Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Girlgamer schreef:Vreemd gezien mijn ervaring is dat ik van veel stallen weet dat ze vol staan en er een wachtlijst is voor als je een stalling zoekt. Maar het is logisch dat het voor veel mensen een luxe is net als bv kunstnagels, en dat laat je het eerst zitten als je krap bij kas zit.
Je moet investeren om iets op te bouwen maar in deze tijd is dat gewoon bijna niet mogelijk. Als je ook kijkt naar grotere stallingen hier in de omgeving, die hebben daar echt een paar jaar werk en duizenden euro's inzitten. Misschien wel miljoenen! Citaat:Dat moet niet alleen vanwege de markt, want banken blijken volgens de NVM in de praktijk niet soepel in het verstrekken aan krediet aan kopers die een manage of pension willen overnemen.
Gelet op de risico’s die het exploiteren van een paardenbedrijf in deze periode met zich meebrengen, moet soms 60 tot 70 procent door de kopers zelf worden gefinancierd. De makelaars verwachten niet dat deze situatie op korte termijn veranderd.
. Laten we vooral zakken geld weggeven aan mensen en/of bedrijven die daarmee iets willen kopen wat niet voor jan met de korte achternaam te koop staat
. Volgens mij was dat gedrag nu net één van de oorzaken van de crisis waar we nu in zitten
.
Hooi en voer dat steeds duurder wordt, stallingen die klanten verliezen en een enorm scala aan paarden dat in de verkoop staat maar gewoon niet verkocht wordt. Bailey_4ever schreef:Wat ik vooral zie is dat de bokkers hier die nergens iets van merken in uithoeken van het land lijken te wonen. Want ik kan verzekeren dat we hier met regelrechte drama's te maken hebbenHooi en voer dat steeds duurder wordt, stallingen die klanten verliezen en een enorm scala aan paarden dat in de verkoop staat maar gewoon niet verkocht wordt.
Ik vind het aboluut niet meevallen en ik snap heel goed waar alle conclusies en informatie vandaan komt.
The_Stig schreef:Was natuurlijk wel te verwachten. De prijzen zijn ook voor de pensionklanten zo enorm gestegen de laatste jaren dat veel mensen de stallingsprijzen niet meer op kunnen of willen brengen. Het zal alleen nog maar erger worden nu er steeds meer berichten komen dat het voer weer duurder gaat worden en de stallingsprijzen omhoog moeten. Het heeft niet allemaal met de recessie te maken, maar ook met het opdrijven van de prijzen.
Bailey_4ever schreef:Wat ik vooral zie is dat de bokkers hier die nergens iets van merken in uithoeken van het land lijken te wonen. Want ik kan verzekeren dat we hier met regelrechte drama's te maken hebbenHooi en voer dat steeds duurder wordt, stallingen die klanten verliezen en een enorm scala aan paarden dat in de verkoop staat maar gewoon niet verkocht wordt.
Ik vind het aboluut niet meevallen en ik snap heel goed waar alle conclusies en informatie vandaan komt.
sigrid1182 schreef:..sommige zitten er tot hun in oren in de schulden en hebben missch net wat teveel geinvesteerd de laatste jaren....., en hebben nu met de hoge kosten stro/hooi/kuil een probleem, de pensionhouder hier, heeft alles zelf gebouwd, en heeft daarin wel een groot voordeel ook maakt hij ruwvoer van eigen land, en perst zefl stro ed, kan veel opslaan.....wij betalen hier 165 euro per maand, en tis hier super voor mekaar..
Girlgamer schreef:Vreemd gezien mijn ervaring is dat ik van veel stallen weet dat ze vol staan en er een wachtlijst is voor als je een stalling zoekt. Maar het is logisch dat het voor veel mensen een luxe is net als bv kunstnagels, en dat laat je het eerst zitten als je krap bij kas zit.