Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Turdus schreef:Als het goed is komt je veearts toch ook 1 keer of 2 keer in het jaar voor enten? Onze veearts weet dat wij goed voor onze beesten zorgen, en houdt daar ook rekening mee met het ontwormen. Hij denkt altijd mee, en doet er echt niet moeilijk over om die dingen mee te geven. Hij weet wat ze de voorgaande keren hebben gekregen.
Laura_x_ schreef:Tjuppie schreef:wat een onzin zeg.
Ik vind het ook raar dat je ze niet meer in de winkel kunt kopen, maar dat je eerst de dierenarts moet laten komen..
Laura_x_ schreef:Quotes weggehaald.
Oh, dat wist ik niet? De stal waar ik gewerkt heb deed dit gewoon met algemene wormkuren en bij mijn paarden deed ik dat ook altijd.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Wat nou als je niet op wedstrijd gaat/op vreemde terreinen komt? Dan is inenten toch niet verplicht?
Niet aanvallend bedoeld, puur nieuwsgierigheid/stukje ontwetendheid mischien van mijn kant.
NiG schreef:Helemaal terecht dat ze hem aanpakken, die regels zijn er niet voor niets.
Als iedereen maar een eind raak kan ontwormen werkt er straks geen enkel ontwormingsmiddel meer!
Maar je kunt idd best eerst langs dierenarts A gaan en dan langs B met hetzelfde recept..
Germie; kun je een linkje naar jouw berichten over 'gevaarlijk' mestonderzoek sturen? Vraag me erg af wat daar gevaarlijk aan kan zijn? (dat je een beetje vies wordt met mest verzamelen misschien)
rubyenjody schreef:pfff, wat een onzin zeg dit! op een paardenmarkt, komop iedereen weet toch dat de helft van de paarden daar niet ontwormd is! en als je die dus meeneemt daar graag een wormenkuur voor wilt hebben. in tegenstelling tot dit vind ik zelfs dat de DA die daar aanwezig was en de wormenkuren daar weggaf, goed werk deed!
roxxxiejjj schreef:Plus die van mij staat met koeien en schapen, dus wil hem gewoon ontwormt hebben. Vind het jammer dat er gewoon zo ontzettend moeilijk over gedaan wordt.