In een wei tussen Voorthuizen en de A1 staat een merrie die zichzelf te koop aanbiedt en daardoor erg veel bekijks trekt. ,,Een ludieke actie,'' aldus eigenaar Bert van Veldhuisen, die heel graag van het dier af wil. De merrie blijkt niet het juiste stamboek te hebben. Daarover heeft Van Veldhuisen al meerdere rechtszaken gevoerd.
Want hij kocht de moeder van dit paard in de veronderstelling dat hij er mee kon gaan fokken. Maar een DNA-test wees uit dat de bloedlijn niet goed zat. Dus ook niet bij dit veulen. Het dier zou anders tienduizend euro hebben opgebracht - nu niet meer dan 1800 euro. Een koopje dus. Hoewel, het dier is nog niet zadelmak. Van Veldhuisen zegt dat hij louter positieve reacties krijgt. ,,Het is witkalk, het dier merkt hier niets van.'' Ooit kalkte hij op dezelfde wijze pony's om tot zebra. En een dochter van dit paard is onlangs op dezelfde wijze in de etalage gezet en verkocht.
Volgens Casper Schrijver van de Dierenbescherming is het 'helaas' niet verboden om dieren als reclame-object te gebruiken.
't valt wel op, misschien had 'ie ook z'n telefoonnummer er onder kunnen zetten
En laat de DB nou eens echt hun werk gaan doen ipv hier over te zeuren. Merrie ziet er goed verzorgd uit, witkalk kan geen kwaad, dier staat lekker in de wei, dus waar slaat die opmerking op?
In Frankrijk komt het ook voor dat paarden op wedstrijd met AV (a vendre) op hun kont lopen. Je moet toch de aandacht vestigen. Daarbij heeft het paard hier zelf geen last van, dus waarom de dierenbescherming hier nu weer op moet reageren....
petrea
Geplaatst: 18-08-11 18:51
Touscha schreef:
Als alle paarden die te koop staan er nou zo zouden bij staan in de wei. Zou maf gezicht zijn.
hebben wij ook en keer gedaan met een paard dat tekoop stond we hebben erg veel leuke reacties gehad maar ook minder leuke dat het''dierenmischandeling'' is paard zelf had nergens last van
Er stonden er 2, ook nog een donkerdere merrie. Ook met te koop, zal de dochter hiervan dus wel zijn.
Toch is het wel slim; het komt best eens voor dat je langs een weiland rijd en denkt van, leuk paard. Alstie te koop op zn kont geschreven heeft is het in ieder geval duidelijk dat je eens moet aanbellen, toch?
Wat een gezeur van de DB zeg Kunnen ze niet beter gaan letten op paardjes die alleen in een weiland staan, met weinig (soms zonder) gras, ipv de aandacht te vestigen op een paard dat er prima verzorgd bijloopt... Van wat ik op de foto's kan zien is het paard gelukkig en heeft ze geen last van de tekst.
Sjeempie
Geplaatst: 18-08-11 18:57
waar doet dat me toch aan denken
Iris82
Geplaatst: 18-08-11 18:58
laran schreef:
we hebben erg veel leuke reacties gehad maar ook minder leuke dat het''dierenmischandeling'' is paard zelf had nergens last van
Naja... dat verwacht je toch niet? Lijkt me trouwens dat de DB ook beter moet weten. Ik vind het wel een ludieke actie.
Zou idd ook niet mijn idee zijn maar het paard ziet er super uit en heeft hier absoluut geen hinder van. Alleen wat bedoelen ze met "En een dochter van dit paard is onlangs op dezelfde wijze in de etalage gezet en verkocht." echt in een etalage gezet of wat moet ik me daarbij voorstellen want dat kan echt niet....