Gisteren was bokker NonaWen aanwezig tijdens de cross van de Military Boekelo. Gelukkig wilde zij een sfeerverslag/fotoverslag voor de voorpagina van Bokt.nl maken. Zie hieronder de impressie:
De weersvoorspellingen schommelden de afgelopen week nogal voor de zaterdag, en met een voorspelling voor 1.3 mm aan regen ben ik met zeer goede moed naar Boekelo vertrokken
om foto's te maken van de cross. Voor de zekerheid toch maar wat plasticzakken in m'n tas gestopt, want tsjah mocht het gaan regenen die 1.3 mm wilde ik niet op m'n hoofd en al helemaal niet op
m'n camera.
Met 110 combinaties die zaterdag zouden starten en een 6 kilometer lang parcour met daarin 25 hindernissen zouden we nog wel even onder de pannen zijn. En dat waren we, 3,5 uur hebben we erover gedaan
om het hele parcours te doorlopen en de nodige foto's te maken.
Wanneer je wat "paard" wilt zien zul je eerst het "stro-dorp" moeten trotseren. Nu is het op de meeste wedstrijden een dorp, in Boekelo kun je het beter een "stro-stad" noemen. Van jaccuzi's
tot kozijnen en hoofdstellen tot grasmaaiers. Eigenlijk is alles te koop.
In het midden van dit dorp ligt een grote ring met een aantal hindernissen, deze ring valt voor de ruiters te bereiken door een pad van drie meter breed tussen de tenten en vele mensen door. Respect voor
zowel de paarden als de ruiters hoe deze in volle galop door een relatief smal pad galloperen.
Een combinatie die net terugkomt van de ring en zich een weg terugbaant richting parcours.

De tweede combinatie die we tegenkwamen, net over de eerste hindernis gekomen richting de grote ring.

Hier de start.

Naast de start lag ook meteen de finish alwaar de paarden gekoeld en verzorgd werden. Tevens werden de paarden nagekeken door de verschillende dierenartsen. Een erg leuke gebeurtenis om even te blijven kijken; met bezwete paarden en veelal blije ruiters en amazones.

Met de dierenarts

Dit was een behoorlijke hindernis, waarbij er eerst een weg naar boven gesprongen moest worden en daarna een aardige afsprong naar beneden.

Vervolgens moest een combinatie er weer in volle galop vandoor naar de volgende hindernis.

Zo grauw als de dag startte trok het rond één uur helemaal open op het moment dat we het bos in liepen. En werd het gewoon warm met een heerlijk zonnetje

Hét spektakel waarvoor ik in de eerste plaats al naar Boekelo heen wilde, is de waterbak, zoals bij iedere eventingwedstrijd blijft dat toch een hoogtepunt. En met een doorbrekend zonnetje
versnelden we de pas om er zo snel mogelijk te zijn. De enige foto die ik daar heb kunnen maken is deze foto. Alle bezoekers hadden blijkbaar hetzelfde idee, en hadden zich samengepakt op de daar
opgestelde tribunes en kleine stukjes vrije ruimtes.

Vanuit de waterbak kon je een prachtige lijn in volle galop pakken naar de volgende hindernis.

Met donkere wolken aan de linkerkant bleven we stug doorlopen en keken we naar de strak blauwe lucht aan onze rechterkant. Die 1,3 mm regen was vanmorgen al gevallen.
En al lopende deed de volgende combinatie zich aan.

Uiteindelijk verdreven de donkere wolken aan onze linkerhand de strakblauwe lucht aan onze rechterhand, wat resulteerde in

1,3 mm aan regen? Ik denk dat ze bedoelden 13 mm aan neerslag. In het midden van het parcours zijn we maar richting het begin gaan lopen om op te warmen in de tenten. Waar het opentrok toen we
binnen zaten met een typisch Twents stamppot buffet. Ter plaatse konden we nog even genieten van de laatste startende combinaties in het midden van het strodorp.

Foto's: http://www.wendyengelen.com/

toen heb ik het ook richting het tentdorp gezet.. want we waren doorweekt haha daarom ook dat houten huisje niet, ik was er naar toe op weg..
zie wel een van de plu's liggen
Verder heb ik er heel weinig van meegekregen heb 2/3 combinaties er door zien gaan