Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:01

www.bndestem.nl

Bij Roosendaal wordt mogelijk een van de grootste maneges van Nederland gebouwd. Eigenaar Leon van der Pluim van manege Den Goubergh heeft vergevorderde plannen om zijn eigendom fors uit te breiden.

Hij wil een nieuw, hypermodern paardensportcentrum bouwen, compleet met een viersterrenhotel met 120 bedden en achthonderd parkeerplaatsen. Geschatte investering: ruim 20 miljoen euro.

Van der Pluim denkt met zijn nieuwe centrum veel internationale wedstrijden naar Roosendaal te kunnen halen. „Misschien wel een EK. Met alle faciliteiten die dit nieuwe centrum gaat krijgen - eigenlijk heb ik die tot nu toe alleen in Italië gezien - moet dat makkelijk kunnen. Dan zou echt een droom uitkomen.”

Jack Vromans, grondlegger van het Roosendaalse bouwbedrijf BVR, ziet brood in het plan. Hij is met zijn investeringsmaatschappij Victorem Investments nv bereid veel van de benodigde miljoenen in het project te investeren. „De combinatie van zo’n paardensportcentrum en hotel, dichtbij de A58, heeft veel potentie. Ik geloof er in.” BVR wil het complex gaan bouwen.

De gemeente Roosendaal lijkt bereid mee te willen werken aan het plan. „Wij staan er in principe positief tegenover”, laat een gemeentewoordvoerder weten. Ook de provincie Noord-Brabant komt het plan goed uit. Het bestuur in Den Bosch heeft zeven sporten, waaronder de paardensport, aangewezen die de komende jaren extra geld krijgen. Zo is er 25 miljoen euro beschikbaar voor de financiering van nieuwe ‘topsportaccommodaties’. De initiatiefnemers in Roosendaal hopen dat ze met hun plan een graantje mee kunnen pikken uit die pot.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:04

Nou,ze lijken uit de grond te ploppen die nieuwe paardensportcentra....

Als ik me niet vergis ligt zo'n beetje hetzelfde plan ook klaar voor Gijselte(Drenthe).

Charaz

Re: Plan mega-manege in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:06

Zou wel heel tof zijn, ik ben benieuwd!!

petraaken

Re: Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:27

Vraag me af of dat allemaal wel zo rendabel is. Als ik zo wat google zie ik toch heel wat maneges en stoeterijen te koop staan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:36

maar dit is natuurlijk geen gewone manege en dus richten ze zich op heel andere dingen (grote wedstrijden, clinics, onderzoeken/keuringen enz). Best handig om er verspreid over het land een aantal te hebben liggen, zal andere grote accomodaties ook vast wel wat inkomsten kosten lijkt mij.
Ik neem aan dat als er 25miljoen beschikbaar gesteld is voor nieuwe accomodaties, er daaruit ook wel een fikse investering kan komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:36

Met de prijzen die Den Goubergh vraagt wel hoor :P
Maar daar krijg je dan ook kwaliteit voor terug.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:40

Asyaa schreef:

haha precies wat ik dacht :')

vind het nu al een fijne locatie voor wedstrijden :j
ben heel benieuwd of dit door gaat :D

(lekker dichtbij :+ )
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 21-09-11 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:48

Asyaa schreef:

:j

Ik zou het wel gaaf vinden, zo'n accomodatie om de hoek. Hij is nu al top! Alleen jammer voor de dressuurruiters dat ze nu zo springgericht zijn. Ik hoop dat ze dit plan door kunnen zetten!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:57

Maar hopen dat als ze er toch zoveel geld in gaan steken dat ze ook aan de paarden denken en niet alleen aan geld en zichzelf.
Dus b.v paddocks waar de paarden gewoon veel buiten kunnen en niet het grootste gedeelte van hun leven binnen moeten staan enz enz

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:00

Lijkt me gaaf als ze dan ook grote indoor wedstrijden kunnen organiseren voor de menners.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:24

opisop_shop schreef:
maar dit is natuurlijk geen gewone manege en dus richten ze zich op heel andere dingen (grote wedstrijden, clinics, onderzoeken/keuringen enz). Best handig om er verspreid over het land een aantal te hebben liggen, zal andere grote accomodaties ook vast wel wat inkomsten kosten lijkt mij.
Ik neem aan dat als er 25miljoen beschikbaar gesteld is voor nieuwe accomodaties, er daaruit ook wel een fikse investering kan komen ;)

Heb daar toch zo mijn twijfels over. Veel concoursen hebben erg veel moeite om aan sponsoring te geraken dus wat heb je aan een locatie waar je ze wel kan laten doorgaan maar de organisaties het geld voor zo'n concoursen niet bijeen krijgt?

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:41

Leuk!! Is bij mij om de hoek. Kan ik lekker dichtbij mooie wedstrijden zien :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:51

midgie schreef:
Maar hopen dat als ze er toch zoveel geld in gaan steken dat ze ook aan de paarden denken en niet alleen aan geld en zichzelf.
Dus b.v paddocks waar de paarden gewoon veel buiten kunnen en niet het grootste gedeelte van hun leven binnen moeten staan enz enz

Volgens mij zijn die er al hoor.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:02

Mooi plan, het steekt wel af tegen de 177 paardenobjecten (al dan niet met wonen gecombineerd) die op de huidige markt te koop staan. Kwestie van goed in de slappe was zitten denk ik. Ik ga toch dat staatslot maar weer eens halen ;-) for serious talk over zaken van deze omvang. Ben benieuwd of dit plan werkelijk het verschil gaat maken.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:08

@midgie Dat hoop ik ook!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:58

olijf schreef:
midgie schreef:

Klopt :j . Maar als ik een keer bij de DA moet zijn, zie ik eigenlijk nooit wat buiten staan, terwijl er plek zat is. Ik vraag me dus af of ze nieuwe grond aan gaan kopen voor dit project, of gewoon hun weiland oppofferen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:00

zo zeer benieuwd het was al een mooie manege maar word nou nog leuker zo te lezen.
de paarden daar kwamen trouwens wel buiten maar wel beperkt.
zowel achter als naast de stallen ook stonden de manege paarden en ponys bij de oprit grenzend aan het zandpad.. (weet alleen niet hoe het nou is) dit was namelijk zo een 5a7 jaar terug

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:04

Dat is al tijdje niet meer :+

Word zover ik weet alleen verhuurt (stallen) aan mensen met een unit. Zitten nieuwe eigenaren in :) (denk nu een jaar?)

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:38

hoe duur is het dan om een paard hier te stallen?

Gamiani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:44

Wow dat is wel heel groot :O maar vraag me ook af of het wel nut heeft, stel dat het EK niet komt, wat dan? maarja daar zullen ze vast goed overna denken :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:01

olijf schreef:
midgie schreef:

Klopt, er zijn paddocks en meer dan voldoende weiland.
Inmiddels is deze "manege" alleen geen manege meer. Dit gedeelte is nu zo'n anderhalf jaar geleden gesloten, alle manegepony's en paarden zijn verkocht. De bedoeling was toen al om er een groot ruitersportcentrum van te maken, maar dit is sindsdien eigenlijk het eerste wat ik weer over Den Goubergh hoor, terwijl het toch echt om de hoek is :+

Moet zeggen dat de eigenaren ook wel een berg commentaar over zich heen hebben gekregen (naar mijn mening enigszins terecht..) over de manier van handelen. Manegeklanten kregen slechts 3weken van te voren te horen dat de manege ermee ging stoppen en 'dat ze dus maar een andere manege moesten zoeken'. Veel van mijn vriendinnen reden op deze manege, en sommige mensen kregen het zelfs nog later of via-via te horen. Niet erg netjes..

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:09

Klinkt niet echt leuk, zo'n "megamanege". Ik krijg er een beetje de kriebels van als in een "paardenfabriek".
Maar als ik het artikel verder lees dan is het geen manege maar een paardensportcentrum. Dat kan natuurlijk wel voordelen hebben op een grote schaal. I.m.o. geeft een manege ook manegelessen en dat haal ik er niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:15

manolito10 schreef:
hoe duur is het dan om een paard hier te stallen?

Staat op hun site volgens mij, http://www.dengoubergh.nl

En ik lees hierboven iets over de paarden die naar buiten moeten, maar de meeste sportpaarden komen (helaas) nooit buiten, ik denk dat er daarom nooit gebruik word gemaakt van de paddocks. Maar het is ook tegen mijn principe in, maar waaeom zou je er meer neerzetten als er toch geen gebruik van word gemaakt?

Of het netjes is gegaan met het wisselen van eigenaar weet ik zo snel niet, ik weet er het fijne niet van. Tis iig een stuk beter gegaan als bij de keytenburg want dat was helemaal verschrikkelijk.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:16

Zo'n centrum is volgens mij niet goed leefbaar in de huidige economie. Er zijn veel grote concoursen die erg veel moeite hebben om voldoende sponsoring te krijgen voor het organiseren van een evenement van het kaliber als een EK, of een ander internationaal concours. Van concoursen alleen is zo'n bedrijf niet leefbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:21

petraaken schreef:
Zo'n centrum is volgens mij niet goed leefbaar in de huidige economie. Er zijn veel grote concoursen die erg veel moeite hebben om voldoende sponsoring te krijgen voor het organiseren van een evenement van het kaliber als een EK, of een ander internationaal concours. Van concoursen alleen is zo'n bedrijf niet leefbaar.

Tegen de tijd dat dit helemaal klaar is denk ik (mag het hopen dan) dat het al wat beter gaat met de economie.. Het zal vast nog jaaaren duren voor het er staat.