Ernstige paardenmishandeling in Grand-Hallet (Belgie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ernstige paardenmishandeling in Grand-Hallet (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 14:05

www.metrotime.be

In Grand-Hallet, een deelgemeente van Hannuit in de provincie Luik, is in de nacht van zondag op maandag opnieuw een geval van paardenmishandeling aan het licht gekomen. Dat melden de kranten van L'Avenir. Een 26-jarige merrie werd er door onbekenden toegetakeld met een baksteen. Het dier overleefde de aanval.

De merrie, die in een weide stond, werd 's morgens met zware verwondingen aangetroffen door de eigenares. "Toen ik haar riep zag ik dat de linkerkant van haar kaak heel erg gezwollen was", aldus eigenares Patricia Lakaye. Het dier overleefde ternauwernood de aanval, en werd uit veiligheidsredenen overgebracht naar een andere weide. De eigenaars hebben klacht ingediend bij de politie. Het gaat al om het vierde geval van agressie tegen paarden in de regio Hannuit. Voorlopig werd nog niemand opgepakt voor de feiten, zo is uit gerechtelijke bron vernomen.

Eind juni werden op vier dagen tijd twee paarden brutaal aangevallen in het dorp Abolens. In de dezelfde periode werd nog een derde paard gewond aangetroffen. Ons land kent al enkele maanden een plaag van geweld tegen paarden. Onder andere in Limburg, Dinant, Hannuit en Herstal werden soortgelijke feiten vastgesteld. Sinds april werden in totaal al zo'n twaalf dieren mishandeld of gedood. Momenteel zijn de verschillende lokale politiekorpsen belast met de onderzoeken. Als de dader(s) gevat wordt, riskeert die een celstraf van 1 tot 6 maanden en een boete tot 1.000 euro.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:08

wie doet zoiets nou?:(

Sjors

Re: Ernstige paardenmishandeling in Grand-Hallet (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:08

Verschrikkelijk %)
1 tot 6 maanden gevangenisstraf? 8)7
Hele leven opsluiten, zonder iemand en alleen oud brood en water :o

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:10

het is zo verschrikkelijk al dit soort dingen... ik snap het echt niet. Waarom?

en sorry hoor, maar 1000 euro, wat is dat nou voor een straf? Nu dieren en straks mensen, ligt zo een persoon echt niet wakker van 1000 euro hoor.
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 09-09-11 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:11

LecyTinker schreef:

zullen wel jongeren geweest zijn die dachten dat ze lollog waren %) -:(-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:11

triest,echt waar als ik hier iemand betrap/of merk dat er zo iets gebeurt is bij mijn paarden dan ga ik toch wacht houden,en dan zouden ze hopen dat ze zo iets nooit gedaan hadden.en de boete die hier weer op staat triest

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:12

wat erg zeg ;(
1 tot 6 maanden????
maak er levenslang van!!!!! :(

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:12

doe je toch niet opsluiten die mensen :(

Denora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:27

voordat ze levenslang opgesloten worden hetzelfde toetakelen als ze de arme paarden hebben gedaan! ZIEKELIJKE GASTEN

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:28

Pff verschrikkelijk..
Die mensen zouden levenslang moeten hebben!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:40

Wat vreselijk!! Ik moet er niet aan denken die van mij zo aan te treffen!
Die 1 tot 6 maanden is ook nog een voorwaardelijk!! Abnormaal!
Verbeter de wereld en begin met een andere wetgeving voor geweld jegens dier en mens!!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:43

1000 euro dat kost de dierenarts van 1 mishandeld paard. Dat ze de hele schade maar betalen en de geestelijke schade voor de eigenaren.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:44

Of een hoge boete!!!

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:48

Die boete vind ik erg zwak, laat het oplopen tot minstens 20.000 en een celstraf van een leven lang.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:52

Een levenslange celstraf gaat het slachtoffer, de dader en onze samenleving niet helpen..... Zelfs een heleboel therapie niet vrees ik! Toch pleit ik voor het laatste.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:13

1000 boete? En de kliniekkosten? Wie gaat die betalen dan? Mag de eigenaar zeker weer voor opdraaien? Zieke mensen.. Bah..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:29

Citaat:
Sinds april werden in totaal al zo'n twaalf dieren mishandeld of gedood. Momenteel zijn de verschillende lokale politiekorpsen belast met de onderzoeken. Als de dader(s) gevat wordt, riskeert die een celstraf van 1 tot 6 maanden en een boete tot 1.000 euro.

Wat een vreselijke dierenbeulen lopen er toch rond :( Niet normaal gewoon...
En het ergste is.. áls ze hem/haar al oppakken staat hij na max. een half jaar weer buiten!! Belachelijk ;(

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:35

Owwwww ik zou me wel op zo'n dader uit willen leven!! _-:( -:(- Ik kan wel enkele dingen verzinnen waardoor hij/zij de rest van z'n leven niet meer omhoog durft/kan kijken. %) #) GRRRR ik wordt hier heel sadistisch van!! }:)

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:13

Ik ERGER me daadwerkelijk dood. DIT KAN TOCH NIET? die *piep*dader vermeubeld wat paarden en vervolgens zou hij misschien eens 1 t/m 6 maanden cellstraf krijgen en €1000,- euro boete? is dit een grap?
Hadtie in Amerika moeten proberen, kreegie meteen levenslang (en terecht...) want die gene die dit doet is zwaar ziek in z'n hoofd... Al die dierenartskosten kosten zeerzeker meer dan €1000 euries... en idd, wie betaalt die dan?

meetelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:14

Cayenne schreef:
http://www.metrotime.be

Die arme dieren hoe kunnen mensen toch zo vreed zijn he.
In Grand-Hallet, een deelgemeente van Hannuit in de provincie Luik, is in de nacht van zondag op maandag opnieuw een geval van paardenmishandeling aan het licht gekomen. Dat melden de kranten van L'Avenir. Een 26-jarige merrie werd er door onbekenden toegetakeld met een baksteen. Het dier overleefde de aanval.

De merrie, die in een weide stond, werd 's morgens met zware verwondingen aangetroffen door de eigenares. "Toen ik haar riep zag ik dat de linkerkant van haar kaak heel erg gezwollen was", aldus eigenares Patricia Lakaye. Het dier overleefde ternauwernood de aanval, en werd uit veiligheidsredenen overgebracht naar een andere weide. De eigenaars hebben klacht ingediend bij de politie. Het gaat al om het vierde geval van agressie tegen paarden in de regio Hannuit. Voorlopig werd nog niemand opgepakt voor de feiten, zo is uit gerechtelijke bron vernomen.

Eind juni werden op vier dagen tijd twee paarden brutaal aangevallen in het dorp Abolens. In de dezelfde periode werd nog een derde paard gewond aangetroffen. Ons land kent al enkele maanden een plaag van geweld tegen paarden. Onder andere in Limburg, Dinant, Hannuit en Herstal werden soortgelijke feiten vastgesteld. Sinds april werden in totaal al zo'n twaalf dieren mishandeld of gedood. Momenteel zijn de verschillende lokale politiekorpsen belast met de onderzoeken. Als de dader(s) gevat wordt, riskeert die een celstraf van 1 tot 6 maanden en een boete tot 1.000 euro.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:58

Lambiekske schreef:
Owwwww ik zou me wel op zo'n dader uit willen leven!! _-:( -:(- Ik kan wel enkele dingen verzinnen waardoor hij/zij de rest van z'n leven niet meer omhoog durft/kan kijken. %) #) GRRRR ik wordt hier heel sadistisch van!! }:)

Misschien kunnen we beter trots blijven op het feit dat wij niet zo sadistisch zijn als de dader(s)... ;)

MsJannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:06

Lambiekske schreef:

Snap wat je bedoelt, voel me precies hetzelfde!!! En wat is dat voor straf??? :(
Zijn de straffen voor zoiets in Nederland ook zo laag?

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:25

Precies alsof een paard niet zo belangrijk is als een mens.

Ik weet ook wel dingen die ik graag met zo'n mensen zou willen doen, Lambiekske _-:(

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:03

Verschikkelijk!!
_-:(

Hopelijk word(en) die achterbakse sukkel(s) die dit gedaan hebben/heeft gevonden en gestraft..HEULL ERG GESTRAFT!! }:)

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:22

LecyTinker schreef:

en sorry hoor, maar 1000 euro, wat is dat nou voor een straf? Nu dieren en straks mensen, ligt zo een persoon echt niet wakker van 1000 euro hoor.

dezelfde gedachte hier...