Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stoffel schreef:spicegirl schreef:schoenen, ringen, opzet, oordopjes,staarthouder enz.
mag ook weleens..
ik vind dit nu weer echt een opmerking die je in dit soort topics kunt verwachten,
niet gehindert door enige kennis van zaken hier een mening over hebben.
horseyfries schreef:Gelukkig zijn er mensen die dat op de juiste manier weten te gebruiken. Van een goede training wordt een paard alleen maar gespierder en sterker en dus beter. Maar daar gaat dit topic niet over.
ze gaan vaak ook mooier lopen door het lawaai van de tribunes (die juist bij aangespannen vaak voorkomt). Myfairytale schreef:Ok, domme vraag van mij misschien, maar hoe heten die "touwtjes" waarmee ze de nek/het hoofd vast zetten? En wat is daar het nut van? - Geen verwijt, maar echte vraag.
Ik ben wel van mening dat alle dingen die alleen maar bedoeld zijn om paard zo mooi mogelijk te laten lopen en waar het paard echte hinder van ondervind, dat dat niet langer toegestaan mag worden, in alle disciplines.
Bijv. dat opsluiten in (donkere) stallen...ze gaan vaak ook mooier lopen door het lawaai van de tribunes (die juist bij aangespannen vaak voorkomt).
Te kort,te lang,te strak...scheef....
spicegirl schreef:om ermee te trainen heb ik niet zo heel veel problemen mee (mits goed gebruikt ),maar in een showring hoort zoiets niet thuis.
maar aangezien ze in verder alle takken van ruitersport de paarden in de ring in de gewenste houding kunnen laten lopen, zonder het dier zo vast te zetten, moet dat in de tuigsport ook kunnen.
zou een beetje vreemd zijn als een anky met bijzetjes haar proef reed, toch ? omdat ie anders niet in de gewenste houding loopt.word je ook de ring uitgestuurd, en gezegd terug te komen als je paard het wel kan.
zo moeilijk kan het toch niet zijn ?
spicegirl schreef:die paarden staan de hele tijd met die opzet.
maar als je paard geen 2 minuten in de gewenste houding kan lopen, zonder vast/op-gebonden te zijn, ben je in de showring niet op je plaats.
), met opstellen doet de groom hem los en bij afrijden gaat hij snel weer vast.
spicegirl schreef:het gaat hier niet om pro's, of non pro's.
jij zei dat de ruiters zelf niet hadden gereageerd.kunst als je hier niet zit...daar ging het om.