Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hanny_jelke schreef:tragies,
ene kant zou je zeggen hij mocht teminste naar buiten
en de andere kant denk je had hem maar binnen gehouden.
het zou niks uitmaken. maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
sterkte voor de eigenaars
rhian schreef:ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...
rare mensen zijn er toch...
rhian schreef:ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...
Eponastable schreef:rhian schreef:ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...
Waarom wijzen jullie allen met de vinger? Denk je nu echt dat die toppaarden opgesloten blijven?
moonfish13 schreef:rhian schreef:ik word er misselijk van als ras dieren niet een normaal leven mogen leiden. Ook een vrouw in de straat. Wil haar katten niet naar buiten laten omdat ze anders bang is dat ze vies worden..... jesus, een kat hoort zich es lekker in de modder te draaien net zoals een paard lekker gras hoort te eten en zich ook es buiten on de rotzooi hoort te wentelen...
Das een ander verhaal.
Een kat moet je of binnen houden, of in een buitengebied wonen.
Anders moet je er geen nemen, ze schijten overal behalve in je eigen tuin.
hanny_jelke schreef:tragies,
het zou niks uitmaken. maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
sheilarianne schreef:hanny_jelke schreef:tragies,
Kan ook zijn dat mensen ze te lang binnen houden en dan krijg je BOM van energie ALS ze dan eens buiten mogen staan!
rhian schreef:wow, de hormonen vliegen duidelijk weer in de rondte...tjongejonge...
goed, geef toe, het was niet bepaald ontopic... maar vind het ergens ook op zn zachts gezegd 'raar' dat je niet je mening mag geven over een thema als "het binnen houden van dieren"... met name bij duurdere dieren zoals deze hengst (of de raskat van iemand die ik ken) gebeurd dit. En dat vind ik te betreuren want ik denk dat een dier simpelweg niet weet of hij duur is, belangrijk is etc... en zoals een voorganger noemde: hanny jelke: "maar begin steeds meer begrip te krijgen dat dit soort paarden op stal gehouden worden.
"... goed daar wilde ik KORT even op reageren...
een dier zou zich ongeacht welke prijs hij waard is lekker moeten kunnen bewegen en leven zoals het voor dat typische dier ooit bedoeld was...
maar goed, het was niet mijn bedoeling om hier een heel schrijven over rechten van dieren neer te zetten. Toch door de euhmm..haha..gepikeerde reacties ( did I hit the auwtchie spot?!)... reageer ik maar weer in de hoop dat mensen weer ontopic verder kunnen posten...laat vooral je mening weg, want daar krijg je al snel rare berichten op terug...
Wel leuk, ineens ben ik weer penny meisje..haha..das lang geleden!!!
groet!
mischien omdat je je punt maakt in een topic wat gaat over het overlijden van een zeer goede hengst...respect mischien?? vind het zeer ongepast om dan met zulke reacties te komen.