft.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:11

En mijn moeder altijd maar zeggen dat er in de paarden geen brood valt te verdienen :D.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:32

Die mensen verdienen het geld ook doorgaans niet in de paarden. De paarden zijn juist een mooie verliespost om geen belasting te hoeven betalen :D Zo doen mensen met heel veel geld dat :j

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:30

kinel schreef:

Jaloers? Wees blij dat er mensen zijn die hun nek uitsteken, bedrijven opzetten, risico's nemen en beginnen met weken van 80 uur. Ja dan gaat t boeltje lopen en verdien je veel. Prima toch? Heb jij geen last van, sterker nog; zij betalen naar verhouding veel meer belasting dan de middenmoot hoor! Waarom denk je dat zoveel rijken Nederland verlaten? Ze betalen niet alleen relatief veel meer belasting, ze kopen veel meer spullen waar allemaal BTW op zit, ze maken veel meer gebruik van diensten als kapper, tuinman, autogarage etc, alleen maar goed voor het land dus.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:37

Moderatoropmerking:
Off topic reacties verwijderd, graag on topic blijven.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:46

Ik heb vorig jaar nog een rondleiding gehad op stoeterij Duyselshof. Mega mooie stal, alles state of the art, de veulentjes, merries en dekhengsten gezien. En wat ook heel leuk was dat daar ook 2 meiden waren van een jaar of 10, die een dagje Duyselshof kado hadden gekregen voor de verjaardag. Die mochten een dagje daar paarden poetsen, longeren enz.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:48

Hoefslag heeft blijkbaar over Kees Visser heengekeken die op 368 in de Quote 500 staat.........

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:13

JessicaD88 schreef:
kinel schreef:

Jaloers? Wees blij dat er mensen zijn die hun nek uitsteken, bedrijven opzetten, risico's nemen en beginnen met weken van 80 uur. Ja dan gaat t boeltje lopen en verdien je veel. Prima toch? Heb jij geen last van, sterker nog; zij betalen naar verhouding veel meer belasting dan de middenmoot hoor! Waarom denk je dat zoveel rijken Nederland verlaten? Ze betalen niet alleen relatief veel meer belasting, ze kopen veel meer spullen waar allemaal BTW op zit, ze maken veel meer gebruik van diensten als kapper, tuinman, autogarage etc, alleen maar goed voor het land dus.

Eeehm excuseer, als je een bedrijf hebt betaal je die BTW niet, die is weer aftrekbaar hé ;) Zoals hierboven ook gezegd wordt, zo'n paarden bedrijf wordt juist als giga aftrekpost gebruikt (misbruikt) om minder belasting te moeten betalen. Ik ben het met je eens dat je niet zonder zakenmensen kan, en dat zij alleen maar de economie helpen doen draaien, maar of ze naar verhouding nu echt zoveel meer belasting betalen dat waag ik te betwijfelen. Daar hebben ze immers allerlei slimme boekhouders voor in dienst om te zorgen dat ze dmv allerlei aftrekposten en slimme systemen zoals een kantoor in een belastingparadijs uiteindelijk absoluut niet zoveel belasting betalen als de staat wel zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:25

Ik kan wel zien dat hier mensen zitten die er werkelijk geen benul hebben van hoeveel belasting de rijkeren moeten betalen. En als je een bedrijf hebt wil dat niet zeggen dat je maar alles af kunt trekken.
Een euro is voor die mensen uit de Quote net zoveel waard als voor iemand uit de middenmoot. Dat ze er meer van hebben wil niet zeggen dat ze het maar weg moeten geven of een financiële steunpilaar moeten worden voor de maatschappij.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:31

Lamar, moeten we dan maar medelijden hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:33

Nee maar ik lees een boel onzin hier.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:13

@horseyfries, mijn vriend heeft ook een eigen zaak, maar wij mogen echt niet alles aftrekken hoor! Wat prive is betaal je gewoon belasting over. Daarbij betalen de mensen met een eigen zaak ook al veel belasting, afhankelijk van de branch. Wij moeten bijvoorbeeld al meer dan de helft afstaan. ;) Ik wil dus niet weten wat hun als zaak aan belasting moeten betalen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:52

horseyfries schreef:
kinel schreef:
Eeehm excuseer, als je een bedrijf hebt betaal je die BTW niet, die is weer aftrekbaar hé ;) Zoals hierboven ook gezegd wordt, zo'n paarden bedrijf wordt juist als giga aftrekpost gebruikt (misbruikt) om minder belasting te moeten betalen. Ik ben het met je eens dat je niet zonder zakenmensen kan, en dat zij alleen maar de economie helpen doen draaien, maar of ze naar verhouding nu echt zoveel meer belasting betalen dat waag ik te betwijfelen. Daar hebben ze immers allerlei slimme boekhouders voor in dienst om te zorgen dat ze dmv allerlei aftrekposten en slimme systemen zoals een kantoor in een belastingparadijs uiteindelijk absoluut niet zoveel belasting betalen als de staat wel zou willen.

Alles wat jij prive uitgeeft betaal je gewoon netjes BTW over hoor ;) en volgens mij hebben mensen met een dergelijk inkomen een aardig bestedingspatroon!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:27

Rijk of arm, we hebben elkaar allemaal nodig. Wij hebben nog niet vaak een paard verkocht aan arme mensen! En toen ik zelf nog arm was, reed ik op paarden van andere mensen (die dus rijker waren).

En ik ben blij dat er puissant rijke mensen zijn die hun geld uit willen geven aan paarden. kijk eens wat Leon Melchior van Stoeterij en Studbook Zangersheide op heeft gezet. Die Wereldkampioenschappen voor jonge paarden bv, dat zijn toch evenementen die toonaangevend zijn. Ik ben blij dat hij niet van wielrennen houdt, of van formule I- races. Hij heeft bv ook Ramiro en Alme definitief op de kaart gezet met zijn fokkerij!Zulke mensen kunnen toch veel betekenen voor de paardenwereld.