Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jethafa schreef:Ja, dit heeft naar mijn mening weinig met een diploma te maken, maar met goed paardenverstand! Dit doe je niet, diploma of niet. Een cap moet passen, tuig moet in orde zijn, en daarbij zou ik iemand die voor het eerst op een paard zit (zeker een kind) überhaubt niet los laten, maar op z'n hoogst longeren (liever nog gewoon iemand er naast).
Ik kan het me van de ouders heel goed voorstellen dat ze de manege aanklagen, maar dan zou ik het niet gooien op dat diploma, maar gewoon onkunde! Daarbij blijven het dieren, nare dingen kunnen gebeuren, maar dit is zeker onkunde van de manege, of dit nu uiteindelijk de dood van dit jongetje had kunnen voorkomen of niet.
Ayasha schreef:Eh sja, ik vraag me af, als er nou niks gebeurt was, hadden ze dan ook gaan janken over een diploma?
Ariebren schreef:Na tien keer lezen van de openings post snap ik het nog niet helemaal.
Het gezin is Engels.
Zij hebben in Engeland paardrij les gehad ??
In Amerika op vakantie is het ongeluk gebeurd ??
Ze willen nu weten of Engeland gediplomeerde insrtuctie eist volgens de wet.
Kafue schreef:Alsof een diploma kan zorgen dat een kind niet van het paard valt.
Nee eigen verantwoording en dan nog hier laat een instructrice haar eigen kind met een veel te grote cap rijden ook geen garantie dus.
Wel natuurlijk een zadel dat los komt te zitten, aansingelen hoort maar dat leer je denk ik niet op een cursus maar meer in de praktijk.
Paardrijden is nu eenmaal gevaarlijk.