Bokt op Horse Event: verslag van zaterdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Bokt op Horse Event: verslag van zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:57

Bokt.nl

Terwijl we dit verslag typen genieten we van zomerzon die aan het einde van de avond voor een zwoele sfeer op het Horse Event zorgt. Wat een geluk dat we hier op het Horse Event-terrein konden genieten van een van de mooiste dagen van het jaar!

Er was weer een heel vol programma over heel Horse Event vandaag. Zo kon onder andere genoten worden van diverse clinics, onder andere van Tim Lips, Tineke Bartels samen met Imke Schellekens-Bartels en Rieky Youg samen met Anky van Grunsven. De dag werd spectaculair afgesloten met een show van Sebastián Fernández met zijn prachtige spaanse paarden.

Afbeelding
Marieke met Otto tijdens haar show Onbeteugeld. Foto: Jinte

Vandaag openden we in de Bokt Lounge met de informatieve demo van Jolliegirl en Menke van Centaur Paardenadvies. Een zwaar onderwerp, maar toch is het belangrijk om erover na te denken hoe het leven van je paard eindigt. Mocht het helaas zo ver zijn, kies je dan voor slachten of inslapen? De voor- en nadelen van de beide opties werden uitgebreid besproken en er was ruimte voor persoonlijke verhalen, die soms best heftig zijn.

Annemarie van der Toorn ging vandaag aan de slag met Patrice van Chantalhaf, een nerveus paard wat erg bang was voor geluiden, bewegingen en veranderingen. Annemarie begon de training met een simpele paraplu waar Patrice erg angstig op reageerde, door herhaling en opvoering van de druk accepteerde ze uiteindelijk dat de paraplu over haar lijf heen bewogen kon worden. Op dezelfde manier heeft Annemarie Patrice ook rustig over een zeil laten lopen en heeft ze uiteindelijk relatief relaxt een daverend applaus van het publiek in ontvangst genomen.

Later op de dag zagen we Menke van Centaur nog een keer terug: zij vertelde uitgebreid over kreupelheden. Met behulp van foto's en filmpjes leerde ze het publiek kreupelheden herkennen en gaf ze ook aan hoe je bepaalde blessures kunt voorkomen. Erg interessant!

Afbeelding
Annemarie van der Toorn aan het werk met Patrice

Afbeelding
Tim Lips in gesprek in de Bokt Lounge

Om 10 jaar Horse Event te vieren, vond vandaag en gisteren de sfeervolle jubileumshow plaats. Onder de muzikale begeleiding van Trijntje Oosterhuis en haar band, kwamen verschillende topartiesten op twee en vier benen de piste in. Hoogtepunten waren Sebastián Fernandèz die samen met zijn zoon en een flamencodanseres liet zien hoe krachtig en wendbaar hun Spaanse hengsten waren. En Jean-François Pignon blijft mensen in verbazing achterlaten: hoe doet hij het, niet met 1, niet 2, maar soms met zes paarden tegelijkertijd in vrijheid werken.

Afbeelding
Thamar Gottjalpsen met de echte Shadow

Afbeelding
Jean-François Pignon

Ben je nog niet naar Horse Event geweest, morgen kan het nog! In de lounge hebben we weer twee demo's van Bokkers: vanaf 14:00 vertelt Dewi wanneer fysiotherapie wat toe kan voegen voor je paard. Direct daarna maakt Karen Folkerts houding en zit inzichtelijk door middel van de flexchair. En natuurlijk zijn er weer verschillende interessante discussies, bijvoorbeeld om 15:30 met niemand minder dan Anky van Grunsven!
Annemarie van der Toorn gaat nog aan de slag met twee probleempaarden. Om 12:00 in de Bit Piste kun je kijken naar King, een paard wat zich niet mee laat voeren aan een halstertouw. En om 16:00 kun je in de NH-circles meer leren over trailerladen wanneer Annemarie van der Toorn aan de slag gaat met Whauw, een paard wat in haar haast om bij een trailer weg te komen met niets of niemand rekening houdt.

We hopen jullie morgen allemaal weer te zien in de lounge, voor de laatste dag Horse Event!

pluisje88

Re: Bokt op Horse Event: verslag van zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:39

Wat jammer dat ik er niet bij kan zijn. Heb heel wat gemist, en ga nog heel wat missen zie ik..
Balen. Misschien volgend jaar beter.

xshaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:45

Het was weer en gave dag! Wel helemaal geslooopt! Morgen vroeg op voor de laatste dag.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:46

Leuk verslag! Nog meer zin in morgen!! Even snel slapen nu!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:49

wat jammer dat ik er deze keer niet bij kon zijn, het klinkt echt super! en heel zonde dat het vannacht zo tekeer is gegaan buiten, hoop dat alles daar nog heel is, en er niet al teveel afgelast moet worden door de nattigheid!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:29

Ik mis toch wel de teammies in de verslagen hoor ;)
Ik verheug me er zo op om Bart in pure wanhoop tussen computers te zien rennen. :+

Leuk verslag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:49

gaaf verslag :D ergens nog meer foto's te bewonderen?

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 02:47

Ik ben er vandaag voor het eerst geweest! :D
Vond het helemaal geweldig, heerlijk weer en een knallende afsluiting! :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 04:45

Nou ik ben mijn bed uit hoor (wie bedenkt er nou om dat HE aan de andere kant van NL te doen) en als ik straks wakker ben dan gaan we onderweg!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 05:54

ik zit ook klaar ga over 10 minuten vriendin ophalen en dan op naar deurne gaap :O ohja ben te herkennen aan limegroen met witte jas

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 06:03

ja ook het dartmoorpromotieteam is klaar voor de laatste dag. we geven al om 9.20 onze show en zijn natuurlijk te bewonderen in het rassendefile. iedereen veel plezier en tot straks!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:38

jammer dat ik dit jaar niet be geweest, had graag jfp in actie willen zien!
hopelijk kan ik volgend jaar wel :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:35

takkie_muis schreef:
gaaf verslag :D ergens nog meer foto's te bewonderen?

In de HE-topic staan er oa foto's van Lifaya, NathalieB, Jinte en mij. :) Met ook nog wel linkjes naar nog meer foto's.
[HE] [HK] Horse Event 2011 - Deel 2
Geloof pagina 65 en 66.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:59

Het lijkt erop dat het redelijk om het HE-terrein heengedreven is: de nattigheid heeft hier niet voor schade gezorgd.

Qua foto's, ik verwacht van een aantal fotografen aan het einde van het weekend nog wel een mooie serie op het HE-subforum :)

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:15

was een mooie dag maar erg warm

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:30

Was voor mij de 1e keer HE, lange rit, maar was erg leuk ;)

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:23

Mijn zusje deed ook mee met haar voltige vereniging. Ze zei dat het erg leuk en gezellig was!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:43

het was echt te gek gister
de show was echt moooooi<3

alidadevries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:20

gister naar deurne geweest. intressante clinics gezien maar ook teenkrommende ...eigenlijk viel het ons wat tegen..de kraampjes waren wel leuk maar niet bijzonder...had gehoopt op wat andere dingen dan die we hier ook in de winkel tegenkomen...mooie wedstrijd blouses, jasjes enz...maar niks gezien..
ook voor bepaalde stamboek clinics..had ik toch wel mooiere shows willen zien..dit waren niet de knapsten die er liepen...
wel leuk om mijn oude schooltje even te bekijken! maar ik ga volgend jaar niet weer...jammer

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:30

Ik vond het super gister, vooral ook gaaf was de show, zo zie je toch weer dingen die je overdag gemist hebt Zeker voor herhaling vatbaar.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:34

Prachtige foto's!
Ik had het onbeteugeld rijden ook nog graag willen zien, maar ben er helaas niet aan toe gekomen.
Ik vond het echt super gisteren, leuk programma was het! :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:49

Leuk verslag! Volgend jaar ga ik er zeker heen, ben benieuwd naar het verslag van vandaag

anne5horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:27

was een weer een super horseevent dit jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:02

Ik vond het wel leuk, Alleen jammer dat alles waar ik voor kwam was afgelast (de NHB piste). Verder vond ik het dus ook niet zo bijzonder. Maarja wel leuk! maar of ik volgend jaar weer zou gaan. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:17

Ik heb een geweldige ervaring gehad gister met Annemarie die met Patrice aan het werk was!!!! Vond het hele HE helemaal top!

Gister tijdens de nabespreking van Patrice in de boktlounge sprak ik iemand die hele mooie foto's van Patrice had gemaakt............... maar ik weet niet wie het is :o :o :o Hoe blond ben ik!!!! Ze zei dat ik haar even een pb moest sturen en dan zou ze de foto's opsturen maar was denk ik nog zo met mn hoofd bij de demonstratie dat ik gewoon vergeten ben te vragen naar haar naam :o Dus als iemand wat weet.................