Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Mooi dat het reglement aangepast wordt en de stewards een betere opleiding krijgen.
ook bij paarden die nog niet zo lang onder het zadel zijn.. opzich zijn die stop richting de muur nog niet zo erg alleen dat gepluk en getrek dat is verschrikkelijk en vindt ik nergens voor nodig... ik ben blij dat er eindelijk wat aan gedaan gaat worden!
Cayenne schreef:Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk
De bewuste ruiters tijdens de Wereldbekerfinale in Zweden werden volgens de FEI wel een aantal keer verbaal gewaarschuwd dat hun manier van trainen te ver ging, maar ontvingen geen gele kaarten. Volgens Epona TV, die het beeldmateriaal niet wilde inleveren bij de FEI, werden de ruiters echter helemaal niet gewaarschuwd.
PetraKioto schreef:ik ken niets van reigning, en ik begrijp helemaal niet waarom hij in godsnaam zo aan dat bit zit te snokken, zeker in t begin. Weet iemand dat?
Dat paard zit toch met zijn hoofd laag? En ik zie geen verschil voor en na zijn getrek in de houding van het paard en geen reactie... (wat learned helplessness misschien?)
En plus zijn dat toch al geen vriendelijke bitten, dus hoef je toch al helemaal niet zo hardhandig te zijn?
en zo een schitterend paard nogthans.
moest ik het zijn, ik had bij mijn stopke voor de muur, mijn kont ook eens enthousiast omhoog gegooid![]()
alleszins goed dat ze zo op het filmke reageren. ik kan goed begrijpen dat een zilveren medaille-winnaar als voorbeeld wordt genomen door veel mensen. Dus hopelijk brengt het niemand op ideeen.
hoop dat het betert nu.
Zoals boven al gezegt alles dat men bedenkt om het voor de paarden prettiger en eerlijker te maken is een stap in de goede richting. In elke tak van ( paarden ) sport zitten rotte appels en natuurlijk bedenken deze ook telkens weer wat nieuws maar gelukkig zien de instanties steeds meer in dat regels ook nageleeft moeten worden en ik vind die training voor de stewards ook echt een goed idee PetraKioto schreef:En plus zijn dat toch al geen vriendelijke bitten, .

Citaat:Waarom wil Epona het materiaal niet inleveren bij de FEI? Ze brengen het toch niet voor niets naar buiten ? :S