Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mathilde schreef:Mmm, ruiterbewijs...ja![]()
Wat ik niet begrijp is waarom ze het niet zo doen zoals bij bv. de Syntra in Belgie: daar moet je met je paard een instap proef doen voordat je aangenomen kan worden. Lijkt me handiger persoonlijk.
Inn schreef:Mathilde schreef:Mmm, ruiterbewijs...ja![]()
Wat ik niet begrijp is waarom ze het niet zo doen zoals bij bv. de Syntra in Belgie: daar moet je met je paard een instap proef doen voordat je aangenomen kan worden. Lijkt me handiger persoonlijk.
Ja inderdaad in België is dat dan toch beter geregeld, ik heb ook een opleiding daar gevolgd.
Mijn mening daarover is;
Een instructeur moet vind ik wel kunnen bewijzen dat die kan rijden (of het ooit kon) en liefst ook de ervaring hebben in het niveau dat hij/zij les geeft.
Voor een groom is het een +punt om paarden in te rijden maar geen must als de eigenaar/ruiter dat niet nodig vind.
Voor stalknecht moet je niet kunnen rijden wel kunnen omgaan met paarden en de nodige kennis van grondoefeningen vind ik wel noodzakelijk voor veiligheid van paard en mens. Iemand die dierenzorg heeft gevolgd waar paarden ook aan bod kwamen moet dat ook kunnen doen.
CharleyT schreef:Lijk me ook heel erg logisch dat je zekere vaardigheden hebt in het vak/sport dat je gaat onderwijzen. Ooit een leraar engels gezien die zelf geen engels sprak?