Het object voor de veiling.
Edward Gal heeft een groot canvas van Totilas gedoneerd aan een veiling waarbij geld zal worden opgehaald voor de Nieuw Zeelandse Para Equestrian amazone Rachel Stock. De amazone wil dolgraag naar Duitsland afreizen om samen met de Australische dressuuramazone Hayley Beresford drie maanden lang te kunnen trainen. De reis zou in mei 2012 moeten plaats vinden.
Rachel Stock werd door Nieuw Zeeland geselecteerd als een van de mogelijke kandidaten om het land te vertegenwoordigen tijdens de Paralympische Spelen van 2012 in Londen. Volgens de FEI is Stock een van de vijftien atleten ter wereld die stevig op koers ligt om een medaille te halen tijdens de Paralympics.
Stock rijdt al jaren, maar brak plotseling haar rug tijdens een eventingwedstrijd in 1993. Niet veel later kwam de diagnose dat ze een degeneratieve botziekte heeft die haar gewrichten en botten vernietigd. "Sindsdien heb ik mijn rug al meerdere malen gebroken en heb ik ook nog kanker erbij gekregen, maar ik ben altijd de dingen blijven doen waar ik veel plezier van heb en mijn motto is dan ook: "Ik sta niet toe dat de dingen die ik niet kan doen, me tegenhouden de dingen te doen die ik wel kan."
Rachel kreeg recentelijk Hillbreeze Emmerich onder het zadel, het voormalige paard van Ben Terry, die met Emmerich het nationaal kampioenschap voor Young Riders won in Australie. Rachel reist dan ook veel af naar Australie om met het paard te kunnen trainen.
De foto van Edward en Totilas is 80 centimeter wijd en 55 centimeter hoog en komt met een echtheidscertificaat. De waarde is geschat op ongeveer $10.000. "De verkoop van het schilderij zal alle problemen oplossen, maar ik denk dat het voor veel minder geld van eigenaar gaat wisselen. Het is wel een mooie investering voor iemand," aldus Stock.

.