Carl Hester en Uthopia.
De Britse ruiter Carl Hester produceerde vandaag tijdens het EK dressuur in Rotterdam een adembenemend mooie Grand Prix proef met zijn pas tien jaar oude Uthopia.
Het was zelfs zo goed dat nog voor het halthouden en afgroeten, het publiek al begon te juichen en klappen. Iedereen was er van overtuigd dat ze vandaag iets heel bijzonders zagen gebeuren. De score van 82.568%, een persoonlijk record voor de combinatie, bevestigde dit gevoel. Carl en Uthopia gaan nu terecht aan de leiding en Charlotte Dujardin, zijn leerlinge, staat momenteel op de tweede plaats.
Als commentaar op zijn proef zei Carl: "We hebben tienen gekregen voor onze uitgestrekte draf! Ik snapte vlak voor het einde van de proef even niet wat er aan de hand was. Iedereen begon te lachen en te klappen en ik dacht in eerste instantie dat er een hond door de ring heen liep. Tijdens Hickstead was Uthopia nog vrij druk, maar hij was hier erg relaxed en kwam daardoor beter tot dragen.
Het was een geweldig gevoel. Uthopia is een vrij klein paard, maar wanneer je in het zadel zit lijkt het wel alsof hij 15 centimeter is gegroeid. Dit is een droom en wat het zelfs nog meer fantastisch maakt is dat we hem hebben gekocht toen hij nog maar 4 jaar oud was.
Sasha Stewart heeft hem voor de andere helft in eigendom en zij heeft hem in eerste instantie gereden. Uthopia is eigenlijk ons huisdier dat in een superster is veranderd.
Ik ben eigenlijk nog meer emotioneel over de proef van Charlotte dan over mijn eigen prestatie. Ze is nog zo jong, maar zo geweldig bezig. Dit hadden we nooit durven dromen! Ik vind het geweldig voor haar en ben zelf ook heel blij dat ik een goede score heb gereden voordat ik straks te oud ben!
Jean Bemelmans zag Uthopia voor het eerst toen het paard 8 jaar oud was en vertelde me toen al dat ik het nieuwe wonderpaard onder het zadel heb.
Ik geloofde het meteen, maar het is erg moeilijk om anderen ervan te overtuigen dat je de nieuwe Totilas in je stal hebt staan.
Iedereen met een zwart paard roept namelijk hetzelfde!"
Wanneer de proef van vandaag beschikbaar is, zal deze worden toegevoegd aan de openingspost!