Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:02

Nieuwsredactie / www.horseandhound.co.uk

De schokkende beelden van een ezel die moedwillig om het leven wordt gebracht, hebben voor woedende reacties gezorgd bij de internationale welzijnsorganisatie voor ezels "The Donkey Sanctuary".

De organisatie wil legale actie ondernemen omdat op het filmpje te zien is hoe een ezel aan zijn einde komt door middel van dooddrukking door een graafmachine. Een lokale medewerker gebruikt de machine om het dier tegen de grond te duwen en slaat met de graafarm vervolgens verschillende keren tegen het hoofd en lichaam.

De beelden op 7 augustus genomen in het noord-westen van India.

De ezel werd om het leven gebracht omdat omwonenden bang waren dat het dier hondsdolheid had opgelopen door een dode hond. Ze hadden bij de gemeente om hulp gevraagd, waarna er een man met een graafmachine werd gestuurd die "de situatie wel even zou fixen".

"Dit is extreem gewelddadig en gruwelijk en laat zien hoe onnodig dit soort geweld is. Als de buurtbewoners of de gemeente gewoon bij ons advies hadden gevraagd, dan had de ezel desnoods in quarantaine gekund om te zien of er symptomen van hondsdolheid waren. Wanneer dat het geval was geweest, dan was het dier netjes ingeslapen," aldus Stephen Blakeway, woordvoerder van The Donkey's Sanctuary.

"In dit geval zijn ook de Indiaanse wetten voor Dierenwelzijn gebroken. We kunnen dus samen proberen om actie te ondernemen. We willen het (arme) dorp geen financiele straf opleggen, maar hopen wel dat we met het publiceren van deze situatie kunnen voorkomen dat dit nog een keer gebeurd."

Let op: De nieuwsredactie heeft de beelden zelf bekeken en besloten dat deze te schokkend zijn voor op bokt.
Het is dan ook niet de bedoeling om links te plaatsen naar het filmpje.
Het bekijken van de beelden wordt door ons echt heel sterk afgeraden.
Mocht je het filmpje toch willen zien, dan is het kijken geheel op eigen risico.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

Geen financiele straf... arm dorp...

rot toch op zeg..... stelletje naaiers...

BAH.....echt ongelooflijk.... :n :n :n
Dit soort mensen sch....... Laat ook maar... mag ik niet zeggen... :r :r :r
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 07-09-11 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kismetje

Re: Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

Zo ik hoef de beelden niet eens te zien, ik vind de tekst als vreselijk genoeg.. bah, rare gebruiken houden ze er op na..ik hoop dat het de organisatie lukt om met de actie wat te bereiken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:07

Wat vreselijk, arme ezel. Ik wil het filmpje niet eens zien, het klinkt zo al erg genoeg en ik wil nog slapen vanacht. Hoe komt zo'n gemeente erbij dat dit de juiste manier was? Kan er met mijn verstand niet bij..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:07

stelletje gestoorden daar....echt achtergebleven gebied,bah :(
Ik wil het filmpje helemaal niet zien ,dat krijg ik ooit meer van mijn netvlies |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:10

Wat verschrikkelijk! De beelden ga ik ook niet bekijken, alleen het idee vind ik al vreselijk.. :n En geen financiële straf? En 'hopen dat het door publicatie niet nog een keer gebeurd'? Ik ben benieuwd wat voor verdere stappen ze zullen ondernemen want dit kan écht niet.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:12

gatverdamme.wat een mafkezen zeg.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:13

Bah, bah, bah en nog oneindig keer bah. Armoe kan in mijn ogen nooit een excuus voor harteloosheid zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:13

Ik heb de beelden wel gedeeltelijk gezien omdat ik moest weten of het wel of niet geschikt was voor bokt.
En echt, ik heb een heleboel voorbij zien komen, maar dit wil je niet zien. Ik ben er echt een beetje door van slag.
Dit soort mensen mogen ze van mij heel lang opsluiten. Dit heeft niets te maken met een situatie netjes handelen en zelfs mensen in arme dorpen kunnen een humanere oplossing vinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:14

picobello schreef:
Bah, bah, bah en nog oneindig keer bah. Armoe kan in mijn ogen nooit een excuus voor harteloosheid zijn.

Heeft geen donder met armoe te maken!

Dier was anders ingeslapen.. maar nee... ze waren bang voor hondsdolheid.. dan maar zo een dier martelen...

Alsjeblieft zeg... heb nog liever dat ze t strot doorsnijden dan een dier zo te martelen... :r

spicegirl

men kan de beschaving van een mens afmeten aan hoe ze hun dieren behandelen...
waar apen,ratten en koeien heilig zijn.het land van gandhi.

Limegroen

Dat doe je toch niet?
Ik doe geen moeite de beelden te bekijken, van de tekst alleen al krijg ik de nodige beelden in mijn hoofd.

Er zijn gewoon geen woorden die goed kunnen beschrijven wat ik hier van vind; meer dan vreselijk in ieder geval. Het is gewoon dierenmishandeling...

Zoiets maakt je verdrietig...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:15

gatverdamme. ik kan best tegen wat bloed ofzo, maar dit gaat mij toch echt te ver..... :n

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:16

daad is natuurlijk verschrikkelijk, maar hoe gingen wij 100 jaar geleden om met onze dieren en dat land loopt op bepaalde gebieden nu eenmaal x jaar achter.
beelden vind ik eerlijk gezegd wel meevallen, heb rottere dingen gezien.
jammer dat men het weer nodig gevonden heeft het filmpje te manipuleren en net doet dat het doden langer duurt dan in wekelijkheid door het laatste stukje een paar x achter elkaar te plakken.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:20

heb de beelden net gezien diep triest mijn maag draait ervan arm dier.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:20

meevallen ? zag je dat arme best niet schreeuwen ? sorry hoor, dit gaat me te ver...
stelletje achterlijken daar. was ronduit asociaal, en inhumaan.en blijkbaar vermakelijk ook, gezien het grote aantal toeschouwers....bah !

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:22

Het is echt verschrikkelijk. Ik kan veel bekijken, maar dit kon ik echt niet afzien. Werd er echt kotsziek van. Wat is dit erg dat mensen dit dieren aan kunnen doen. Deze mensen zijn echt ziek in hun hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:25

gadverdamme!
dat arme ding... :(:)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:29

Ja jongens, en dan moet je respect hebben voor andere culturen en gebruiken: NOT!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:30

Nee, jolliegirl, dit moet zeker niet kunnen. Maar omdat bokt ervoor gekozen heeft dit niet te door te linken verwachte ik gruwelijkere beelden.
Zoals ik dus zeg heb ik wel ergere beelden gezien (ook op bokt dus).
En ik leef niet in de prehistorie, maar in sommige gebieden in deze landen dus nog wel.

Ander vraagje, hoeveel mensen van jullie schenken aan Brook horse hospital om zo door voorlichting mensen in dit soort gebieden te leren hoe ze ook met beesten om kunnen gaan?
Men leeft daar nu eenmaal anders en alleen door in het veranderen in denkbeelden te investeren kan men de strijd tegen dierenleed tegen gaan.

Edit, ik weet niet of jullie de beelden van ritueel slachten gezien hebben maar dat vind dus dagelijks tig x plaats in Nederland plaats. Deze beesten gaan een langere doodstrijd aan dan deze ezel. En dat hebben we ook jaren geaccepteerd.
Veroordeling is in deze dus wel heel snel door de bocht.
Goedkeuring is natuurlijk weer het ander uiterste. Ik keur dit dus niet goed maar zie het wel een de juiste perspectieven.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 07-09-11 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:31

Wat een misselijke en laffe actie :n

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:31

Beetje een weerloos beest bewerken met een graafmachine, bah, bah, bah! :r

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:32

Ik geef maandelijks aan Brooke's, zo'n organisatie hebben ze kennelijk daar ook nodig. Maar soms word ik zo moedeloos, hoe in hemelsnaam kun je voorkomen dat zulke dingen gebeuren? Er is altijd wel een achterlijk achtergebleven gebied waar dit soort idioterie gebeurd..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:35

jeee....wat erg zeg....

Ik durf na het lezen van de reacties hier de beelden zker niet meer te gaan kijken.
Ooit hier op bokt een film gezien hoe koeien mishandeld werden.........Ik kan er nog steeds woest om worden.

Ik geloof er wel in dat iedereen zijn afrekening krijgt.
En die van de mishandelaars kan niet hoog genoeg zijn imo

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:40

Dit soort horrordingen wil ik niet eens zien vond het al erg genoeg om te lezen
Hoezo geen straffen omdat het een arm dorp is
Als er een kind in de buurt van de dode hond was geweest hadden ze die dan ook doodgemarteld met die graafmachine?
Of gaan we straks na een eindeloze discussie weer roepen 's lands wijs,'s lands eer
Gewoon het gevang insmijten en de sleutel in zee gooien

@jury Ben jij nog wel van deze tijd? en of het filmpje al dan niet is gemanipuleerd
ZOIETS DOET MEN NIET MET EEN DIER