Holsteiner hengst Cassini II overleden na ongeval in paddock

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Holsteiner hengst Cassini II overleden na ongeval in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 09:19

http://www.horses.nl

Afbeelding
Cassini II.
foto: http://www.foxfirefarm.us

De Holsteiner hengst Cassini II (Capitol I x Caletto II)) is overleden. De hengst raakte deze week bij een ongeval in zijn paddock in Frankrijk zwaar gewond. Hij werd met spoed geopereerd, maar zijn verwondingen waren zo ernstig dat besloten werd het dier in te laten slapen.

Cassini II was één van de belangrijkste hengsten van het Holsteiner Verband in Duitsland. Hij laat tien goedgekeurde zonen achter. Zijn nakomelingen verdiende al meer dan 300.000 euro prijzengeld in de sport. Tot zijn succesvolle nakomelingen behoren onder meer C’est ci bon, Cassius, Centurio en Ophelia. Afgelopen jaar werd de hengst naar het buitenland verpacht. Het was de bedoeling dat hij de Franse fokkerij vooruit ging helpen.

Cassini II werd 16 jaar oud.

B_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:25

Jammer, was een fantastische hengst ...

hanny_jelke

Re: Holsteiner hengst Cassini II overleden na ongeval in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:43

tragies,
ene kant zou je zeggen hij mocht teminste naar buiten
en de andere kant denk je had hem maar binnen gehouden.
het zou niks uitmaken. maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
sterkte voor de eigenaars

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:59

arm dier, op zo een jonge leeftijd Het was een fantastische hengst

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:00

heh bah jammer,heb een aantal zeer fijne nakomelingen van hem gezien en gereden.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:08

hanny_jelke schreef:
tragies,
het zou niks uitmaken. maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.

Ik niet, een paard hoort naar buiten te kunnen en bovendien zijn ongelukken in de stal ook niet voorkomen.
Zo brak het paard van een vriendin van mij een paar dagen geleden zijn been nadat het op stal een gekke sprong maakte.
Raar ongeval, maar toch gebeurd, einde paard..

Mooie hengst om te zien trouwens. Jammer dat de Fransen niet lang van hem gebruik hebben kunnen maken.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:15

Wat vreselijk dat Cassini II er niet meer is, het was een super sporthengst .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:11

ow wat sonde weer ! Wat een prachthengst zeg !

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:18

Oei... wat een triest nieuws!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:23

ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...

rare mensen zijn er toch...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:26

rhian schreef:
ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...

Waarom wijzen jullie allen met de vinger? Denk je nu echt dat die toppaarden opgesloten blijven? :?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:26

rhian schreef:

Das een ander verhaal.
Een kat moet je of binnen houden, of in een buitengebied wonen.
Anders moet je er geen nemen, ze schijten overal behalve in je eigen tuin.

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:27

Jammer!!! Ik heb vele nakomelingen van deze hengst gereden..Super paarden die willen werken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:29

Eponastable schreef:
rhian schreef:

Waarom wijzen jullie allen met de vinger? Denk je nu echt dat die toppaarden opgesloten blijven? :?

Niet naar jou bedoeld maarre:
Sterker nog, waarom voelt men de toch enorme drang om in zowat elk topic tegenwoordig offtopic te reageren en over bijzaken te gaan klagen? Open lekker zelf een topic waarin je klaagt over toppaarden en hun zogenaamde behandeling, dit topic is toch voor dit overleden paard? Sjongejonge...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:31

moonfish13 schreef:
rhian schreef:

Das een ander verhaal.
Een kat moet je of binnen houden, of in een buitengebied wonen.
Anders moet je er geen nemen, ze schijten overal behalve in je eigen tuin.

sorry maar dit topic gaat over het overlijden van cassini...en niet over of katten wel of niet buiten mogen en al helemaal niet over waar de kat schijt!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:06

knooopje schreef:
sorry maar dit topic gaat over het overlijden van cassini...en niet over of katten wel of niet buiten mogen en al helemaal niet over waar de kat schijt!

:j :j :j

Zonde van deze hengst... Heeft veel gedaan voor de fokkerij.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:13

hanny_jelke schreef:
tragies,

Kan ook zijn dat mensen ze te lang binnen houden en dan krijg je BOM van energie ALS ze dan eens buiten mogen staan!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:25

sheilarianne schreef:
hanny_jelke schreef:
tragies,

Kan ook zijn dat mensen ze te lang binnen houden en dan krijg je BOM van energie ALS ze dan eens buiten mogen staan!

je weet toch helemaal niet wat er gebeurt is?? hij kan wel ongelukkig uitgegleden zijn hij hoeft helemaal niet als een gek tekeer zijn gegaan om een ongeluk te krijgen..
wie weet is hij wel in een verdwaalde hoefnagel gestapt?
een ongelukige verstapping?
snap niet dat mensen bij zulke topics iedere kans aanpakken om paarden die in de sport gelopen hebben of "bekend"zijn aan grijpen en het wereldje afzeiken...of je nou dekhengst bent of bonfire ze blijven gewoon paard,lopen gewoon buiten of in de stapmolen de meesten lopen ook nog gewoon onder het zadel.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:27

precies ! niemand weet HOE het gebeurt is dus laten we daar alsjeblieft niet over oordelen.
Jammer van het prachtige paard !!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:42

Hij had een ongeval omdat ie in de paddock mocht...helaas,maar dat zijn de risicos. Jammer van deze hengst.

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:36

Jammer van deze prachthengst.
En erg jammer dat er weer Penny's zijn die het nodig vinden om te zeuren over het leven van zulke paarden. Hij kwam toch buiten? En dan toch weer gaan miepen over dingen die hier niets mee te maken hebben. Blijf toch reageren op een topic wat daar wel over gaat.
Nogmaals, zonde van het paard, maar hij heeft in ieder geval een boel goeds gebracht, heb er een paar fijne paarden van mogen rijden.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:22

wow, de hormonen vliegen duidelijk weer in de rondte...tjongejonge...

goed, geef toe, het was niet bepaald ontopic... maar vind het ergens ook op zn zachts gezegd 'raar' dat je niet je mening mag geven over een thema als "het binnen houden van dieren"... met name bij duurdere dieren zoals deze hengst (of de raskat van iemand die ik ken) gebeurd dit. En dat vind ik te betreuren want ik denk dat een dier simpelweg niet weet of hij duur is, belangrijk is etc... en zoals een voorganger noemde: hanny jelke: "maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
"... goed daar wilde ik KORT even op reageren...

een dier zou zich ongeacht welke prijs hij waard is lekker moeten kunnen bewegen en leven zoals het voor dat typische dier ooit bedoeld was...

maar goed, het was niet mijn bedoeling om hier een heel schrijven over rechten van dieren neer te zetten. Toch door de euhmm..haha..gepikeerde reacties ( did I hit the auwtchie spot?!)... reageer ik maar weer in de hoop dat mensen weer ontopic verder kunnen posten...laat vooral je mening weg, want daar krijg je al snel rare berichten op terug...

Wel leuk, ineens ben ik weer penny meisje..haha..das lang geleden!!!

groet!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:01

rhian schreef:
wow, de hormonen vliegen duidelijk weer in de rondte...tjongejonge...

goed, geef toe, het was niet bepaald ontopic... maar vind het ergens ook op zn zachts gezegd 'raar' dat je niet je mening mag geven over een thema als "het binnen houden van dieren"... met name bij duurdere dieren zoals deze hengst (of de raskat van iemand die ik ken) gebeurd dit. En dat vind ik te betreuren want ik denk dat een dier simpelweg niet weet of hij duur is, belangrijk is etc... en zoals een voorganger noemde: hanny jelke: "maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
"... goed daar wilde ik KORT even op reageren...

een dier zou zich ongeacht welke prijs hij waard is lekker moeten kunnen bewegen en leven zoals het voor dat typische dier ooit bedoeld was...

maar goed, het was niet mijn bedoeling om hier een heel schrijven over rechten van dieren neer te zetten. Toch door de euhmm..haha..gepikeerde reacties ( did I hit the auwtchie spot?!)... reageer ik maar weer in de hoop dat mensen weer ontopic verder kunnen posten...laat vooral je mening weg, want daar krijg je al snel rare berichten op terug...

Wel leuk, ineens ben ik weer penny meisje..haha..das lang geleden!!!

groet!

:Y) mischien omdat je je punt maakt in een topic wat gaat over het overlijden van een zeer goede hengst...respect mischien?? vind het zeer ongepast om dan met zulke reacties te komen.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:17

ongepast misschien indd..mijn welgemeende excuses !

ontopic graag... ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:50

wat een prachtig dier, zo jammer.
ik hoop alleen dat de eigenaren van meer (top) sport paarden hun dieren nu niet binnen gaan houden.
ook die dieren hebben hun vrijheid nodig.

heel veel sterkte voor de eigenaren.