Van den Dungen mag winterseizoen uitrijden met Future

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Van den Dungen mag winterseizoen uitrijden met Future

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 15:52

http://www.horses.nl

De rechter besloot maandag in de rechtbank in Amsterdam dat de hengst Future tot 14 april bij Maria van den Dungen mag blijven. In april van dit jaar had wijlen de heer Gordijn het paard uitgeleend aan de amazone. De IJzeren Man wil het paard aanstaande zaterdag verkopen op de Young Star Elite veiling in Weert, maar de familie Van den Dungen weigerde om de hengst af te staan. De rechter vond het belang van Maria van den Dungen, namelijk het uitrijden van het winterseizoen, zwaarder wegen dan het belang van De IJzeren Man bij een snelle verkoop.

Omdat Van den Dungen weigerde om de hengst af te staan, zag De IJzeren Man zich genoodzaakt om een kort geding procedure op te starten. De rechter besliste dat de hengst op 14 april aanstaande terug moet naar De IJzeren Man. De rechter heeft de eis tot afgifte bijgezet met een dwangsom tot 75.000 euro. Ook mag De IJzeren Man de hengst met behulp van de politie ophalen ingeval de hengst op 14 april aanstaande niet vrijwillig zal worden afgegeven. Daarbij heeft De IJzeren Man op het paard nog beslag gelegd.

De rechter heeft Van den Dungen in overweging gegeven om de hengst wel deel te laten nemen aan de geplande veiling. Bij verkoop zal de levering alsdan in april kunnen plaatsvinden. Wisseling van eigenaar is thans gewoon mogelijk. De IJzeren Man gaat er dan ook vanuit dat de hengst op de veiling aanwezig zal zijn om geveild te worden. Eugene Reesink van Equine Elite Young Stars Equi liet zojuist weten dat er nog geen duidelijkheid is of Future daadwerkelijk op de veiling zal verschijnen.

Zie ook: [ON] Grand Prix hengst Future geveild tijdens Performance Plus

Thomas

Re: Van den Dungen mag winterseizoen uitrijden met Future

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:09

Lijkt me niet dat je dat paard dan nog met veel plezier een winter uitbrengt..

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:15

Thomas schreef:

Lijkt me ook niet. Ik ken de details niet maar vind het vreemd dat je als eigenaar geen volle zeggenschap over je eigendom heb.

Als ik eigenaar van een paard zou zijn die een paard bij een ruiter neer wou zetten zette ik hem dus absoluut niet bij van den Dungen neer want dan weet je dus niet of je je paard terug krijgt.
Om deze reden lijkt het mij geen goede stap voor de carriere van deze amazone

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:17

Ik denk dat de familie Van den Dungen dat bezwaar niet heeft. Ik denk eerder dat de hengst die dus nog bijna een half jaar daar blijft niet bepaald veel kopers zal trekken.
De grap van een (relatief duur sport)paard kopen is dat je zelf het paard wilt uitbrengen of laten uitbrengen door de ruiter van jouw keuze. Bovendien loopt de koper bij deze constructie een groot financieel en sportief risico als er iets gebeurd met het paard.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:36

Ik vind het raar van de van den dungetjes rechten hebben over het paard, schijnbaar.. heeft ze dat paard al uitgebracht dan? Nooit iets van gehoord, en de eigenaar hoort toch gewoon recht te hebben het paard verkopen..

zal vast wel een contractje gesloten zijn tussen hun.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:40

Ja, Maria van Den Dungen start sinds afgelopen zomer met Future in de ZZlicht en bij de jUnioren!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:42

Ik geloof dat Van Dungen zal betalen per jaar dat ze dat paard huurt om het zo te zeggen. Dan is er een contract, en als het paard dan verkocht wordt is er inderdaad contractbreuk.
Dat lijkt mij de enige logische verklaring?

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:45

renatevb schreef:
Ik geloof dat Van Dungen zal betalen per jaar dat ze dat paard huurt om het zo te zeggen. Dan is er een contract, en als het paard dan verkocht wordt is er inderdaad contractbreuk.

Het zou een logische verklaring zijn maar zou het paard dan niet met het contract verkocht worden waardoor er helemaal geen rede is/was om naar de rechter te gaan?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:48

Nou ik vraag me af wat het overlijden van degene die het paard heeft uitgeleend (wijlen de heer Gordijn) er mee van doen is....en is De Ijzeren Man gedeeld eigenaar ofzo?

Ken duidelijk het hele verhaal niet...wie wel?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:23

De heer Gordijn was bij leven eigenaar van De Ijzeren Man en dus van het paard in feite.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:19

Een contract is een contract en er wordt ook voldoende voor betaald dus de familie van den Dungen staat in hun recht. De vraag is alleen of je dit moet willen zo want het is voor de onderlinge verhoudingen niet echt een opsteker denk ik zo.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:40

danielle mag future dan tot april blijven rijden maar ik denk idd ook dat er nog maar weinig eigenaren
hun paarden bij haar zullen stallen , die willen toch echt zeggenschap over hun knollies van een paar ton :j

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:16

jeetje wat een gedoe.. snap het van van familie van den Dungen, maar het is zo'n gedoe en de relatie tussen elkaar wordt er ook niet beter op.. En alles komt negatief in de media...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:20

Ik vind eerder dat de IJzeren man negatief in het daglicht komt. Er schijnen duidelijke afspraken gemaakt te zijn met dhr. Gordijn anders had de rechter ook niet zo beslist.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:23

breggel1982 schreef:
danielle mag future dan tot april blijven rijden maar ik denk idd ook dat er nog maar weinig eigenaren
hun paarden bij haar zullen stallen , die willen toch echt zeggenschap over hun knollies van een paar ton :j

Wie is Danielle?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:04

dat word dan met pijn en moeite een paard uitrijden. Heeft Maria dan geen andere paarden die ze in de junioren kader kan starten. Ze had Rembrandt toch?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:04

Vala schreef:
breggel1982 schreef:

Wie is Danielle?

Dannielle Heijkoop of Danielle van Mierlo, denk ik...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:07

Wat doet idd danielle in dit verhaal dannn?

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:25

Het gaat hier over Maria van den Dungen, denk dat iemand zich verlezen had ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:48

Neem idd aan dat er een contract ligt. Tussen de van Dungens en de IJzeren Man. Anders had de rechter het wel afgewezen lijkt mij. Als je een huis huurt staat een eigenaar van dat huis ook niet in zijn recht je er zomaar uit te knikken. Dit was even ter zijde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:50

juliomariner schreef:
Thomas schreef:

Lijkt me ook niet. Ik ken de details niet maar vind het vreemd dat je als eigenaar geen volle zeggenschap over je eigendom heb.

Als ik eigenaar van een paard zou zijn die een paard bij een ruiter neer wou zetten zette ik hem dus absoluut niet bij van den Dungen neer want dan weet je dus niet of je je paard terug krijgt.
Om deze reden lijkt het mij geen goede stap voor de carriere van deze amazone

Afspraak is afspraak. Ook als de persoon die de afspraak heeft gemaakt overleden is.

En of ik mijn paard bij van den Dungen neer zou zetten? Jawel hoor. Paard wordt alleen maar meer waard als van den Dungen hem succesvol start en naar een niveau toerijdt.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:38

renatevb schreef:

Aha, een eigenaar moet een talentvol paard verhuren ipv ter beschikking stellen. Ik heb weer wat bij geleerd..

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 06:53

koenborias schreef:
dat word dan met pijn en moeite een paard uitrijden. Heeft Maria dan geen andere paarden die ze in de junioren kader kan starten. Ze had Rembrandt toch?

Uhm.... Rembrandt is een pony...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:11

@ koekborias, Rembrandt was een pony.

Als ik de eigenaar van dat paard was geweest had ik ook geprobeerd om 'm daar weg te halen, zeker als je de achtergrond kent van de 'huurder' ;)

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:17

Ken jij dit dan Mosh?