Spectaculair Boekelo - de Cross in beeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Spectaculair Boekelo - de Cross in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:14

http://www.bokt.nl

Gisteren was bokker NonaWen aanwezig tijdens de cross van de Military Boekelo. Gelukkig wilde zij een sfeerverslag/fotoverslag voor de voorpagina van Bokt.nl maken. Zie hieronder de impressie:

De weersvoorspellingen schommelden de afgelopen week nogal voor de zaterdag, en met een voorspelling voor 1.3 mm aan regen ben ik met zeer goede moed naar Boekelo vertrokken
om foto's te maken van de cross. Voor de zekerheid toch maar wat plasticzakken in m'n tas gestopt, want tsjah mocht het gaan regenen die 1.3 mm wilde ik niet op m'n hoofd en al helemaal niet op
m'n camera.

Met 110 combinaties die zaterdag zouden starten en een 6 kilometer lang parcour met daarin 25 hindernissen zouden we nog wel even onder de pannen zijn. En dat waren we, 3,5 uur hebben we erover gedaan
om het hele parcours te doorlopen en de nodige foto's te maken.

Wanneer je wat "paard" wilt zien zul je eerst het "stro-dorp" moeten trotseren. Nu is het op de meeste wedstrijden een dorp, in Boekelo kun je het beter een "stro-stad" noemen. Van jaccuzi's
tot kozijnen en hoofdstellen tot grasmaaiers. Eigenlijk is alles te koop.
In het midden van dit dorp ligt een grote ring met een aantal hindernissen, deze ring valt voor de ruiters te bereiken door een pad van drie meter breed tussen de tenten en vele mensen door. Respect voor
zowel de paarden als de ruiters hoe deze in volle galop door een relatief smal pad galloperen.

Een combinatie die net terugkomt van de ring en zich een weg terugbaant richting parcours.
Afbeelding

De tweede combinatie die we tegenkwamen, net over de eerste hindernis gekomen richting de grote ring.
Afbeelding

Hier de start.
Afbeelding

Naast de start lag ook meteen de finish alwaar de paarden gekoeld en verzorgd werden. Tevens werden de paarden nagekeken door de verschillende dierenartsen. Een erg leuke gebeurtenis om even te blijven kijken; met bezwete paarden en veelal blije ruiters en amazones.
Afbeelding

Afbeelding

Met de dierenarts
Afbeelding

Dit was een behoorlijke hindernis, waarbij er eerst een weg naar boven gesprongen moest worden en daarna een aardige afsprong naar beneden.
Afbeelding

Vervolgens moest een combinatie er weer in volle galop vandoor naar de volgende hindernis.
Afbeelding

Zo grauw als de dag startte trok het rond één uur helemaal open op het moment dat we het bos in liepen. En werd het gewoon warm met een heerlijk zonnetje
Afbeelding

Hét spektakel waarvoor ik in de eerste plaats al naar Boekelo heen wilde, is de waterbak, zoals bij iedere eventingwedstrijd blijft dat toch een hoogtepunt. En met een doorbrekend zonnetje
versnelden we de pas om er zo snel mogelijk te zijn. De enige foto die ik daar heb kunnen maken is deze foto. Alle bezoekers hadden blijkbaar hetzelfde idee, en hadden zich samengepakt op de daar
opgestelde tribunes en kleine stukjes vrije ruimtes.
Afbeelding

Vanuit de waterbak kon je een prachtige lijn in volle galop pakken naar de volgende hindernis.
Afbeelding

Afbeelding

Met donkere wolken aan de linkerkant bleven we stug doorlopen en keken we naar de strak blauwe lucht aan onze rechterkant. Die 1,3 mm regen was vanmorgen al gevallen.
En al lopende deed de volgende combinatie zich aan.
Afbeelding

Uiteindelijk verdreven de donkere wolken aan onze linkerhand de strakblauwe lucht aan onze rechterhand, wat resulteerde in
Afbeelding

1,3 mm aan regen? Ik denk dat ze bedoelden 13 mm aan neerslag. In het midden van het parcours zijn we maar richting het begin gaan lopen om op te warmen in de tenten. Waar het opentrok toen we
binnen zaten met een typisch Twents stamppot buffet. Ter plaatse konden we nog even genieten van de laatste startende combinaties in het midden van het strodorp.
Afbeelding

Foto's: http://www.wendyengelen.com/

FriesWytske

Re: Spectaculair Boekelo - de Cross in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:17

Ga even temmen. Dit staat hier verkeerd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:18

Nee hoor. Dat staat hier goed. Impressie voor de voorpagina :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:18

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:31

Leuk verslag en mooie foto's Wendy!

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:33

Ben er ook geweest, maar dan met niet zulke mooie foto's ;) _/-\o_

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:36

Superleuke fotoreportage +:)+
ik heb gister heerlijk (bijna de hele dag) op de bank gehangen en tv oost gekeken. Zij zonden de hele dag live de military uit, wat geweldig van een regionale zender /3

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:38

Mooie foto's! Alleen jammer dat je de 2e waterbak niet op de foto hebt, die is een stuk mooier als die eerste waterbak! ;) Ook de hindernis in het houten huisje was erg gaaf, maar die hebben jullie echt net overgeslagen. :P

Super reportage verder!! :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:40

Bedankt allemaal !

Nou die tweede waterbak, toen begon het zó te gieten... zó enorm te plensen :') toen heb ik het ook richting het tentdorp gezet.. want we waren doorweekt haha daarom ook dat houten huisje niet, ik was er naar toe op weg..

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:41

Mooie foto's! Was een geslaagd weekend, en ondanks de paar stevige buien zaterdag was het goed te doen! Vanochtend met springen brak de zon zelfs nog echt door en is het praktisch de hele dag droog geweest! :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:47

Wendy, leuk verslag, mooie foto's!

Gaaf dat je een voorpagina verslag hebt mogen maken!!!
Complimenten voor jou!!

SR_Webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:52

Schitterende foto`s, misschien volgend jaar ook maar eens bezoeken. Lijkt me een mooi evenement !

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:02

wat leuk!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:03

Leuke foto's!

LINDY_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:12

gave foto's!!!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:41

Wat een ontzettend gave foto's heb je gemaakt zeg! _/-\o_

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:43

http://boktimg.nl/upload/19903/boekele2011-11.jpg
hier heb ik de hele middag bij gezeten, gaaf om te zien hoe ze lans komen in volle galop. en als het zonnetje doorbrak was het ook heerlijk genieten :D
op de foto heb je ons er net afgelaten aan de linkerkant :+ zie wel een van de plu's liggen :Y) :Y)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:52

complimenten voor de foto's! leuk leuk :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:31

Wat een leuke foto's, ziet er uit als een goed geslaagde dag, ik zie alleen maar uiterst geconcentreerde en blije koppies voorbij komen! leuk gezicht :D

Een beetje blonde vraag, wat is het witte op de benen op de paarden van de eerste paar foto? lijkt me een rare plek voor zweet, is het speeksel?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:55

Het was superr

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:32

Mooi verslag en foto's.
Zag op de site van de tubantia ook spectaculaire foto's staan.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:41

Wat mij wel heel erg is opgevallen (ik heb via rtv oost gekeken) is dat er zoveel paarden zijn gevallen in de waterpartij. Gelukkig vertraagd het water ook de val en zijn de paarden er goed vanaf gekomen, maar ik vraag me toch af wat er aan de hand is geweest? Want van de andere jaren staat het me niet bij dat er zoveel vallen op een specifieke hindernis zijn gebeurd. Ik denk trouwens dat de ruiters het nog welleens lastig zullen krijgen het vertrouwen van het paard in de waterinsprong te herstellen na zo'n ongelukje, zeker aangezien dat een van de moeilijkere onderdelen is bij de opleiding van een nieuw eventingpaard...

Verder wel een hele mooie impressie. Ik vond het erg jammer dat ik er weer niet bij kon zijn, en het is dan altijd leuk om op deze manier toch het een en ander mee te krijgen :))

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:50

Ontzettend leuk Wendy!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 06:30

Telpeva schreef:
Wat een leuke foto's, ziet er uit als een goed geslaagde dag, ik zie alleen maar uiterst geconcentreerde en blije koppies voorbij komen! leuk gezicht :D

Een beetje blonde vraag, wat is het witte op de benen op de paarden van de eerste paar foto? lijkt me een rare plek voor zweet, is het speeksel?

Dat is een soort beschermlaag dat wanneer ze vallen, ze beter over de hindernis heen glijden :)

MLoeser; ik hoorde dat het voornamelijk Russen waren die daar te water raakten .. :j Verder heb ik er heel weinig van meegekregen heb 2/3 combinaties er door zien gaan :)

Bedankt iedereen :)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 06:38

MLoeser schreef:
Wat mij wel heel erg is opgevallen (ik heb via rtv oost gekeken) is dat er zoveel paarden zijn gevallen in de waterpartij. Gelukkig vertraagd het water ook de val en zijn de paarden er goed vanaf gekomen, maar ik vraag me toch af wat er aan de hand is geweest? Want van de andere jaren staat het me niet bij dat er zoveel vallen op een specifieke hindernis zijn gebeurd. Ik denk trouwens dat de ruiters het nog welleens lastig zullen krijgen het vertrouwen van het paard in de waterinsprong te herstellen na zo'n ongelukje, zeker aangezien dat een van de moeilijkere onderdelen is bij de opleiding van een nieuw eventingpaard...

Verder wel een hele mooie impressie. Ik vond het erg jammer dat ik er weer niet bij kon zijn, en het is dan altijd leuk om op deze manier toch het een en ander mee te krijgen :))

Ik heb een tijdje bij de waterbak gestaan en iedereen ging goed of het ging net goed.
Alleen zijn er 3 achter elkaar gevallen.
Waarvan 2 (kan je ook op de foto's van tvoost zien) het ervoor al mis ging beugels/balans kwijt.
Dan met de landing ga je.
Er was 1 paard die ook helemaal onder ging en dat zag er heel zielig uit.
Maar de andere ging de ruiter en het paard nam het hazepad hahahaha