Verhalen gezocht voor... het Bokt jubileummagazine!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Verhalen gezocht voor... het Bokt jubileummagazine!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 00:29

Bokt.nl
Afbeelding

In het begin van het jaar hebben we er al uitgebreid aandacht aan besteed: Bokt bestaat dit jaar 10 jaar. Of ja, ondertussen al bijna 11, maar voordat het zover is willen we het jubileum nog één keer uitgebreid vieren. Dat gaan we doen met een eenmalig Bokt jubileummagazine in samenwerking met Bit!

Wij zijn al hard aan het schrijven, maar in het magazine willen we ook jullie, onze gebruikers, aan het woord laten. Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal over Bokt. Wat heeft Bokt voor jou betekend? Wat is jouw hoogtepunt van 10 jaar Bokt? Of wat is je mooiste/beste/gekste herinnering die ‘iets’ met Bokt te maken heeft? Een selectie van de meest bijzondere antwoorden zullen we gebruiken in het magazine. Jouw verhaal insturen kon tot 5 oktober, 17:00 uur. Op dit moment is het niet meer mogelijk om in te sturen, we willen iedereen die de tijd heeft genomen om zijn verhaal te typen heel hartelijk bedanken!

Oh, en mocht jij toevallig ergens in de afgelopen 10 jaar de pérfecte ‘Bokt in de sneeuw’foto gemaakt hebben? Die zoeken we nog!.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:00

Bokt heeft mij geholpen mijn gedachtes en mening over het draagmoederschap vorm te geven. Dankzij mijbn mede bokkers weet ik nu dat ik draagmoeder wil zijn voor mijn dierbare vrienden!
Ik vind het een grandioos voorbeeld van wat er gedeeld kan worden en welke discussies bokkers durven aan te gaan. Voor mij zijn ze allemaal goud waard!
[MW] Draagmoeder voor bevriend stel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:45

Ik heb dankzij bokt op een aparte manier mijn paard gevonden.

Een paard wat vele topics heeft doen sluiten. Een paard wat achteraf totaal anders bleek te zijn, dan wat erover gezegd werd en wat het bijna met de dood heeft moeten bekopen. inmiddels hebben we zelfs ons wedstrijd debuut gemaakt en kreeg ik van de jury als commentaar "wat een braaf paard"

Door bokt heb ik ook gezien, hoe close "onbekenden" met elkaar kunnen zijn. Met de bokkers die helaas niet mee ronder ons zijn, dat een jaar na dato mensen nog steeds berichten plaatsen en foto`s. Wat een steun mensen kunnen geven, met een simpel berichtje

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Verhalen gezocht voor... het Bokt jubileummagazine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:50

Bokt heeft een hele grote wending aan mijn leven gegeven...
Ik plaatste 2 jaar terug een berichtje, dat ik wel graag ponykampen wou begeleiden. Ine stuurde mij een berichtje, met een email adres van een organisatie. Dat was in belgie. Ik heb daar dus een aantal kampen begeleid, nieuwe vrienden gemaakt, mezelf beter leren kennen, ben heel hard verandert daar. Door die kampen ben ik gaan doen wat ik echt wou. Ben een beetje in belgie blijven hangen (o.a. door een relatie) en heb er uiteindelijk zelfs mijn paard gekocht. De advertentie stond op bokt, maar doordat ik in belgie woonde vond ik het lekker dichtbij om te gaan kijken.

Ik vraag me altijd nog af wat er was gebeurd als Ine niet dat berichtje had gestuurd.....

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:58

Zoekacties naar bijvoorbeeld tinker swieber zal ik nooit vergeten helaas is zijn maatje Tess nog steeds zoek voor zover ik weet. [HK] Tinkers gestolen

Idd zoals al aangegeven groot medeleven bij overleden of zieke bokkers. 600 kaartjes gingen er naar een vrouw die al langer leefde dan gedacht werd van te voren. [LZP] Oproep: Help een meisje een mooie dag te beleven!

Maar ook de super gezellige huiskamertopics waar echt hechte clubjes gevormd worden, waar lief en leed gedeeld wordt en er na 23 delen nog steeds geen einde is gekomen aan onze (inmiddels niet meer zo twilightachtige) twigirls-topics!!! [HK] Wedding, pregnancy, baby, it doesn't make the Twigirls lazy
Ja in de huiskamer kom je topics tegen die gegarandeerd staan voor buikpijn van het lachen, tranen die je over het gezicht rollen, van je stoel af vallen van het lachen, en troostende woorden als het een mede bokker allemaal even tegen zit.

En niet te vergeten de jaarlijkse stress van alle dedagisveeltekortomaldieshowsenclinicstekunnenzienophorseevent :D

:oo en ik vergat bijna mijn "nieuwe pagina vloek", waar ik uitvoerig kennis mee heb mogen maken tijdens alle 23 delen van de twilighttopics >;)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:26

Ik heb zoveel aan bokt te danken, als belangrijkste mijn droompaard Yippie... Gefokt door een bokker waar ik als jonge 20-er heul veel respect voor had, waar ik zoveel van geleerd heb, die door bokt een vriendin geworden is, en mijn paardje is een dochter van 2 boktpaarden. En ik moet in het verlengde daarvan dan meteen denken aan de overweldigende steun die ik van bokt ervaren heb, bij het aftellen naar de geboorte van mijn veulen en het verschrikkelijke verlies na anderhalve dag (wat er uiteindelijk voor zorgde dat Yippie van mij werd). In 'real life' was er niet altijd veel begrip voor mijn verdriet, maar de berichtjes op bokt hebben me toen zo enorm gesteund.

Deze topics say it all:
[KS] Het aftellen is begonnen!!
[KS-ITP] Knap Fries meisje Yara (Maiko x Sjaard) !HELAAS OVERLEDEN

Daarnaast heb ik zoveel geleerd over bokt, heb ik geweldige mensen leren kennen, ben ik kritischer gaan nadenken over paardenhouden en rijden door de verhitte discussies hier, en ondanks dat er vaak gehakketakt wordt is het vaak ook gewoon 'tough love', lachen, huilen, vriendschappen, troost, informatie.. bokt biedt het allemaal. Ik had bijna 8 jaar geleden niet kunnen denken dat het openen van een accountje op een paardenforum zou uitgroeien tot een vast onderdeel van mijn leventje, online en offline :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:57

Ik ben benieuwd naar dat magazine! :D
Jeetje, hadden jullie dit 10 jaar geleden gedacht? Dat het forum zó groot zou worden?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:06

Moet ik hier m'n verhaal plaatsen of bij de link? Geloof me t is lang. :D
Edit:
Heb dit ingestuurd:

Citaat:
Pfoeh, Bokt.nl ... Waar moet ik beginnen?
Ik heb me in 2007 geregistreerd en het is nu al weer 2011. Wat vliegt de tijd!
Ik kwam als guppie op dit forum en tuurlijk werd ik soms finaal de grond in geboord.
Typische dingetjes van bokt, maar dat maakt het ook juist zo interessant.
Eigenlijk heeft bokt een heel groot invloed gehad op mijn paardenleven.
Zo ben ik qua kwaliteiten en omgang heel erg vooruit gegaan.
Ik heb geleerd dat je niet aan de voorkant hoeft te plukken, en dat wedstrijden nog lang niet zo belangrijk zijn.
Veel over ziekte's geleerd en hoe ik dit kan genezen/voorkomen.
Soms ligt de oplossing zo voor de hand!
Mijn mooiste herinneringen aan bokt zijn toch de momenten dat je buiten met je paard in de hand staat, je serieus iets afvraagt en hem vervolgens even snel vastknupt om het direct op bokt te vragen.
Het fijne aan bokt is dat er altijd wel iemand is die bereid is je te helpen.. En zelfs met Privé dingen zijn PB-box open wilt gooien voor je.
Bokt.nl heeft mij bij Horse Event gebracht, en zonder bokt had ik nooit mijn geweldige fokmerrie!
En nog steeds stuur ik ieder jaar met kerst en oud en nieuw kaartjes van Olivier en mij met een kerstmuts op naar al mijn lieve bokt vriendinnetjes.. En je raad het al.. Ik krijg er tientallen terug!

Mijn beste herinnering aan bokt is toch (wat ik overigens nooit zal vergeten) dat mijn vader vroeger zo'n leek was dat een winterdeken niet nodig was, en een hoefsmid ook niet.
Bokt heeft toen honderden reacties op mijn topic geplaatst, heb zelfs 2 winterdekens gratis van iemand gekregen.
Bokt is zelfs mijn startpagina op m'n telefoon!
Ik heb, soms op een harde manier, mensen leren vertrouwen en wantrouwen.
Pfoeh, ik heb kortom erg veel meegemaakt op bokt.. Het grappige is ook dat ik 80% van alle bokkers ook gewoon ken. Of nou ja.. ken.. Ik weet wat er zoal in hun profiel staat. :D (Vrije tijds besteding hou je toch hé! )
Ik zou niet weten hoe anders mijn paardenleven zou zijn zonder bokt, ik vrees drastische veranderingen! Haha!

Al met al, op naar de volgende 10tallen jaren.
Laat ze maar komen, ik lust ze rauw!

Groetjes, [Giolli]. (Giolli)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:22

Verstuurd :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:35

Ik ook! :)

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:36

ik ben samem met m,n dochter<ook zo,n paardenfreak> begonnen op bokt,eerst af en toe een bericht maar al gauw en veel meelezen,wat gaat een dag dan snel voorbij, en daarna ging ik al veel mee posten en kwamen er ook leuke reacties terug,soms minder leuk maar meestal goed bedoeld , heeeeel veel steun gehad bij het overlijden van m,n lieve herder Samantha en dito heel veel steun gehad bij het overlijden van m,n quartermerrie Sandy, zelfs van mensen uit de andere kant van nederland....geweldig toch .en ook vaak de beslommeringen van alle dag ,tip en weet ik wat nog meer ,alles wordt hier en kan hier besproken worden en we ratelen heerlijk door ,van mij mag bokt nog jaren blijven bestaan en ik feliciteer de beheerders van harte met jullie jubileum,want zonder jullie inzet had bokt nooit zover gekomen als het nu is dus dames/heren op naar de volgende jubileum en een dikke zoen van mij en m,n dochter
liefs Syl en Jess

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:44

Bokt helpt me door mijn bult huiswerk heen..
Als ik 3 opdrachten heb gemaakt mag ik een bokt-topic lezen.. :')

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 19:59

10 jaar geleden was ik er nog niet bij, maar ik weet dat ik voor Bart en Heike kan spreken als ik daar een volmondig 'nee' op antwoord Juut :)

En het is voor ons inderdaad het handigst als jullie de verhalen (ook) via deze link insturen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:06

Een oproepje of de echte pokemon wil opstaan :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:16

Ik heb het verhaal van mij en mijn veulen miracle ingestuurd(op 285 dagen geboren,2 maanden te vroeg) en hoe erg bokt mij,fab en miracle hebben geholpen en hebben gesteund.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:01

Bokt heeft mij er zeker en vast mee doorgeholpen toen ik nu bijna 3 jaar geleden op 26 jarige leeftijd te horen kreeg dat ik borstkanker had.
Een zware periode in mijn leven die ik toch probeerde zo positief mogelijk te ervaren.
Ik hield hier toen een heus dagboek bij en dankzij de steun en vele kaartjes van ao bokkers toen was het draagelijker voor mij
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=857442
Nu gaat het prima met me en zijn we ondertussen een vzw opgestart voor "speciale" kids en onze knollies.
Het leven is veel te mooi om te niksen *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:07

Juut: Bokt is oorspronkelijk opgestart omdat het op een ander forum fout liep (dat van horseplaza destijds). Op horseplaza hoefde je je niet te registreren, met als gevolg dat allerlei mensen onder de namen van anderen gingen posten, met alle gevolgen van dien.
En toen was er bart ;)

Wat ik geleerd heb? Dat er mensen zijn, die ondanks dat ze ernstig ziek zijn, nog steeds positief in het leven kunnen staan en voor anderen klaar kunnen staan. Ik denk dat het duidelijk is op wie ik hier doel.

Bokt is uit zn jasje gegroeit, en daardoor mis ik de saamhorigheid die er in het begin was. Dat is wel iets wat ik héél erg jammer vind. Want wees eerlijk, naar de buitenwereld staat bokt bekend als het grote zeikforum, en das best zonde

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:27

MLoeser schreef:
Een oproepje of de echte pokemon wil opstaan :')

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:05

Ik weet niet meer wat haar boktnaam is maar dat meisje wat op 17jarige leeftijd leukemie kreeg is mij heel erg bijgebleven Romana heet ze volgensmij in het echt.
Daarin kon je goed zien hoe veel bokkers met elkaar meeleven en elkaar steunen terwijl we elkaar eigenlijk niet kennen.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:08

Wat ik leuk vind is dat ik èchte vrienden aan bokt heb overgehouden, die ik ook in het echt vaak zie :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 00:34

Ik heb niet echt een verhaal maar ben al jaren afwisselend lid......Dat zegt toch iets.....Het trekt me.....en al die informatie...die zuig ik op als een spons en pas ik toe......toets dat weer en perfectioneer het.....

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 06:50

Alet schreef:
Wat ik leuk vind is dat ik èchte vrienden aan bokt heb overgehouden, die ik ook in het echt vaak zie :)

The same here. Heb dankzij bokt zoveel leuke en lieve vriendinnen gekregen. :)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:21

Aan bokt heb ik mijn beste vriendin overgehouden ! Die had ik zonder bokt waarschijnlijk nooit ontmoet en dat terwijl ze eigenlijk zo dichtbij woont !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:28

Dankzij een paar bokkers loopt mijn shetje nog vrolijk in haar (kale) wei. Pony was bevangen en ik was al een jaar aan het kloten, dierenarts erbij, hoefsmid, medicijnen, hoefschoenen, holistische arts. Toen kreeg ze weer een terugval en was ik bijna zover om haar in te laten slapen, want hoe lang is het nog fair om te rekken en te proberen? Toen hebben een paar mensen me geadviseerd om naar Rob van Nassau te gaan met Grietje en ik had al meer positieve verhalen gehoord, dus dat gedaan. En sinds die tijd gaat het zoveel beter met haar. Dus ik ben heel blij dat ik toen dit advies heb gekregen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:04

Jordy schreef:
Ik weet niet meer wat haar boktnaam is maar dat meisje wat op 17jarige leeftijd leukemie kreeg is mij heel erg bijgebleven Romana heet ze volgensmij in het echt.
Daarin kon je goed zien hoe veel bokkers met elkaar meeleven en elkaar steunen terwijl we elkaar eigenlijk niet kennen.

Was dat niet yellyfish of zoiets?

Ik heb toendetijd ook haar gehele topic gevolgd en kan het me nog goed herinneren :j
Eigenlijk wel benieuwd hoe deze bokker nu in het leven staat.