Edward Gal heeft sindskort de beschikking over een nieuwe potentiele dressuurtopper.
De 4-jarige Oldenburger hengst Jack Sparrow (Johnson x Wolkentanz II x Don Primero) heeft inmiddels zijn intrek genomen op dressuurstal Werner & Gal in Harskamp.
De zoon van Johnson heeft zich zeer goed gepresenteerd tijdens zijn keuring op de Süddeutsche Sattelkörung Marbach op 6 oktober 2010. Hij liet daar zien over 3 zeer goede basisgangen te beschikken en viel op met zijn imponerende en spectaculaire achterbeengebruik. Fokker van deze hengst is Hugo Schmidgall uit Wüstenrot.
Edward Gal over zijn nieuwe aanwinst: "Ik ben heel blij dat een paard als Jack Sparrow op mijn pad komt. Het is een paard, zoals ik ze graag wil: Bloedmooi, groot, sterk, intelligent, ontzettend werkwillig en ook nog eens een super beweger. Ik heb erg veel zin in de toekomst met dit fantastische paard. Ik weet zeker dat we met deze topper weer heel veel mooie dingen mogen gaan meemaken.”
Edward Gal zal President’s Jack Sparrow in november 2011 aan de KWPN hengstenkeuringscommissie voorstellen. Van Donge & de Roo B.V. te Rhoon hoofdsponsor van President Dressage Stables heeft de aankoop van deze hengst mogelijk gemaakt en wenst Edward en zijn team een fantastische carriere toe met deze nieuwe aanwinst.